Newsletter

GINO ROSSI SA (2/2017) Strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019

11.01.2017, 09:56aktualizacja: 11.01.2017, 09:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 2/2017

Zarząd GINO ROSSI SA z siedzibą w Słupsku ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019 ("Plany rozwoju").

W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej. Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym Zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności.

Głównym celem strategicznym jest poprawa rentowności Grupy oraz wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy.

Kluczowe założenia strategiczne:

- Rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE

- Dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia

- Poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- Multi-kanałowość sprzedaży

- Koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży (szczególnie kanale e-commerce) przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny).

- CAGR skonsolidowanej sprzedaży Grupy 2016-2019: 6-10%

- W roku 2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 7,3 MLN PLN a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 MLN PLN z przeznaczeniem na : rozwój kanału e- commerce , selektywne otwarcia sklepów , rozwój własnego sourcingu produktowego

• Optymalizacja stacjonarnego kanału detalicznego:

- selektywny rozwój sieci salonów w Polsce (zamknięcia i otwarcia wybranych lokalizacji) oraz wzrost powierzchni w Czechach

- zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej, średnia powierzchnia nowo otwieranych salonów 180-200 m2

- poszerzenie asortymentu (przede wszystkim akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo sportowym )

- finalizacja pełnego wdrożenia tzw. omnichannel

• Dalszy rozwój kanału e-commerce

- wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży

- wzrost wartości sprzedaży własnego sklepu internetowego

- selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi

- poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne

- wykorzystanie rozwoju technologicznego w dziedzinie IT

- wejście na rynki zagraniczne

• Kontynuowanie rozwoju kanału B2B

- projektowanie i produkcja kolekcji na zlecenie

- produkty reklamowe dla firm i instytucji

- sprzedaż w kanale B2B poza granicami Polski

W związku z wdrożeniem i realizacją powyższych działań, Zarząd Gino Rossi S.A. stawia sobie następujące cele finansowe:

- wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży (wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA),

- poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- sprowadzenie wskaźnika dług netto /EBITDA poniżej 2 do 2019.

Przekazane w niniejszym raporcie bieżącym założenia strategiczne stanowią cel, jaki stawia Zarząd Gino Rossi S.A. w związku z wdrożeniem i realizacją prezentowanych działań. Prezentowane w niniejszym raporcie bieżącym założenia finansowe nie stanowią prognozy wyników finansowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.01.2017, 09:56
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ