Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wartość sprzedaży Grupy eSky za 2022 r. wyrażona wskaźnikiem Total Transaction Value (TTV) wzrosła o 78 proc. w porównaniu z 2021 r. i wyniosła 2,9 mld zł. To również o 11 proc. lepiej niż w 2019 roku – najlepszym finansowo okresie dla firmy przed pandemią. Z kolei zysk EBITDA za 2022 r. poszybował w górę o 42 proc., dając wynik 90,2 mln zł.
Ponadto w zeszłym roku aż 3,1 mln osób, w tym 1,2 mln mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej, zaplanowało swoje podróże z eSky, a tempo przyrostu liczby klientów wyniosło 41 proc. r/r.
„Ostatnie dwa lata pokazały, że mamy bardzo konkurencyjny biznes, co znalazło odzwierciedlenie w kondycji finansowej spółki. Rok 2021 zamknęliśmy z 63,7 mln zł EBITDA, a już w 2022 poprawiliśmy ten wynik o 42 proc.” – mówi Łukasz Habaj, prezes Grupy eSky.
Europa Środkowo-Wschodnia z największą dynamiką wzrostu
W ubiegłym roku za ponad dwie trzecie przychodów (1,9 mld zł) odpowiadały rynki europejskie. Europa Zachodnia przyniosła firmie 37 proc. sprzedaży (1 mld zł, +75 proc. r/r), a Europa Środkowo-Wschodnia ponad 31 proc. (901 mln zł, +114 proc. r/r).
Sprzedaż w Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych obejmowała odpowiednio 20 proc. (587 mln zł, +58 proc. r/r) i 9 proc. (262 mln zł, +43 proc. r/r). Natomiast pozostałe rynki, w tym kraje Afryki oraz regionu Azji i Pacyfiku (tzw. APAC) wygenerowały niecałe 2 proc. przychodów.
„Nasza 5-letnia strategia realizowana we współpracy z funduszem MCI zakłada objęcie pozycji lidera w regionie CEE, tak aby eSky stał się platformą pierwszego wyboru do organizacji podróży. Aktywnie inwestujemy w działania marketingowe, technologię, doskonalenie obsługi klienta i dalszą automatyzację procesów. To cały zespół eSky stoi za zwiększeniem przychodów w regionie CEE o 114 proc. r/r” – komentuje Łukasz Habaj.
Sprzedaż pakietów ostro w górę
Ważnym ogniwem strategii Grupy jest rozwój tzw. dynamicznego pakietowania. To produkt łączący loty i noclegi w jednej rezerwacji. Jego sprzedaż w 2022 r. wzrosła o 134 proc. r/r oraz o 77 proc. względem rekordowego 2019 r.
„Budujemy pozycję jako platforma do kompleksowej organizacji podróży, rozwijając ofertę tak, by w pełni zaspokoić potrzeby współczesnego klienta. Naszym kluczowym produktem są już nie tylko loty, ale też rozwiązania pakietowe City Break i Wakacje, które od jakiegoś czasu są bardzo popularne w wielu krajach Europy Zachodniej. Cieszy nas, że tradycyjne biura podróży w Polsce dostrzegają potencjał tego produktu i zaczynają wdrażać go do swojej oferty. Wpłynie to z pewnością na popularyzację tej formy organizacji podróży wśród klientów” – dodaje Łukasz Habaj.
Źródło informacji: eSky
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.04.2023, 10:00 |
Źródło informacji | eSky |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |