Pobierz materiał i Publikuj za darmo
CINCINNATI - (BUSINESS WIRE) - Oddzielanie zrównoważonych źródeł od tych szkodliwych dla środowiska w produkcji oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych jest bardzo złożone, jednak Procter & Gamble (NYSE:PG) podejmuje się tego wyzwania. Firma prowadzi badania w warunkach rzeczywistych, aby zrozumieć zasady postępowania drobnych producentów rolnych oraz jak zasady te można ulepszyć, chroniąc przy tym lokalne lasy. P&G nawiązała współpracę z Instytutem ds. Innowacji Łańcucha Dostaw w Malezji (MISI, Malaysia Institute for Supply Chain Innovation), aby przeprowadzić badanie, spełniając zobowiązanie, które w tym roku jest jednym z nowych celów wyznaczonych w związku z osiągnięciem zerowego poziomu wylesiania w zakresie łańcucha dostaw oleju palmowego.
"Chcemy, aby pozyskiwanie oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych było całkowicie nieszkodliwe dla środowiska oraz aby nadal przynosiło korzyści finansowe miejscowym rolnikom, którzy utrzymują z tych upraw swoje rodziny - powiedział Len Sauers, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju P&G. - Już współpracujemy z większymi dostawcami nad określeniem pochodzenia naszego łańcucha dostaw, ale drobni producenci rolni z takich zakątków jak Malezja i Indonezja stanowią 35 - 45% producentów oleju palmowego. Musimy zrozumieć ich potrzeby i zasady postępowania tak, aby można było znaleźć innowacyjne rozwiązania tego problemu. Tak samo, jak rozumiemy życie codzienne konsumentów i spełniamy ich oczekiwania poprzez nowoczesne produkty".
"Ten złożony łańcuchu dostaw obejmuje tysiące rolników z małych gospodarstw nawiązujących kontakty, przez co produkty wielokrotnie trafiają do nowego posiadacza od hodowców, do sprzedawców, młynarzy, kupujących i ostatecznie do spółek odpowiedzialnych za zakup. W rezultacie oddzielanie zrównoważonych źródeł jest prawie niemożliwe. Naszym celem jest całkowite zaprzestanie wycinania lasów poprzez propagowanie globalnego ekosystemu wspierającego wyzwania, przed którymi stają drobni producenci rolni" - powiedział Mahender Singh z MISI, globalny lider w zakresie zarządzania i logistyki łańcucha dostaw.
W kwietniu, P&G ogłosiło nowe cele wyznaczone z myślą o zaprzestaniu wycinki lasów związanej z jej łańcuchem dostaw oleju palmowego. Wymaga to możliwości identyfikacji pochodzenia oleju palmowego i oleju z ziaren palmowych z danym dostawcą do 31 grudnia 2015 r., oraz z plantacją do 2020 roku. Ogłoszone dzisiaj badanie, które będzie prowadzone przez sześć miesięcy, podtrzymuje założone cele oraz pomoże P&G zrozumieć łańcuch dostaw drobnych producentów rolnych oraz to w jaki sposób wesprzeć lokalnych hodowców. Firma przedstawi w raporcie wnioski i opracuje plan działania do końca września 2014 roku. MISI będzie pomagało w badaniu oraz będzie współpracować z P&G przy tworzeniu planów działania.
Wyznaczone cele wiążą się również z poszerzeniem współpracy z dostawcami, innymi firmami z branży, organizacjami pozarządowymi, naukowcami i innymi osobami zainteresowanymi dążącej do promowania norm dostosowanych w danej branży i praktyk dla zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego.
"Aby efekt był istotny i trwały, nawiązaliśmy współpracę z branżowymi specjalistami, dużymi dostawcami i drobnymi producentami rolnymi. W związku z tym, opracujemy narzędzia i dobre praktyki, którymi będziemy mogli podzielić się z innymi firmami, mającymi takie same możliwości jak nasze związane ze śledzeniem produktów począwszy od hodowców poprzez dalszy proces sprzedaży" - powiedział dr Sauers.
MISI
MISI, z siedzibą w Shah Lama w Malezji, jest czwartym centrum w sieci MIT Global SCALE (Perfekcja w zakresie łańcucha dostaw i logistyce). Jest to wspólna inicjatywa Instytutu Technologicznego w Massachusetts (MIT) i rządu Malezji, stanowi międzynarodowe połączenie najnowszych badań i organizacji edukacyjnych, oraz ma na celu rozwój i rozpowszechnianie innowacji na całym świecie w zakresie łańcucha dostaw oraz logistyki.
Procter & Gamble
Za pośrednictwem swych marek P&G służy ok. 4,8 mld osób na całym świecie. Firma posiada solidne portfolio zaufanych, wiodących marek wysokiej jakości, m.in: Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. P&G prowadzi działalność w ok. 70 krajach. Najnowsze, szczegółowe informacje na temat P&G i jej marek znaleźć można na stronie: http://www.pg.com.
Aby dowiedzieć się więcej o inicjatywie P&G dotyczącej oleju palmowego, kliknij tutaj: Zrównoważona produkcja P&G / Olej palmowy.
KONTAKT:
P&G
Paul Fox
tel. 513-983-3465
e-mail: fox.pd@pg.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.07.2014, 11:27 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |