Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pomimo zakazu cofania liczników i zagrożenia karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do nawet 5 lat wygląda na to, że proceder ten nadal ma się całkiem dobrze.
Dane autobaza jednoznacznie pokazują, że im starszy jest samochód, tym mniej ma kilometrów na liczniku. Jak to jest możliwe? Czyżby starsze auta były jeżdżone mniej, czy może jednak ma tu miejsce ingerencja w stan licznika przebiegu?
Dla lepszego zobrazowania zagadnienia analitycy autobaza porównali ze sobą średnie przebiegi aut pięcioletnich, dziesięcioletnich, piętnastoletnich i dwudziestoletnich oferowanych na sprzedaż w Polsce w 2021 roku.
Liczba przejechanych km z wiekiem maleje
Okazało się, że auta przez pięć pierwszych lat użytkowania przejeżdżają średnio 112000 km. Pomiędzy piątym a dziesiątym rokiem używania przejeżdżają już 63000 km. Natomiast pomiędzy dziesiątym a piętnastym rokiem używania przejeżdżają tylko 35000 km, ale pomiędzy piętnastym i dwudziestym rokiem używania przejeżdżają zaledwie 19000 km.
Z powyższych danych wynika, iż im starsze auto, tym mniej jeździ w tych samych odstępach czasu. Ale czy rzeczywiście? Bo można mieć spore wątpliwości…
Przyjmując, że zgodnie z powyższymi wskazaniami auto przez pierwszych pięć lat użytkowania przejeżdża ok. 112000 km, to można założyć, że po 10 latach użytkowania powinien mieć na liczniku już ok. 224000 km, po 15 latach użytkowania przebieg powinien wskazywać ok. 336000 km, a po 20 latach użytkowania ok. 448000 km.
Tymczasem średnia przebiegów aut dziesięcioletnich to ok. 176000 km, piętnastoletnich to ok. 211000 km, a dwudziestoletnich to ok. 231000 km.
Bazując na powyższych uśrednionych danych możemy przypuszczać, że auta dziesięcioletnie mają średnio cofnięty licznik o 48000 km, auta piętnastoletnie mają średnio cofnięty licznik o 125000 km a auta dwudziestoletnie aż o 217000 km!
Polacy boją się aut z dużymi przebiegami, choć średni wiek aut importowanych do Polski wynosi 12 lat!
„Im starsze auto, tym większa jest liczba cofniętych kilometrów. Prawdopodobnie nie dzieje się to raz, ale nawet kilkukrotnie w trakcie użytkowania auta” - mówi Piotr Korab członek zarządu autobaza.pl.
Proceder ten jest wciąż opłacalny, bo cenę auta na rynku wtórnym szacuje się m.in. na podstawie przejechanej liczby km. Ponadto auta z dużym przebiegiem po prostu ciężko jest sprzedać…
W tej sytuacji warto zapytać, jakie działania, oprócz wyrywkowej kontroli drogowej i spisania odczytu licznika km, prowadzi policja? Bo z powyższych danych wynika, że prawo w Polsce jest nadal rażąco łamane.
Autoiso Sp. z o.o.
Autoiso Sp. z o.o. jest właścicielem serwisu autobaza.pl oferującym raporty historii pojazdu.
Od 20 lat autobaza.pl dostarcza klientom wiarygodnych danych dotyczących przeszłości pojazdu. W 2001 roku serwis zaczynał z bazą danych dla 28 marek, obecnie posiada ich ponad 120.
Autobaza.pl agreguje dane z wielu wiarygodnych i uznanych źródeł. Współpracuje z zaufanymi podmiotami jak m.in. holenderska fundacja Nationale Auto Pas (NAP). Serwisowi autobaza.pl został również przyznany certyfikowany dostęp do National Motor Vehicle Title Information System (NMVTIS) czyli do Krajowego Systemu Informacji o tytułach pojazdów silnikowych w USA.
Zakres oferty jest wciąż powiększany i nieustannie aktualizowany. Serwis oferuje sprawdzanie historii pojazdu dla popularnych w Polsce aut z Niemiec, Francji, Belgii, Holandii, a nawet z USA. Od lat uczy swoich klientów, jak kupować auto na rynku wtórnym, przestrzega przed klasycznymi sztuczkami nieuczciwych sprzedawców i edukuje w zakresie motoryzacji.
Autobaza.pl cieszy się ogromnym zaufaniem klientów i ma mocną pozycję na rynku. Użyteczność raportów autobaza.pl przełożyła się bezpośrednio na jej sukces. Dziś autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim.
Prowadzona przez serwis działalność ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce. Będzie kontynuować swoją misję, aby jak najlepiej chronić interesy przyszłych kierowców i nabywców pojazdów używanych.
Strona internetowa: https://www.autobaza.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/AutoBazaPL
You Tube: https://www.youtube.com/c/AutobazaVideoblog
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/autoiso
Źródło informacji: Autoiso Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2021, 06:00 |
Źródło informacji | Autoiso Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE