Newsletter

ING BANK ŚLĄSKI SA (25/2025) Strategia ING Banku Śląskiego S.A. "ING. W rytmie życia".

18.11.2025, 07:07aktualizacja: 18.11.2025, 07:08

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 25/2025

Zarząd ING Banku Śląskiego S.A. ("Bank") informuje, że 17 listopada 2025 roku przyjął, a Rada Nadzorcza zatwierdziła nową Strategię Grupy ING Banku Śląskiego S.A. "ING. W rytmie życia". Poniżej Bank przedstawia główne długoterminowe założenia biznesowe i ambicje finansowe.

Bank zakłada umocnienie pozycji rynkowej w kluczowych obszarach poprzez strategię odpowiadającą na najważniejsze trendy: demograficzne, społeczne, gospodarcze i technologiczne.

Ambicją Banku jest tworzenie najwyższej jakości usług i produktów, które zapewnią maksymalny poziom satysfakcji klientów - dzięki nowoczesnym rozwiązaniom cyfrowym i wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Bank chce wspierać klientów w ich rozwoju, inwestycjach, w podejmowaniu codziennych decyzji finansowych oraz być strategicznym partnerem w projektach kształtujących polską gospodarkę.

Strategia Grupy ING Banku Śląskiego S.A. "ING. W rytmie życia" wyznacza następujące długoterminowe ambicje finansowe:

- Wskaźnik ROE, po korekcie o MCFH, ok. 19% - kapitały własne z wyłączeniem kapitału z aktualizacji wyceny instrumentów zabezpieczających przepływy pieniężne.

- Wskaźnik C/I na poziomie ok. 37% - bez uwzględnienia podatku bankowego.

- Dywidenda do 75% zysku netto - z zachowaniem zasady ostrożnego zarządzania, przy uwzględnieniu wymogów regulacyjnych i planów rozwojowych Grupy Kapitałowej Banku.

Jednocześnie Bank zwraca uwagę, że w ostatniej dekadzie utrzymywał średni koszt ryzyka na poziomie poniżej 0,6%, co odpowiada wartości uznawanej za ustabilizowany koszt ryzyka (seasoned cost of risk).

W przypadku ambicji biznesowych Bank przyjął perspektywę 2035 roku. W strategii "ING. W rytmie życia" Bank chce stać się w Polsce najbardziej lubianym (Most loved), najbardziej wpływowym (Most impactful) oraz najbardziej cenionym (Most valued) bankiem zarówno dla klientów detalicznych, jak i korporacyjnych.

W obietnicy dla klientów Bank deklaruje:

1. Tworzyć wyjątkową jakość i komfort korzystania z usług wykorzystując innowacje cyfrowe oraz możliwości sztucznej inteligencji.

2. Być asystentem w zarządzaniu majątkiem i podejmowaniu dobrych decyzji finansowych.

3. Być strategicznym partnerem w kluczowych projektach dla Polski.

Bank realizując strategię będzie koncentrować się na 5 priorytetach z perspektywą osiągnięcia kluczowych założeń do 2035 roku:

1. Wzrost liczby nowych klientów. Bank planuje osiągnąć poziom przekraczający 7,5 mln klientów w porównaniu z 5,1 mln w 2024 roku, w tym liczba klientów indywidualnych ma wzrosnąć do ponad 6,6 mln z 4,6 mln w 2024 roku, liczba klientów Private Banking ma osiągnąć poziom ponad 50 tys. w porównaniu z 15 tys. w 2024 roku, a liczba klientów segmentu korporacyjnego ma wzrosnąć do ponad 800 tys. z 573 tys. w 2024 roku. Wzrost ma być realizowany w oparciu o najwyższe standardy jakości i efektywności.

2. Inwestycje, emerytury oraz oszczędności. Bank w segmencie detalicznym w produktach inwestycyjno-emerytalnych zakłada wzrost do ponad 12% udziału rynkowego z 6% w 2024 roku oraz zwiększenie liczby klientów posiadających inwestycje do 1 mln z poziomu 334 tys. w 2024 roku. Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost depozytów detalicznych z poziomu 126 mld zł w 2024 roku oraz około 2 krotny wzrost depozytów korporacyjnych w porównaniu z 92 mld zł w 2024 roku.

3. Zwiększenie akcji kredytowej. Bank w kredytach hipotecznych zamierza osiągnąć około 2,5 krotny wzrost wolumenu z poziomu 61 mld zł w 2024 roku. Zakłada również wzrost udziału rynkowego w kredytach konsumenckich do ponad 8% z niecałych 5% w 2024 roku. Bank chce osiągnąć ponad 2 krotny wzrost wartości kredytów korporacyjnych z poziomu 96 mld zł w 2024 roku. W leasingu dla przedsiębiorstw zakłada wzrost udziału w rynku do 5% z 1% w 2024 roku.

4. Rozwój nowoczesnej oferty produktowej. Bank planuje wprowadzenie innowacyjnych usług dodatkowych, w tym modelu subskrypcyjnego.

5. Wygodna bankowość dla klientów. Bank chce osiągnąć ten cel w oparciu o najlepszą na rynku aplikację mobilną - najwyższe noty w AppStore i Google Play, umocnioną pozycję lidera w NPS (Net Promoter Score) dla klientów detalicznych i klientów korporacyjnych, nowoczesne voiceboty i chatboty oraz wysoki 95% poziom automatyzacji procesów (80% obecnie), wraz z 99% poziomem jakości i terminowości w obsłudze kluczowych procesów operacyjnych.

Bank zdefiniował elementy wspierające w realizacji strategii, wśród których są: silny brand, innowacyjna technologia, skalowalny model operacyjny, nowoczesne zarządzanie ryzykiem i finansami, pozycja najlepszego pracodawcy i zrównoważony rozwój.

Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014

z 16 kwietnia 2014 roku (Rozporządzenie MAR).

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

2025-11-18 Report No. 25/2025: ING Bank Śląski S.A. Strategy "ING. In

the Beat of Life".

The Management Board of ING Bank Śląski S.A. ("Bank") hereby announce

that on 17 November 2025 the Bank Management Board adopted and the

Supervisory Board approved the new ING Bank Śląski S.A. Group Strategy

"ING. In the Beat of Life". Key long-term business assumptions and

financial ambitions are presented below.

The Bank aspires to strengthen its market position in key areas through

the strategy responsive to the most important demographic, social,

economic and technology trends.

The Bank's ambition is to create top quality services and products to

ensure undisputable customer experiences powered by digital innovation

and AI/Gen AI capabilities. The Bank wants to support clients in their

efforts to grow, expand their wealth and empower them in everyday

decisions. The Bank further wants to be a strategic partner in the

projects shaping Poland's economy.

ING Bank Śląski Group S.A. Strategy "ING. In the Beat of Life" sets the

following long-term financial ambitions:

- ROE ratio, adjusted for MCFH, at around 19% - equity excluding the

Macro Cash Flow Hedge; revaluation reserve from measurement of cash flow

hedging instruments.

- C/I ratio at around 37% - excluding bank tax.

- Dividend of up to 75% of net profit - in adherence to the rules of

prudent management taking into account of the regulatory requirements

and development plans of the Bank Group.

At the same time, the Bank would like to highlight that over the last

decade its average cost of risk settled below 0.6%, which corresponds to

the value recognised as the seasoned cost of risk.

For business ambitions, the Bank adopted the 2035 perspective. In the

"ING. In the Beat of Life" strategy, the Bank aspires to become the Most

loved, the Most impactful and the Most valued bank in Poland, both for

retail and corporate clients.

In its promise to clients, the Bank declares the following:

1. Create undisputable customer experiences powered by digital

innovation and AI/Gen AI capabilities.

2. Support clients in their efforts to grow, expand their wealth and

empower them in everyday decisions.

3. Be a strategic partner in the projects shaping Poland's economy.

While pursuing its strategy, the Bank will focus on 5 priorities and the

key assumptions to be achieved in the 2035 perspective:

1. Increase in the number of new-to-bank clients. The Bank plans to

reach over 7.5 million clients as compared with 5.1 million in 2024;

i.e. the number of private individuals is to grow to over 6.6 million

versus 4.6 million in 2024, the number of Private Banking clients is to

grow over 50 thousand versus 15 thousand in 2024, and the number of

corporate segment clients is to grow over 800 thousand versus 573

thousand in 2024. The growth is to be accompanied by top quality and

effectiveness standards.

2. Investment, pension and savings. In the retail segment in the

investment and pension products, the Bank aspires to increase its market

share to over 12% versus 6% in 2024, and to increase the number of

clients with investment products to 1 million versus 334 thousand in

2024. The Bank aspires to more than double the growth of retail deposits

from PLN 126 billion in 2024 and to almost double the growth of

corporate deposits from PLN 92 billion in 2024.

3. Increase in lending volumes. For mortgage loans, the Bank aspires to

achieve 2.5-fold increase in volumes up from PLN 61 billion in 2024 as

well as a higher market share in consumer lending from approx. 5% in

2024 to over 8%. The Bank aspires to more than double the growth of

corporate loans volumes from PLN 96 billion in 2024, while in leasing

for enterprises to have a higher market share from 1% in 2024 up to 5%.

4. Development of top-notch product offering. The Bank plans to

implement innovative additional services, including the

subscription-based model.

5. Frictionless banking for clients. The Bank wants to reach this

objective through the best mobile app on the market - the highest score

in AppStore and Google Play, solidified Net Promoter Score leader

position for retail clients and corporate clients, modern voicebots and

chatbots and high 95%-process automation (80% at present), along with

quality and timeliness of key operational processes delivery at 99%.

The Bank defined the strategy underlying enablers, such as: most loved

brand, innovative technology, scalable Ops, modern risk _ finance, Top

employer, sustainable development.

Legal grounds: Article 17 section 1 of Regulation of the European

Parliament and of the Council (EU) No. 596/2014 of 16 April 2014 (MAR).

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.11.2025, 07:07
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ