Newsletter

Grupo BB E MAPFRE udostępnia innowacyjne ubezpieczenie w formie "karty prezentowej"

05.11.2014, 13:13aktualizacja: 05.11.2014, 13:13

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dzięki realizacji projektu "Family Always Protected" ("Rodzina zawsze pod ochroną"), ubezpieczyciel ma nadzieję dotrzeć do 85% populacji, która dotąd nie wykupiła polisy ubezpieczeniowej, poprzez nadanie ubezpieczeniu fizycznej formy (tj. przekształcenie usługi w dobro konsumenckie), zwiększając tym samym dostępność produktu dla klientów.

SAO PAULO, 6 listopada 2014 r. /PRNewswire/ - Przypadki wyładowań atmosferycznych w Brazylii osiągają liczbę 50 milionów rocznie, wskutek czego tysiące domów zostaje zniszczonych w pożarach. Tylko w zeszłym roku liczba kradzieży telefonów komórkowych w tym kraju wyniosła 4 miliony. Każdego dnia ludzie są atakowani przez psy.

Większość Brazylijczyków jest świadoma, że coś nieprzewidywalnego może stać się z ich samochodami, ale mało kto obawia się o swój dom. Jak podaje Instytut Badawczy Datafolha (Instituto de Pesquisa Datafolha), aż 95% mieszkańców Brazylii nie posiada stosownego ubezpieczenia, ubezpieczonych nie jest aż 58% wszystkich pojazdów, a 88% osób nie wykupiło polisy na życie.

Mając na uwadze tak ogromny, dotąd niewykorzystany potencjał, GRUPO SEGURADOR BANCO DO BRASIL E MAPFRE (Grupa ubezpieczeniowa Banco do Brasil i Mapfre), wiodący ubezpieczyciel na brazylijskim rynku, w którego skład wchodzą dostawcy ubezpieczeń z ramienia Banco do Brazil, stanowiącego własność Skarbu Państwa, oraz ubezpieczyciele z ramienia hiszpańskiej spółki MAPFRE, po raz kolejny daje dowód swojej innowacyjności. Projekt "Family Always Protected" obejmuje polisy ubezpieczeniowe, które będzie można nabyć w postaci dóbr konsumenckich. Polisa dostępna będzie w opakowaniach podobnych do opakowań płyt DVD we wiodących w kraju punktach handlowych, w tym w supermarketach, sieciach sklepów detalicznych, stacjach paliw, kioskach, itd.

Produkty oferowane będą na zasadzie "samoobsługi", podobnie jak różnego rodzaju karty prezentowe.

Jest to nowy model, w większym stopniu ukierunkowany na konsumenta, który opiera się na zupełnie innym podejściu niż dotychczas stosowane kanały sprzedaży.

Aby wykupić ubezpieczenie, klient będzie musiał jedynie wybrać konkretny pakiet spośród wszystkich dostępnych na wystawach w wiodących w kraju punktach handlowych lub w automatach, a następnie zapłacić za swój zakup w kasie sklepowej lub bezpośrednio w automacie.

Dokonawszy zakupu, klient będzie musiał aktywować polisę za pośrednictwem strony internetowej: www.familiasempreprotegida.com.br. Numer aktywacyjny znajdować się będzie na opakowaniu ubezpieczenia zakupionego w punkcie handlowych lub na paragonie wydanym przez automat. Mienie, którego dotyczy polisa zostanie objęte ochroną w ciągu 24 godzin od aktywacji polisy w systemie.

Pierwszym produktem z nowej linii jest ubezpieczenie mieszkaniowe, które obejmuje zniszczenia wskutek pożaru, wyładowania atmosferycznego, katastrofy samolotu i eksplozji. Konsumenci będą mogli je nabyć za kwotę: 60 BRL, 75 BRL and 85 BRL (odpowiednio ok. 26 USD, 30 USD i 34 USD).

"Przybliżenie konsumentów do rynku ubezpieczeń, nadanie ubezpieczeniom fizycznej formy oraz opracowanie produktów cechujących się pozytywnym stosunkiem kosztów to tylko niektóre cele osiągnięte w projekcie. Przyczyni się on także do rozszerzenia rynku ubezpieczeń oraz zyskania zainteresowania milionów osób z różnych klas społecznych, które dotąd nie wykupiły ubezpieczenia" - powiedział Marcos Ferreira, prezes BB E MAPFRE odpowiedzialny za ubezpieczenia motoryzacyjne, ubezpieczenia ogólne i ubezpieczenia typu Affinity.

"Coraz więcej firm udziela ubezpieczeń w ramach oferowanych produktów, dążąc do zwiększenia własnej konkurencyjności. Żadna z nich nie zastosowała jednak innowacyjnego sposobu oferowania ubezpieczenia konsumentowi. Ktoś musiał wykonać pierwszy krok, aby 'wstrząsnąć' strukturą sprzedaży w dotychczas znanej postaci. Wydaje się naturalne, że realizacji tego zadania podjął się wiodący ubezpieczyciel na lokalnym rynku" - podkreślił Gilberto Lourenco, dyrektor generalny ds. marketingu w Grupo BB E MAPFRE.

Partnerstwo z pośrednikami

Aby zapewnić powodzenie projektu, nawiązano partnerstwo z pośrednikami ubezpieczeniowymi, którzy biorą aktywny udział w komercjalizacji produktów w punktach sprzedaży. Ponadto, po aktywowaniu nabytej polisy przez konsumenta, pośrednik jest automatycznie informowany o transakcji sprzedaży.

Perspektywa: nienaruszony rynek

Od co najmniej 2004 r. sektor ubezpieczeń notuje dwucyfrowy wzrost w skali roku, w wyniku tzw. formowania się klasy C, dostępu jej członków do produktów ubezpieczeniowych oraz wzrostu świadomości wśród ludności w kwestii istnienia "dóbr wymagających ochrony". Mimo tego poziom penetracji rynku pozostaje nieznaczny.

Misją nowego modelu sprzedaży jest dotarcie z produktami ubezpieczeniowymi do nieubezpieczonych mieszkańców kraju, propagując tzw. kulturę ubezpieczeniową. Milion potencjalnych klientów z wszystkich przedziałów dochodowych pozostaje nieświadomych tego, jak ważne jest ubezpieczenie posiadanego mienia.

Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych nabycie polisy mieszkaniowej jest obowiązkowe dla wszystkich posiadaczy mieszkań. Z kolei w Brazylii szacuje się, że tylko 5% całej ludności posiada tego rodzaju ubezpieczenie.

GRUPO SEGURADOR BANCO DO BRASIL E MAPFRE

Powstała w wyniku strategicznego połączenia Banco do Brasil z MAPFRE Seguros, GRUPO SEGURADOR BANCO DO BRASIL E MAPFRE jest największą grupą ubezpieczeniową na lokalnym rynku, zatrudniając ponad 6 000 pracowników, obsługując ponad 160 000 punktów sprzedaży, w tym punktów pośrednictwa ubezpieczeniowego i filii banków, oraz dostarczając usługi 36 milionom klientów. Grupa posiada jedną z najbogatszych ofert produktowych na rynku, obok specjalistycznych jednostek biznesowych, bezpośredniej obecności i wielokanałowej sieci dystrybucyjnej.

Źródło: GRUPO SEGURADOR BANCO DO BRASIL E MAPFRE

KONTAKT:

CDN Comunicacao Corporativa

Eric Paraense

tel. +55-11-3643-2811

e-mail eric.paraense@cdn.com.br

-

Natalia Dias

tel. +55-11-3643-2820

e-mail natalia.dias@cdn.com.br

-

Patricia Polo

tel. +55-11-5112-7485

e-mail t_ppolo@bbmapfre.com.br, patricia.polo@cdn.com.br

-

Harley Moreira

tel. +55-11-3643-2767

e-mail harley.moreira@cdn.com.br

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.11.2014, 13:13
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ