Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak poinformowały organizacje podczas wspólnej środowej konferencji, w ostatnią sobotę listopada, kiedy po trzech tygodniach ponownie uruchomiono sklepy w galeriach handlowych, odwiedzalność obiektów była o prawie 30 proc. niższa w porównaniu do soboty 30 listopada ubiegłego roku i wyniosła 73 proc.
Według wiceprezes PRCH i dyrektor zarządzającej Gemini Holding Anny Malcharek, listopadowe zamknięcie sklepów to 8 mld zł utraconych obrotów w handlu.
Jak wyjaśnił wiceprezes ZPPHiU i Kazar Group Artur Kazienko, to nie są tylko straty obrotów handlowców, to realne straty dla gospodarki z powodu tego, że nie wpłynęły do budżetu inne daniny. Dodał, że w Polsce działa ponad 570 galerii handlowych.
Przedstawiciele obu organizacji, zaapelowali do klientów, aby odpowiedzialnie korzystali z oferty galerii handlowych. "Kiedy jesteśmy już na terenie centrum handlowego bezwzględnie przestrzegajmy zasad DDM.
Według PRGH i ZPPHiU zniesienie częściowego zamknięcia galerii handlowych, które obowiązywało do 28 listopada, wymaga od przedsiębiorców, pracowników i klientów obiektów handlowych ogromnej odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych. By skutecznie promować prawidłowe zachowania podczas zakupów, powstała kampania społeczna „Bezpieczeństwo - kupuję to!” pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Zdrowia oraz we współpracy z organizacjami handlu.
Zgodnie z wytycznymi, w sklepach i galeriach handlowych obowiązuje limit osób – maksymalnie 1 klient na 10 mkw. w mniejszych placówkach i 15 mkw. dla jednego klienta w dużych sklepach. (PAP)
lgs/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 02.12.2020, 16:30 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
PHONO robi furorę na targach Intersolar Europe 2025, zdobywa nagrody i poszerza współpracę
- 15.05.2025, 09:38
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Jack Link's i MrBeast ogłaszają bezprecedensową współpracę o globalnym zasięgu
- 15.05.2025, 09:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ