Newsletter

FIRMA OPONIARSKA DĘBICA SA (16/2018) Informacje udzielone Akcjonariuszowi poza Walnym Zgromadzeniem w trybie art. 428.5 k.s.h.

28.06.2018, 12:55aktualizacja: 28.06.2018, 12:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 16/2018

Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. ("Spółka") przedstawia poniżej informacje udzielone w dniu 28 czerwca 2018 r. poza walnym zgromadzeniem na podstawie art. 428 par. 5 Kodeksu spółek handlowych, w ramach odpowiedzi na pytania akcjonariuszy zadane podczas obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w dniu 14 czerwca 2018 roku ("ZWZ").

1. Jaki jest mechanizm ustalania wielkości zamówień z Grupą Goodyear i jaki jest mechanizm ustalania tej samej wielkości z odbiorcami zewnętrznymi?

Wielkość zamówień jest wypadkową popytu jaki:

a) Grupa Goodyear przewiduje na wyroby produkowane przez Spółkę;

b) Spółka przewiduje na produkty produkowane pod marką Dębica przeznaczone do dystrybucji na polskim rynku wymiany.

Skonsolidowany popyt stanowi podstawę planu produkcji Spółki. Kwestie te są uzgadniane z odpowiednim wyprzedzeniem w oparciu o zapotrzebowanie Grupy Goodyear oraz dystrybutorów opon marki Dębica, w sposób pozwalający odpowiednio zaplanować produkcję i dostawę surowców.

2. Kiedy Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży?

Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży w sposób ciągły, raz w miesiącu.

3. Jak uzasadnione jest zróżnicowanie wysokości marży sprzedaży przyjętej względem podmiotów z Grupy Goodyear oraz innych podmiotów?

Zróżnicowanie marży jest uzasadnione przede wszystkim odmiennym profilem funkcjonalnym, a w szczególności różnym poziomem ryzyka gospodarczego ponoszonym przez Spółkę przy sprzedaży do Grupy Goodyear (ograniczone ryzyko Spółki jako producenta kontraktowego dla Grupy Goodyear) oraz do innych podmiotów (pełne ryzyko w ramach produkcji, dystrybucji i sprzedaży marek własnych).

4. Jak są rozliczane zwroty od jednostek z Grupy Goodyear?

Zwroty od jednostek z Grupy Goodyear pojawiają się głównie w przypadku wystąpienia problemów jakościowych i są rozliczane na bieżąco jako korekta wartości sprzedaży.

5. Jakie są parametry modelu ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear? Czy ich podstawą jest stopa zwrotu zainwestowanego kapitału, czy marża brutto? Jakie są w tym rozliczeniu poziomy marż, częstotliwość korekt, częstotliwość zmiany cen, przenoszenia na klienta zmian ceny materiałów, kosztów pracy oraz kursu walut?

Zgodnie z informacją przekazaną przez Spółkę w raporcie bieżącym 2/2018, ze skutkiem od 1 stycznia 2018 r. uległy zmianie zasady współpracy z Grupą Goodyear. Ponieważ pytania zostały zadane w ramach dyskusji nad sprawozdaniami za 2017 r., poniższa informacja dotyczy zasad działalności Spółki w 2017 r.

Podstawą kalkulacji ceny transferowej jest koszt produktów. Koszt produktów pokrywa koszt materiałów oraz koszty przerobu. Zgodnie z polityką cen transferowych Spółka ma zagwarantowaną marżę w wysokości 5% zysku operacyjnego według standardów US GAAP. Częstotliwość korekt dotycząca zmian cen sprzedaży zależy od wielu czynników np. kosztów materiałów, kosztów pracy oraz kursów walut i odbywa się na bieżąco. Model ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear był już wielokrotnie opisywany i weryfikowany przez różne organy w przeszłości. Co roku sprawozdanie finansowe Spółki jest weryfikowane przez niezależnego renomowanego biegłego rewidenta.

Podstawa prawna: § 19 ust. 1 pkt 12) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2018, 12:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ