Newsletter

GINO ROSSI SA (2/2017) Strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019

11.01.2017, 09:56aktualizacja: 11.01.2017, 09:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 2/2017

Zarząd GINO ROSSI SA z siedzibą w Słupsku ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019 ("Plany rozwoju").

W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej. Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym Zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności.

Głównym celem strategicznym jest poprawa rentowności Grupy oraz wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy.

Kluczowe założenia strategiczne:

- Rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE

- Dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia

- Poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- Multi-kanałowość sprzedaży

- Koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży (szczególnie kanale e-commerce) przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny).

- CAGR skonsolidowanej sprzedaży Grupy 2016-2019: 6-10%

- W roku 2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 7,3 MLN PLN a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 MLN PLN z przeznaczeniem na : rozwój kanału e- commerce , selektywne otwarcia sklepów , rozwój własnego sourcingu produktowego

• Optymalizacja stacjonarnego kanału detalicznego:

- selektywny rozwój sieci salonów w Polsce (zamknięcia i otwarcia wybranych lokalizacji) oraz wzrost powierzchni w Czechach

- zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej, średnia powierzchnia nowo otwieranych salonów 180-200 m2

- poszerzenie asortymentu (przede wszystkim akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo sportowym )

- finalizacja pełnego wdrożenia tzw. omnichannel

• Dalszy rozwój kanału e-commerce

- wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży

- wzrost wartości sprzedaży własnego sklepu internetowego

- selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi

- poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne

- wykorzystanie rozwoju technologicznego w dziedzinie IT

- wejście na rynki zagraniczne

• Kontynuowanie rozwoju kanału B2B

- projektowanie i produkcja kolekcji na zlecenie

- produkty reklamowe dla firm i instytucji

- sprzedaż w kanale B2B poza granicami Polski

W związku z wdrożeniem i realizacją powyższych działań, Zarząd Gino Rossi S.A. stawia sobie następujące cele finansowe:

- wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży (wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA),

- poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny

- sprowadzenie wskaźnika dług netto /EBITDA poniżej 2 do 2019.

Przekazane w niniejszym raporcie bieżącym założenia strategiczne stanowią cel, jaki stawia Zarząd Gino Rossi S.A. w związku z wdrożeniem i realizacją prezentowanych działań. Prezentowane w niniejszym raporcie bieżącym założenia finansowe nie stanowią prognozy wyników finansowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.01.2017, 09:56
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ