Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Za nami kolejne wydarzenie z cyklu „CDTalks, czyli debaty o edukacji”. Spotkania są organizowane regularnie przez zespół edukacyjny Centralnego Domu Technologii i mają na celu wskazanie różnych perspektyw edukacji i odpowiedzi na pytania o to, jak o aktualnych, ważnych tematach rozmawiać z uczniami podczas lekcji szkolnych. Dotychczas poruszano takie tematy jak edukacja ekologiczna, etyka w technologii czy nauka cyberbezpieczeństwa.
Tym razem ekspertki oraz eksperci zgromadzeni w CDT rozmawiali o tym, „Jak uczyć przedsiębiorczości”. W debacie wzięły udział Magdalena Honkowicz, Agnieszka Pierwocha i Marta Czyrkiewicz, czyli autorki najlepszych i wyróżnionych scenariuszy lekcji o przedsiębiorczości w 4. edycji konkursu “Edukacja Jutra”, a także Mateusz Rafał, dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki, Agata Białkowska-Samul, Employer Branding Senior Specialist w Allegro i zachęcał Zbigniew Bujak, trener i edukator CDT, juror w konkursie “Edukacja Jutra”.
Debatę moderowała dr Dominika Wiśniewska, menedżerka ds. partnerstw i społeczności Centralnego Domu Technologii w Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju.
„Z >>Biznesem i zarzadzaniem<< łączymy duże nadzieje. Przedmiot ma być dla uczniów szkół średnich odpowiedzią na zmieniający się świat i nauką brania odpowiedzialności za swoje życie w przyszłości” – mówił Mateusz Rafał, dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
Przedmiot „Biznes i zarządzanie” zastąpi „Podstawy przedsiębiorczości”. Nowy przedmiot ma kłaść nacisk na pracę w grupie i zrozumienie znaczenia współpracy, a także na aspekt praktyczny np. finanse osobiste, zrozumienie roli finansów czy roli mechanizmu płacenia podatków.
„Jako biznes oczekujemy, żeby młodzi ludzie po szkole czuli się swobodnie i pewnie wkraczając na rynek pracy. Dobrze, gdyby mieli świadomość, jak działa świat finansów. Ale ważne są też rozwinięte kompetencje miękkie – motywacja, praca w zespole, kreatywność” – przekonywała Agata Białkowska-Samul, Employer Branding Senior Specialist w Allegro.
Podczas spotkania nie tylko omawiano metody skutecznej edukacji, ale także podsumowano 4. edycję konkursu na najlepszy scenariusz lekcji o przedsiębiorczości - „Edukacja Jutra”.
„Trzeba złapać ciekawość ucznia, bo tematy okołobiznesowe nie są interesujące ani łatwe. Warto wykorzystać social media, aplikacje, a przede wszystkim case study. Prawdziwe przypadki z życia działają na wyobraźnię i pozwalają zastanowić się uczniom, jak oni rozwiązaliby ten problem” – mówiła Magdalena Honkowicz, edukatorka.
Agnieszka Pierwocha, nauczycielka, w swojej lekcji postawiła na pracę w grupach. Jej scenariusz „Only death and taxes” ma uczyć nie rywalizacji a współpracy.
Uczniowie muszą wspólnie uwolnić bohatera, który naraził się śmierci.
„Podatki u młodzieży nie wzbudzają emocji, uczniowie nie zauważają ich. Dlatego wprowadziłam do lekcji o podatkach elementy gry i wspomnianą przez Benjamina Franklina śmierć” – wyjaśniała Agnieszka Pierwocha.
Marta Czyrkiewicz, nauczycielka, prowadzi projekty matematyczne łączące matematykę, informatykę i plastykę. Projekt „Owocowe love” polega na stworzeniu stanowiska do sprzedaży lemoniady.
„Najlepiej sprawdza się samodzielność i wolność uczniów, którzy sami szukają sposobów pozyskania produktów, receptur, podpatrują konkurencję, tworzą projekt. Przy ocenianiu ważny jest efekt końcowy i podejmowane działania” – przekonywała Marta Czyrkiewicz.
Efektem konkursu na scenariusze lekcji jest publikacja, która może zainspirować nauczycieli i pomóc im w stworzeniu własnych autorskich pomysłów na lekcje BiZ.
„Nie każdy nauczyciel musi od razu wiedzieć, jak stworzyć edukacyjny escape room. Dlatego warto zajrzeć do naszej publikacji” - zachęcał Zbigniew Bujak, trener i edukator CDT, juror w konkursie “Edukacja Jutra”.
Publikacja jest dostępna pod linkiem:
Publikacja Edukacja Jutra_Przedsiębiorczość.pdf (fundacjapfr.pl)
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.05.2023, 16:52 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ