Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd ING Banku Śląskiego S.A. ("Bank") informuje, że 17 listopada 2025 roku przyjął, a Rada Nadzorcza zatwierdziła nową Strategię Grupy ING Banku Śląskiego S.A. "ING. W rytmie życia". Poniżej Bank przedstawia główne długoterminowe założenia biznesowe i ambicje finansowe.
Bank zakłada umocnienie pozycji rynkowej w kluczowych obszarach poprzez strategię odpowiadającą na najważniejsze trendy: demograficzne, społeczne, gospodarcze i technologiczne.
Ambicją Banku jest tworzenie najwyższej jakości usług i produktów, które zapewnią maksymalny poziom satysfakcji klientów - dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Bank chce wspierać klientów w ich rozwoju, inwestycjach, w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz być strategicznym partnerem w projektach kształtujących polską gospodarkę.
Strategia Grupy ING Banku Śląskiego S.A. "ING. W rytmie życia" wyznacza następujące długoterminowe ambicje finansowe:
- Wskaźnik ROE, po korekcie o MCFH, ok. 19% - kapitały własne z wyłączeniem kapitału z aktualizacji wyceny instrumentów zabezpieczających przepływy pieniężne.
- Wskaźnik C/I na poziomie ok. 37% - bez uwzględnienia podatku bankowego.
- Dywidenda do 75% zysku netto - z zachowaniem zasady ostrożnego zarządzania, przy uwzględnieniu wymogów regulacyjnych i planów rozwojowych Grupy Kapitałowej Banku.
Jednocześnie Bank zwraca uwagę, że w ostatniej dekadzie utrzymywał średni koszt ryzyka na poziomie poniżej 0,6%, co odpowiada wartości uznawanej za ustabilizowany koszt ryzyka (seasoned cost of risk).
W przypadku ambicji biznesowych Bank przyjął perspektywę 2035 roku. W strategii "ING. W rytmie życia" Bank chce stać się w Polsce najbardziej lubianym (Most loved), najbardziej wpływowym (Most impactful) oraz najbardziej cenionym (Most valued) bankiem zarówno dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych.
W obietnicy dla klientów Bank deklaruje:
1. Tworzyć wyjątkową jakość i komfort korzystania z usług wykorzystując innowacje cyfrowe oraz możliwości sztucznej inteligencji.
2. Być asystentem w zarządzaniu majątkiem i podejmowaniu dobrych decyzji finansowych.
3. Być strategicznym partnerem w kluczowych projektach dla Polski.
Bank realizując strategię będzie koncentrować się na 5 priorytetach z perspektywą osiągnięcia kluczowych założeń do 2035 roku:
1. Wzrost liczby nowych klientów. Bank planuje osiągnąć poziom przekraczający 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku, a liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku. Wzrost ma być realizowany w oparciu o najwyższe standardy jakości i efektywności.
2. Inwestycje, emerytury oraz oszczędności. Bank w segmencie detalicznym w produktach inwestycyjno-emerytalnych zakłada wzrost do ponad 12% udziału rynkowego z 6% w 2024 roku oraz zwiększenie liczby klientów posiadających inwestycje do 1 mln z poziomu 334 tys. w 2024 roku. Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost depozytów detalicznych z poziomu 126 mld zł w 2024 roku oraz około 2 krotny wzrost depozytów korporacyjnych w porównaniu z 92 mld zł w 2024 roku.
3. Zwiększenie akcji kredytowej. Bank w kredytach hipotecznych zamierza osiągnąć około 2,5 krotny wzrost wolumenu z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8% z niecałych 5% w 2024 roku. Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost wartości kredytów korporacyjnych z poziomu 96 mld zł w 2024 roku. W leasingu dla przedsiębiorstw zakłada wzrost udziału w rynku do 5% z 1% w 2024 roku.
4. Rozwój nowoczesnej oferty produktowej. Bank planuje wprowadzenie innowacyjnych usług dodatkowych, w tym modelu subskrypcyjnego.
5. Wygodna bankowość dla klientów. Bank chce osiągnąć ten cel w oparciu o najlepszą na rynku aplikację mobilną - najwyższe noty w AppStore i Google Play, umocnioną pozycję lidera w NPS (Net Promoter Score) dla klientów detalicznych i klientów korporacyjnych, nowoczesne voiceboty i chatboty oraz wysoki 95% poziom automatyzacji procesów (80% obecnie), wraz z 99% poziomem jakości i terminowości w obsłudze kluczowych procesów operacyjnych.
Bank zdefiniował elementy wspierające w realizacji strategii, wśród których są: silny brand, innowacyjna technologia, skalowalny model operacyjny, nowoczesne zarządzanie ryzykiem i finansami, pozycja najlepszego pracodawcy i zrównoważony rozwój.
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014
z 16 kwietnia 2014 roku (Rozporządzenie MAR).
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
[English version below]
2025-11-18 Report No. 25/2025: ING Bank Śląski S.A. Strategy "ING. In
the Beat of Life".
The Management Board of ING Bank Śląski S.A. ("Bank") hereby announce
that on 17 November 2025 the Bank Management Board adopted and the
Supervisory Board approved the new ING Bank Śląski S.A. Group Strategy
"ING. In the Beat of Life". Key long-term business assumptions and
financial ambitions are presented below.
The Bank aspires to strengthen its market position in key areas through
the strategy responsive to the most important demographic, social,
economic and technology trends.
The Bank's ambition is to create top quality services and products to
ensure undisputable customer experiences powered by digital innovation
and AI/Gen AI capabilities. The Bank wants to support clients in their
efforts to grow, expand their wealth and empower them in everyday
decisions. The Bank further wants to be a strategic partner in the
projects shaping Poland's economy.
ING Bank Śląski Group S.A. Strategy "ING. In the Beat of Life" sets the
following long-term financial ambitions:
- ROE ratio, adjusted for MCFH, at around 19% - equity excluding the
Macro Cash Flow Hedge; revaluation reserve from measurement of cash flow
hedging instruments.
- C/I ratio at around 37% - excluding bank tax.
- Dividend of up to 75% of net profit - in adherence to the rules of
prudent management taking into account of the regulatory requirements
and development plans of the Bank Group.
At the same time, the Bank would like to highlight that over the last
decade its average cost of risk settled below 0.6%, which corresponds to
the value recognised as the seasoned cost of risk.
For business ambitions, the Bank adopted the 2035 perspective. In the
"ING. In the Beat of Life" strategy, the Bank aspires to become the Most
loved, the Most impactful and the Most valued bank in Poland, both for
retail and corporate clients.
In its promise to clients, the Bank declares the following:
1. Create undisputable customer experiences powered by digital
innovation and AI/Gen AI capabilities.
2. Support clients in their efforts to grow, expand their wealth and
empower them in everyday decisions.
3. Be a strategic partner in the projects shaping Poland's economy.
While pursuing its strategy, the Bank will focus on 5 priorities and the
key assumptions to be achieved in the 2035 perspective:
1. Increase in the number of new-to-bank clients. The Bank plans to
reach over 7.5 million clients as compared with 5.1 million in 2024;
i.e. the number of private individuals is to grow to over 6.6 million
versus 4.6 million in 2024, the number of Private Banking clients is to
grow over 50 thousand versus 15 thousand in 2024, and the number of
corporate segment clients is to grow over 800 thousand versus 573
thousand in 2024. The growth is to be accompanied by top quality and
effectiveness standards.
2. Investment, pension and savings. In the retail segment in the
investment and pension products, the Bank aspires to increase its market
share to over 12% versus 6% in 2024, and to increase the number of
clients with investment products to 1 million versus 334 thousand in
2024. The Bank aspires to more than double the growth of retail deposits
from PLN 126 billion in 2024 and to almost double the growth of
corporate deposits from PLN 92 billion in 2024.
3. Increase in lending volumes. For mortgage loans, the Bank aspires to
achieve 2.5-fold increase in volumes up from PLN 61 billion in 2024 as
well as a higher market share in consumer lending from approx. 5% in
2024 to over 8%. The Bank aspires to more than double the growth of
corporate loans volumes from PLN 96 billion in 2024, while in leasing
for enterprises to have a higher market share from 1% in 2024 up to 5%.
4. Development of top-notch product offering. The Bank plans to
implement innovative additional services, including the
subscription-based model.
5. Frictionless banking for clients. The Bank wants to reach this
objective through the best mobile app on the market - the highest score
in AppStore and Google Play, solidified Net Promoter Score leader
position for retail clients and corporate clients, modern voicebots and
chatbots and high 95%-process automation (80% at present), along with
quality and timeliness of key operational processes delivery at 99%.
The Bank defined the strategy underlying enablers, such as: most loved
brand, innovative technology, scalable Ops, modern risk _ finance, Top
employer, sustainable development.
Legal grounds: Article 17 section 1 of Regulation of the European
Parliament and of the Council (EU) No. 596/2014 of 16 April 2014 (MAR).
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
| Data publikacji | 18.11.2025, 07:07 |
| Źródło informacji | ESPI |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |