Newsletter

Goodyear prezentuje prototyp inteligentnej opony w ruchu drogowym

06.03.2018, 12:14aktualizacja: 06.03.2018, 12:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Prototyp inteligentnej opony Goodyear zapewnia optymalną łączność między oponą a operatorem floty.

Genewa, March 6, 2018/PRNewswire/ - Podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2018, Goodyear prezentuje najnowsze postępy w rozwoju prototypu inteligentnej opony - kompletnego systemu obejmującego oponę, czujniki i algorytmy pracujące w chmurze. Komponenty systemu komunikują się z operatorem floty w czasie rzeczywistym za pośrednictwem mobilnej aplikacji.

Zdjęcie: https://mma.prnewswire.com/media/650275/Goodyear_EfficientGrip_Performance.jpg

"W miarę wzrostu popularności współdzielonej mobilności w nadchodzących latach znacznie zwiększą się przebiegi pojazdów - mówi Chris Delaney, prezes Goodyear w regionie Europa, Bliski Wschód i Afryka. - Dla operatorów flot, aktywne zarządzanie obsługą opon jest kluczowe zarówno dla zapewnienia satysfakcji klienta, jak i odpowiedniego funkcjonowania modelu biznesowego”.

Prototyp inteligentnej opony Goodyear umożliwia stałą łączność i współdzielenie danych w czasie rzeczywistym, co pozwala optymalnie eksploatować opony, wdrażać bezpieczniejszą i bardziej efektywną kosztowo motoryzację oraz maksymalizować czas bez przestojów.

Czujniki w inteligentnej oponie Goodyear zbierają dane z pojazdu oraz źródeł zewnętrznych i w czasie rzeczywistym dostarczają je do specjalnych algorytmów, opracowanych przez inżynierów firmy. Dzięki tym algorytmom, informacje o oponie i jej statusie - w tym stopniu zużycia, temperaturze i ciśnieniu - są stale uaktualniane i współdzielone z operatorem floty.

"Przekazywane w czasie rzeczywistym informacje o zachowaniu opony i jej stanie mogą sygnalizować potrzebę działań serwisowych, by wydłużyć okres eksploatacji opony, poprawić jej efektywność paliwową i inne osiągi - dodaje Delaney. - Tego rodzaju aktywny serwis umożliwi operatorom flot precyzyjne identyfikowanie i zapobieganie problemom z oponami”.

Współdzielona motoryzacja rozwija się, ponieważ obniża koszty i zwiększa wygodę konsumentów. W 2015 roku wspólnie przejechane kilometry stanowiły 4% globalnego ruchu kołowego. Szacuje się, że do 2030r. odsetek ten wzrośnie do 25% https://www.morganstanley.com/ideas/car-of-future-is-autonomous-electric-shared-mobility .

"W miarę ewolucji motoryzacji zmieniają się potrzeby konsumentów i operatorów flot - wyjaśnia Delaney. - Goodyear z wyprzedzeniem myśli o produktach, usługach i doświadczeniach, które zaspokoją potrzeby motoryzacyjne konsumentów i operatorów flot".

Połącz się i ściągnij

Odwiedź stoisko Goodyear (2056, hala 2) na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie lub śledź newsroom regionu EMEA.

Obejrzyj wideo

@GoodyearPress

Think Good Mobility

Goodyear

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie. Firma zatrudnia około 64 000 osób i wytwarza swoje wyroby w 48 zakładach w 22 krajach na świecie.  Posiada dwa Centra Innowacji w Akron, w stanie Ohio i Colmar-Berg, w Luksemburgu, które dostarczają najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie produktów i usług, będących wyznacznikiem standardów i technologii w przemyśle. Więcej informacji na temat Goodyear i produktów firmy znajduje się na stronie https://www.goodyear.eu.

W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.

Źródło: Goodyear

KONTAKT:

Pawel Jezierski

tel. +48-22-571-5840

tel. kom. +48-693-962-056

e-mail: pawel_jezierski@goodyear.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.03.2018, 12:14
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ