Newsletter

Firma Haier pierwsza w kategorii sprzętu AGD na liście 50 największych międzynarodowych marek z Chin w 2025 r. Producent już dziewiąty raz z rzędu znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu

20.06.2025, 15:49aktualizacja: 20.06.2025, 15:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LINGSHUI, Chiny, 20 czerwca 2025 r. - /PRNewswire/ - Firma Haier po raz kolejny zajęła najwyższą pozycję w kategorii sprzętu AGD na publikowanej przez Google i Kantar BrandZ prestiżowej liście największych międzynarodowych marek z Chin. Haier pozostaje liderem branży już trzeci rok z rzędu, a od dziewięciu lat utrzymuje się w pierwszej dziesiątce międzynarodowych marek z Chin, cały czas budując swoją renomę.

Lista Top 50 2025 Chinese Global Brand Builders, jeden z najbardziej uznanych systemów oceny międzynarodowych marek z Chin, obejmuje 11 największych rynków na świecie, w tym Stany Zjednoczone, Wielką Brytanię, Francję, Japonię oraz Indie, oceniając wartość marek w 15 kategoriach takich jak sprzęt AGD, elektronika użytkowa i motoryzacja. Ranking powstaje przy zastosowaniu rozdbuowanej metodologii łączącej narzędzia takie jak Google Surveys, Google Search Index oraz bazę danych Kantar BrandZ - największą platformę do analityki w zakresie danych dotyczących marek.

Haier zawdzięcza swój międzynarodowy sukces realizowanej konsekwentnie od dekad strategii długofalowego rozwoju i niezależnego brandingu. W latach 90. marka obrała inną drogę niż pozostali producenci z Chin - którzy skupili się na eksporcie komponentów dla producentów oryginalnego sprzętu - stawiając najpierw na rozwój marki własnej oraz prowadzenie sprzedaży na dojrzałych rynkach Europy i Stanów Zjednoczonych, a następnie na ekspansję w regionach rozwijających się, w tym na terenie Azji Południowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu i Afryki. Strategia ta, bazująca w znacznej mierze na reinwestowaniu i zrównoważonym wzroście, pozwoliła Haier osiągnąć w 2016 r. niezależność finansową na rynkach zagranicznych.

Marka wdrożyła globalną strategię „3 w 1” (tworzenie lokalnych ośrodków badawczo-rozwojowych, produkcyjnych i marketingowych), dzięki której mogła wyjść naprzeciw specyficznym potrzebom użytkowników z różnych regionów. W odpowiedzi na panujące w Europie niedobory energii i wysokie ceny prądu producent wprowadził np. pralkę Haier X11, którą wyposażono w pro-ekologiczne funkcje i energooszczędne rozwiązania, pozwalające ograniczyć zużycie prądu o nawet 60% w stosunku do rygorystycznych norm europejskich dla urządzeń klasy A.

W ramach strategii globalizacji Haier współpracuje też z prestiżowymi turniejami tenisowymi, w tym Roland-Garros, ATP Tour, Australian Open czy China Open, wykorzystując ich popularność i rangę wśród fanów sportu i konsumentów w segmencie premium. Dzięki temu marka na całym świecie kojarzona jest z najświeższymi innowacjami i jakością premium.

W 2024 r. międzynarodowe przychody Haier sięgnęły kwoty 55,9 mld USD, a globalny zysk ukształtował się na poziomie 4,2 mld USD, co oznacza wzrost o odpowiednio 8% i 13% r/r. Udział sprzedaży zagranicznej inteligentnych urządzeń AGD Smart Home w obrotach Haier wynosi już ponad 50%, co potwierdza silną pozycję międzynarodową chińskiego producenta. Haier to jedna z pierwszy chińskich marek, które zyskały globalny zasięg. Od 16 lat firma zajmuje pierwsze miejsce w prowadzonym przez Haier rankingu producentów dużego AGD, co świadczy o jej zdecydowanej przewadze konkurencyjnej na światowym rynku.

Aktualnie marka obecna jest w przeszło 200 państwach i regionach na całym globie oraz cieszy się pozycją lidera na kluczowych rynkach takich jak Chiny, Stany Zjednoczone czy Nowa Zelandia.

Na terenie Europy Haier cały czas stoi na czele kilku kluczowych segmentów rynku. W Japonii marki Haier i AQUA sumarycznie posiadają największy udział rynkowy w kategorii lodówek. W Azji Południowo-Wschodniej Haier zajmuje pierwsze miejsce pod względem udziału w rynku. Jeśli chodzi o Tajlandię, producent jest numerem jeden w kategorii dużego AGD, zamrażarek skrzyniowych i klimatyzatorów. Na rynku wietnamskim marka wyprzedza konkurencję pod względem sprzedaży lodówek i pralek, natomiast w Malezji cieszy się pozycją lidera w obszarze klimatyzatorów domowych i zamrażarek skrzyniowych. Haier zalicza się do trójki najpopularniejszych marek na dziewięciu największych rynkach, w tym w Indiach i we Włoszech, a także do czołowej piątki w takich państwach jak Wielka Brytania czy Filipiny.

Haier pozostaje wierna długofalowej strategii „3 w 1”, łącząc poszanowanie dla specyfiki lokalnych potrzeb konsumentów z nieustannymi innowacjami produktowymi, aby tworzyć rozwiązania zwiększające komfort codziennego życia.

Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2714674/Haier_BrandZ_en_photo.jpg 

Źródło: Haier Group

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.06.2025, 15:49
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ