Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Metoda nauki Fluentbe skierowana jest głównie do osób dorosłych i nastawiona jest na mówienie i praktyczne wykorzystanie języka, a nie na rozwiązywanie testów.
"70% czasu lekcji poświęcone jest na mówienie, lektor wprowadza nowe zagadnienia, moderuje dyskusję i dba o równy udział wszystkich uczestników” - mówi Daria Domagała, Head of Teachers we Fluentbe.
„Jakość i efektywność nauczania jest kluczowa w długoterminowym rozwoju branży edukacyjnej. Większość obecnych rozwiązań polega na łączeniu nauczycieli z uczniami, nie zaś na zapewnianiu jakości nauczania - mówi Maciej Balsewicz, CEO i partner zarządzający funduszem bValue, który niedawno zainwestował w start-up. - Klienci nie lubią eksperymentować i często rezygnują z rozwiązań internetowych, które dają pewien komfort ale często są nieefektywne, powracając do klasycznych zajęć w szkołach językowych. Fluentbe chce ponownie zachęcić ludzi do nauki języków online łącząc dwie najważniejsze cechy - gwarancję jakości nauczania i wygodę oraz elastyczność kursów online”.
Fluentbe ma bardzo ciekawy i skuteczny proces zatrudniania lektorów. Do tej pory do Fluentbe zgłosiło się ponad 5 000 lektorów z całego świata z czego Fluentbe nawiązało współpracę z ponad 200. Proces rekrutacji i onboardingu jest kilkuetapowy, po nim następuje faza szkoleń. Do pracy lektorzy przystępują w pełni przygotowani. Fluentbe rekrutując lektorów szuka z nimi wspólnego DNA.
Szkoła została założona w 2015 roku przez osoby zaangażowane poprzednio m.in w Goldenline i Docplanner (ZnanyLekarz). Klientami Fluentbe są zarówno firmy, wykupujące pakiety dla swoich pracowników jak i osoby indywidualne. Przede wszystkim są to osoby dorosłe, chcące wykorzystać język praktycznie, najczęściej zawodowo. Poziom biegłości z jakim przychodzi klient nie ma znaczenia, gdyż Fluentbe dobiera odpowiedniego lektora i tryb nauki do poziomu studenta, mając na uwadze jego cele językowe.
Spółka miała dwie propozycje kupna od inwestorów branżowych, jednak wybrało drogę rozwoju ze wsparciem inwestora finansowego. „Wierzymy, że jesteśmy w stanie stworzyć globalne rozwiązanie, a do tego potrzebujemy elastyczności i wsparcia, którego na obecnym etapie nie da nam inwestor branżowy” – mówi Miłosz Ryniecki, założyciel Fluentbe.
W grudniu 2018 roku firma pozyskała 3 mln zł od funduszu bValue, do którego grona partnerów biznesowych należą m.in Marian Owerko współtwórca Bakallandu, Rafał Brzoska założyciel InPostu, Marek Dziubiński, prezes Medicalgorithmics oraz Tomaszowie Misiak i Hanczarek z Work Service.
„Fluentbe to digital twin klasycznej szkoły językowej, co sprawia, że jest rozwiązaniem idealnie wpisującym się w trendy nowoczesnej gospodarki. Doświadczony i skuteczny zespół, aniołowie i inwestorzy z bogatym doświadczeniem oraz obszerna sieć kontaktów były dodatkowym atutem inwestycyjnym z perspektywy naszego funduszu. Zbudowanie skali międzynarodowej będzie kluczowe, my jednak głęboko wierzymy w zespół” - mówi Maciej Balsewicz CEO i partner zarządzający funduszem.
To nie była pierwsza zewnętrzna inwestycja w spółkę. W gronie dotychczasowych inwestorów jest fundusz Xevin Investments oraz prywatni inwestorzy m. in: Mariusz Gralewski (założyciel DocPlanner oraz GoldenLine).
Środki uzyskane z rundy, Fluentbe planuje przeznaczyć na stworzenie interaktywnych materiałów dydaktycznych, wykorzystujących m.in. algorytmy machine learning. Fluentbe jest zdania, że dzięki nowoczesnym narzędziom jest w stanie skrócić czas potrzebny na skuteczne opanowanie języka angielskiego. „Naszym priorytetem jest skuteczność. Już w tym momencie wskaźnik zadowolenia klientów (NPS) jest na bardzo wysokim poziomie. Znaczący udział nowych studentów to osoby, które przyszły do nas w wyniku rekomendacji” - mówi Jacek Perkowski, założyciel Fluentbe.
Drugim celem jest otwarcie się na klientów z innych krajów. „Mamy kilku klientów niepolskojęzycznych, m.in. z USA i Francji, którzy dołączyli do nas z polecenia naszych obecnych klientów. Chcemy stworzyć grupy złożone z osób z różnych kręgów kulturowych, w których jedynym wspólnym językiem jest angielski. Wierzymy, że podniosą one atrakcyjność i skuteczność kursów Fluentbe” - mówi Miłosz Ryniecki, założyciel Fluentbe.
Spółka planuje ekspansję na 2 kolejne rynki, z których jeden zamierza otworzyć jeszcze w tym roku, a drugi w kolejnym.
KONTAKT:
Fluentbe
Miłosz Ryniecki
tel. kom. +48 608 077 731
e-mail: milosz.ryniecki@fluentbe.com
-
bValue
Marcel Animucki
tel. kom. +48 797 420 515
e-mail: marcel.animucki@bvalue.vc
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.01.2019, 11:48 |
Źródło informacji | Fluentbe, bValue |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Wektor 2024
Beata Drzazga, założycielka firmy BetaMed SA, została uhonorowana Wektorem 2024 - nagrodą przyznawaną przez Pracodawców RP, największą organizację zrzeszającą pracodawców w Polsce.- 22.01.2025, 12:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Drzazga Clinic
-
DYMO współpracuje z GA International (LabTAG) aby móc oferować etykiety kriogeniczne dla drukarek DYMO LabelWriter serii 5
- 22.01.2025, 11:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS