Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prestiżowa obecność w muzeum MoMA dodatkowo potwierdza historyczne znaczenie i symboliczną wartość Fiata 500 z lat 50. ubiegłego wieku, jako ikony włoskiego stylu uosabiającego wiele typowych cech modernistycznego designu epoki i łączy się z tematyką prezentowaną przez kolekcje na wystawie „The Value of Good Design" w nowojorskim Muzeum.
Fiat 500 wystawiany w MoMA to model serii F. Była to najsłynniejsza 500 w historii, produkowana w latach 1965-1972. Jeśli policzymy inne wersje (Sport, D, L, R) pierwszej generacji, między 1957 a 1975 rokiem zostało wyprodukowanych w sumie ponad cztery miliony egzemplarzy. Jeśli dodamy samochody wyprodukowane od czasu odnowienia modelu 500 w 2007 r., uzyskujemy ponad sześć milionów samochodów, dzięki czemu jest to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Fiata wszech czasów.
Zaprojektowany przez Dante Giacosę i wprowadzony na rynek w 1957 roku, Fiat „Nowa" 500 został zaprojektowany, jako niedrogi samochód, która miał zmotoryzować powojenną Europę. Główna idea projektu głosiła, by wysokiej jakości wzornictwo mogło być dostępne dla wszystkich. Mimo niewielkich rozmiarów auta, model Giacosy maksymalizował przestrzeń wewnątrz, zapewniając zaskakująco dużo miejsca, by pomieścić czterech pasażerów. Montowany w standardzie składany dach z tkaniny nadawał temu ekonomicznemu samochodowi luksusowego charakteru, redukując jednocześnie użycie stali, niezwykle cennego w tamtych czasach materiału wykorzystywanego w produkcji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.02.2019, 12:05 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Analytic Partners Shapes Marketing Mix Modeling (MMM) for 25 years and Innovates with Commercial Analytics
- 30.04.2025, 16:34
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Andersen Consulting Expands Capabilities in Brazil
- 30.04.2025, 16:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKP S.A.: bez taniej energii kolej nie jest w stanie konkurować z innymi środkami transportu PAP
„Trzydzieści lat temu ludzie jeździli koleją, bo musieli - dziś jeżdżą, bo chcą. Żeby kolej była środkiem transportu pierwszego wyboru, musi zwiększyć swoją dostępność, atrakcyjność” - podkreślił Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A, podczas konferencji „Konkurencyjność transportu kolejowego - wyzwanie i konieczność”, która odbyła się 28 kwietnia 2025 r. we Wrocławiu, w ramach polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.- 30.04.2025, 15:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ