Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Za nami kolejne wydarzenie z cyklu „CDTalks, czyli debaty o edukacji”. Spotkania są organizowane regularnie przez zespół edukacyjny Centralnego Domu Technologii i mają na celu wskazanie różnych perspektyw edukacji i odpowiedzi na pytania o to, jak o aktualnych, ważnych tematach rozmawiać z uczniami podczas lekcji szkolnych. Dotychczas poruszano takie tematy jak edukacja ekologiczna, etyka w technologii czy nauka cyberbezpieczeństwa.
Tym razem ekspertki oraz eksperci zgromadzeni w CDT rozmawiali o tym, „Jak uczyć przedsiębiorczości”. W debacie wzięły udział Magdalena Honkowicz, Agnieszka Pierwocha i Marta Czyrkiewicz, czyli autorki najlepszych i wyróżnionych scenariuszy lekcji o przedsiębiorczości w 4. edycji konkursu “Edukacja Jutra”, a także Mateusz Rafał, dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki, Agata Białkowska-Samul, Employer Branding Senior Specialist w Allegro i zachęcał Zbigniew Bujak, trener i edukator CDT, juror w konkursie “Edukacja Jutra”.
Debatę moderowała dr Dominika Wiśniewska, menedżerka ds. partnerstw i społeczności Centralnego Domu Technologii w Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju.
„Z >>Biznesem i zarzadzaniem<< łączymy duże nadzieje. Przedmiot ma być dla uczniów szkół średnich odpowiedzią na zmieniający się świat i nauką brania odpowiedzialności za swoje życie w przyszłości” – mówił Mateusz Rafał, dyrektor Centrum Transformacji Cyfrowej w Ministerstwie Edukacji i Nauki.
Przedmiot „Biznes i zarządzanie” zastąpi „Podstawy przedsiębiorczości”. Nowy przedmiot ma kłaść nacisk na pracę w grupie i zrozumienie znaczenia współpracy, a także na aspekt praktyczny np. finanse osobiste, zrozumienie roli finansów czy roli mechanizmu płacenia podatków.
„Jako biznes oczekujemy, żeby młodzi ludzie po szkole czuli się swobodnie i pewnie wkraczając na rynek pracy. Dobrze, gdyby mieli świadomość, jak działa świat finansów. Ale ważne są też rozwinięte kompetencje miękkie – motywacja, praca w zespole, kreatywność” – przekonywała Agata Białkowska-Samul, Employer Branding Senior Specialist w Allegro.
Podczas spotkania nie tylko omawiano metody skutecznej edukacji, ale także podsumowano 4. edycję konkursu na najlepszy scenariusz lekcji o przedsiębiorczości - „Edukacja Jutra”.
„Trzeba złapać ciekawość ucznia, bo tematy okołobiznesowe nie są interesujące ani łatwe. Warto wykorzystać social media, aplikacje, a przede wszystkim case study. Prawdziwe przypadki z życia działają na wyobraźnię i pozwalają zastanowić się uczniom, jak oni rozwiązaliby ten problem” – mówiła Magdalena Honkowicz, edukatorka.
Agnieszka Pierwocha, nauczycielka, w swojej lekcji postawiła na pracę w grupach. Jej scenariusz „Only death and taxes” ma uczyć nie rywalizacji a współpracy.
Uczniowie muszą wspólnie uwolnić bohatera, który naraził się śmierci.
„Podatki u młodzieży nie wzbudzają emocji, uczniowie nie zauważają ich. Dlatego wprowadziłam do lekcji o podatkach elementy gry i wspomnianą przez Benjamina Franklina śmierć” – wyjaśniała Agnieszka Pierwocha.
Marta Czyrkiewicz, nauczycielka, prowadzi projekty matematyczne łączące matematykę, informatykę i plastykę. Projekt „Owocowe love” polega na stworzeniu stanowiska do sprzedaży lemoniady.
„Najlepiej sprawdza się samodzielność i wolność uczniów, którzy sami szukają sposobów pozyskania produktów, receptur, podpatrują konkurencję, tworzą projekt. Przy ocenianiu ważny jest efekt końcowy i podejmowane działania” – przekonywała Marta Czyrkiewicz.
Efektem konkursu na scenariusze lekcji jest publikacja, która może zainspirować nauczycieli i pomóc im w stworzeniu własnych autorskich pomysłów na lekcje BiZ.
„Nie każdy nauczyciel musi od razu wiedzieć, jak stworzyć edukacyjny escape room. Dlatego warto zajrzeć do naszej publikacji” - zachęcał Zbigniew Bujak, trener i edukator CDT, juror w konkursie “Edukacja Jutra”.
Publikacja jest dostępna pod linkiem:
Publikacja Edukacja Jutra_Przedsiębiorczość.pdf (fundacjapfr.pl)
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.05.2023, 16:52 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ