Newsletter

Graphic Packaging Holding Company przejmie AR Packaging od CVC za kwotę 1,45 mld dolarów w gotówce, stając się tym samym wiodącym na świecie dostawcą zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań konsumenckich na bazie włókien

14.05.2021, 14:00aktualizacja: 14.05.2021, 14:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Graphic Packaging Holding Company  - logo
Graphic Packaging Holding Company - logo
- Transakcja połączenia wzmocni globalną pozycję i rozszerzy skalę działania Spółki na dużych i wschodzących europejskich rynkach opakowań konsumenckich na bazie włókien.
- Trajektoria rozwoju połączonej firmy jest zgodna z wizją na rok 2025, zapewniając istotną wartość dla akcjonariuszy i innych interesariuszy Spółki.
- Dziś o godz. 8:30 czasu wschodniego/2:30 czasu środkowoeuropejskiego Graphic Packaging poprowadzi telekonferencję, podczas której omówione zostaną szczegóły transakcji.

ATLANTA i LUND, Szwecja, 14 maja 2021 r. /PRNewswire/ -- Graphic Packaging Holding Company (NYSE: GPK), („Graphic Packaging” lub „Spółka”), wiodący, zintegrowany pionowo dostawca zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań konsumenckich na bazie włókien, oraz CVC Capital Partners Fund VI ogłosiły dziś zawarcie ostatecznej umowy, na mocy której Graphic Packaging przejmie AR Packaging Group AB („AR Packaging”), drugiego co do wielkości europejskiego producenta opakowań konsumenckich na bazie włókien, za kwotę ok. 1,45 mld dolarów w gotówce, z zastrzeżeniem zwyczajowych korekt.

Transakcja połączenia przyczyni się do rozszerzenia skali globalnej działalności, zwiększenia innowacyjności oraz uatrakcyjnienia oferty Graphic Packaging dla klientów z całej Europy i regionów sąsiadujących. Dzięki szerokiemu wachlarzowi wiodących w branży rozwiązań opakowaniowych, doświadczeniu w projektowaniu oraz rozszerzonemu zasięgowi geograficznemu, połączona firma będzie doskonale predysponowana do tego, aby wykorzystać możliwości ciągłego wzrostu organicznego wśród obecnych i nowych klientów oraz na nowych rynkach światowych.

Oczekuje się, że proponowane przejęcie AR Packaging zwiększy roczną sprzedaż o 1,1 mld dolarów, zaś roczny skorygowany zysk EBITDA wzrośnie o 160 mln dolarów. Ponadto zakłada się, że połączenie spowoduje efekt synergii o łącznej wartości 40 mln dolarów w ciągu 36 miesięcy od sfinalizowania transakcji. Zgodnie z założeniem transakcja niezwłocznie wpłynie na wzrost wysokości zysku w przeliczeniu na 1 akcję oraz na przepływy pieniężne Spółki.

Michael Doss, prezes i dyrektor generalny Graphic Packaging, powiedział: „AR Packaging jest liderem na atrakcyjnym i rozwijającym się rynku opakowań ekologicznych w Europie. Przejęcie AR Packaging przyniesie znaczące korzyści naszym klientom, pracownikom i akcjonariuszom, ponieważ połączymy w ten sposób dwóch wiodących dostawców rozwiązań z zakresu opakowań konsumenckich na bazie włókien z długą historią innowacji i kreatywnego projektowania opakowań. Duży, rozproszony obszar działania 25 zakładów przetwórczych AR Packaging w Europie Wschodniej i Zachodniej zapewnia znaczące korzyści skali i wydajność kosztów, wzmacniając naszą wspólną obecność na rynku i zdolność do obsługi klientów w całej Europie i na świecie. Cieszymy się, że możemy powitać załogę AR Packaging i wspólnie rozwijać działania z zakresu opracowywania zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych dla globalnych konsumentów, co przyczyni się do przejścia na gospodarkę w większym stopniu opartą na obiegu zamkniętym”.

Stephen Scherger, wiceprezes i dyrektor finansowy Graphic Packaging, dodał: „Przejęcie AR Packaging zwiększa nasze możliwości w obszarze obsługi i tworzenia zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych na rynkach całego świata. Przedmiotowa transakcja połączenia, wraz z ogłoszonym wcześniej przejęciem firmy Americraft Carton, wpisuje się w realizację naszych celów rozwojowych i umożliwia firmie Graphic Packaging konsekwentne osiąganie organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 100-200 punktów bazowych, zgodnie z założeniami przyjętymi w wizji na rok 2025. Warto zauważyć, że modele operacyjne wdrażane przez obie organizacje, w połączeniu z komplementarnymi segmentami rynku, pozwolą zapewnić istotne korzyści finansowe. Znacząca zdolność generowania przepływów pieniężnych w wyniku połączenia przyczyni się do osiągnięcia imponujących zysków. Oczekuje się, że w ciągu 24 miesięcy od sfinalizowania transakcji Graphic Packaging powróci do docelowego poziomu dźwigni finansowej 2,5-3,0x”.

Prezes i dyrektor generalny AR Packaging, Harald Schulz, powiedział: „Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w kształtowaniu jasnej strategii i budowaniu renomy AR Packaging jako godnego zaufania dostawcy rozwiązań opakowaniowych. Chciałbym podziękować CVC za wsparcie w tych wysiłkach w ciągu ostatnich pięciu lat. Podejście Graphic Packaging do obsługi klienta i wyraźne ukierunkowanie na dostarczanie innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań ściśle pokrywa się z tym, w jaki sposób prowadzimy naszą działalność, przez co firma ta jest dla nas idealnym partnerem. Możliwość zastosowania korzystnej integracji łańcucha wartości, począwszy od produkcji tektury aż do procesów przetwarzania kartonów, otwiera nowe możliwości oferowania naszym klientom rozwiązań zoptymalizowanych pod kątem zrównoważonego rozwoju. Nasz zespół z niecierpliwością czeka na podjęcie współpracy z zespołem Graphic Packaging, co pozwoli nam stać się wiodącym globalnym dostawcą zrównoważonych rozwiązań w zakresie opakowań z włókien”.

Lave Beck-Friis, dyrektor zarządzający w CVC, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z postępów, jakie poczyniła firma AR Packaging w okresie naszej współpracy. Możliwość współpracowania z Haraldem i jego wspaniałym zespołem przy tworzeniu i wprowadzaniu na rynek wielu nowych produktów, jak również inwestowanie w aktywny program fuzji i przejęć, który ma służyć przyspieszeniu rozwoju firmy i uczynić z niej prawdziwie globalnego gracza, była dla nas przyjemnością. Cieszymy się, że przekazujemy AR Packaging w tak silnej pozycji i że znaleźliśmy nowego właściciela, który podziela wizję zarządu w kwestii przyszłego kierunku rozwoju firmy”.

Oczekuje się, że transakcja, która została jednogłośnie zatwierdzona przez zarządy Graphic Packaging i AR Packaging, zostanie sfinalizowana w ciągu 4-6 miesięcy, pod warunkiem uzyskania wymaganych zgód organów regulacyjnych i spełnienia innych zwyczajowych warunków zamknięcia.

BofA Securities pełni funkcję doradcy finansowego, a DLA Piper funkcję doradcy prawnego dla Graphic Packaging. Z kolei Credit Suisse International pełni funkcję doradcy finansowego, a Roschier funkcję doradcy prawnego dla AR Packaging.

Telekonferencja inwestorów

Dziś (14 maja 2021 r.) o godz. 8:30 czasu wschodniego/2:30 czasu środkowoeuropejskiego odbędzie się telekonferencja inwestorów Graphic Packaging. Wydarzenie będzie transmitowane przez internet i zostanie udostępnione w sekcji „Inwestorzy” na stronie internetowej Graphic Packaging pod adresem: www.graphicpkg.com. Uczestnicy mogą również wysłuchać relacji telefonicznie, wybierając numer 833-900-1527 ‒ w przypadku połączeń ze Stanów Zjednoczonych i Kanady lub 236-384-2052 ‒ dla połączeń spoza Stanów Zjednoczonych i Kanady. Osoby łączące się telefonicznie będą zobowiązane podać identyfikator konferencji: 2253579. Transmisja internetowa wydarzenia będzie dostępna na stronie Graphic Packaging od ok. godz. 13:00 czasu wschodniego w piątek, 14 maja 2021 r.

Wypowiedzi prognozujące

Zawarte w niniejszej informacji prasowej wypowiedzi dotyczące oczekiwań Spółki, w tym między innymi terminów i warunków przejęcia AR Packaging oraz spodziewanych przychodów i rentowności, a także prognozowanych synergii, stanowią wypowiedzi prognozujące zgodnie z definicją zawartą w Ustawie o reformie przepisów procesowych dotyczących papierów wartościowych z 1995 r. (Securities Litigation Reform Act of 1995). Wypowiedzi te opierają się na aktualnie dostępnych informacjach i są obarczone różnymi czynnikami ryzyka i niepewności, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą się istotnie różnić od obecnych oczekiwań Spółki. Czynniki ryzyka i niepewności obejmują między innymi inflację i zmienność kosztów surowców i energii, ciągłą presję ze strony klientów w kwestii dostępu do tańszych produktów, zdolność Spółki do realizacji strategii biznesowych, w tym inicjatyw w zakresie wydajności, planów redukcji kosztów i działań integracyjnych, a także poziom zadłużenia Spółki, zmiany kursów walut i inne czynniki ryzyka związane z prowadzeniem działalności na skalę międzynarodową, a także wpływ regulacji i procesów sądowych, w tym możliwość dalszego odliczania straty operacyjnej netto Spółki od dochodu podlegającego opodatkowaniu. Nie należy nadmiernie polegać na tego typu wypowiedziach dotyczących przyszłości, ponieważ są one aktualne wyłącznie na dzień ich sporządzenia, a Spółka nie zobowiązuje się do ich aktualizacji z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo. Dodatkowe informacje dotyczące tych i innych czynników ryzyka są ujmowane w okresowych raportach Spółki przedkładanych Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC).

Graphic Packaging Holding Company

Misją spółki Graphic Packaging Holding Company (NYSE: GPK), z siedzibą w Atlancie, Georgia, jest dostarczanie opakowań, które zmieniają świat na lepsze. Firma jest wiodącym dostawcą zrównoważonych opakowań na bazie włókien dla szerokiej gamy produktów dla firm z branży spożywczej, napojów, gastronomii i innych produktów konsumenckich. Spółka działa na skalę globalną i jest jednym z największych producentów kartonów składanych i papierowych produktów przeznaczonych dla branży gastronomicznej w Stanach Zjednoczonych. Posiada również silną pozycję rynkową w obszarze powlekanej tektury makulaturowej, powlekanej, niebielonej tektury siarczanowej i trwałej, bielonej tektury siarczanowej. Do klientów Spółki należą najbardziej znane firmy i marki na świecie. Dodatkowe informacje na temat Graphic Packaging, jej działalności i produktów dostępne są na stronie internetowej Spółki pod adresem: www.graphicpkg.com.

AR Packaging Group AB

AR Packaging jest jedną z wiodących europejskich firm w sektorze opakowań, osiągającą sprzedaż netto na poziomie około 1,1 mld dolarów, zatrudniającą 5 tys. pracowników i posiadającą 30 fabryk w 13 krajach. Grupa oferuje unikalną gamę rozwiązań opakowaniowych, które powstają w jej wyspecjalizowanych zakładach. Wartością dodaną dla klientów jest szeroka oferta produktów i dogłębna wiedza na temat opakowań kartonowych i giętkich. Firma jest zarejestrowana w Lund, Szwecja. www.ar-packaging.com

CVC

CVC jest wiodącą firmą z zakresu private equity i doradztwa inwestycyjnego, która posiada 23 oddziały w Europie, Azji i USA, zarządzając aktywami o wartości około 118 mld dolarów. Od momentu powstania w 1981 r. CVC pozyskało ponad 160 mld dolarów od wiodących inwestorów instytucjonalnych na świecie w ramach strategii private equity i strategii kredytowych. Fundusze zarządzane lub objęte usługami doradczymi CVC są inwestowane w ponad 90 firmach na całym świecie, których łączna roczna sprzedaż wynosi około 100 mld dolarów i które zatrudniają ponad 450 tys. osób. Więcej informacji o CVC można znaleźć na stronie: www.cvc.com.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/997828/Graphic_Packaging_International_Logo.jpg

Źródło: Graphic Packaging Holding Company

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.05.2021, 14:00
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii