Newsletter

Innowacje – sposobem Allegro na przekonanie Polaków do robienia zakupów w internecie

21.03.2019, 17:48aktualizacja: 21.03.2019, 17:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Briefing Allegro fot.5
PAP/Briefing Allegro fot.5
Innowacyjne rozwiązania - zarówno dla klientów, m.in. określenie dokładnej daty dostarczenia przesyłki, jak i dla sprzedawców, które ułatwiają prowadzenie biznesu - oto sposób Allegro na przekonywanie Polaków do robienia zakupów w internecie. Choć zakupy w wirtualnym świecie stają się coraz bardziej popularne, polski sektor e-commerce wciąż pozostaje daleko za peletonem w Europie.

Jak powiedział w czwartek Francois Nuyts, prezes Allegro, 9 na 100 zakupów w Polsce to zakupy w sieci, podczas gdy w Wielkiej Brytanii jest ich już 20 na 100 i ten wskaźnik stale wzrasta. „By przekonać Polaków do robienia zakupów online, musimy wprowadzać innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest Allegro Smart” – powiedział Francois Nuyts.

„Allegro Smart jest naszą najważniejszą innowacją i zamierzamy ją rozwijać. Za 49 zł rocznie klienci mają nieograniczone darmowe dostawy przez cały rok, przewidywalne i szybkie. Kiedy 7 miesięcy temu wprowadzaliśmy ten projekt, usługą objęte było 29 mln produktów; obecnie jest to 46 mln. Pokazuje to, jak szybko Allegro Smart przyciągnął zarówno sprzedawców, jak i klientów” – podkreślił. Od startu projektu klienci zaoszczędzili na kosztach przesyłek ponad 100 mln zł.

„Na Allegro działa ponad 125 tys. polskich firm, które sprzedają swoje produkty na naszej platformie. Robią świetną robotę i naszym zadaniem jest pomagać im w tym” – powiedział prezes Allegro.

Nowym narzędziem dla sprzedawców będzie wprowadzony jeszcze w tym roku panel do analizy prowadzonej sprzedaży „Jakość mojej sprzedaży”. Pozwoli sprzedawcom porównywać się z konkurencją i poprawiać jakość obsługi.

„Allegro oferuje im ogromny wybór. Mamy 102 mln ofert, a każdego dnia ta liczba się zwiększa o 90 tys. nowych produktów” – mówił Francois Nuyts.

Poinformował on również, że Allegro planuje w tym roku wprowadzenie innych innowacji, m.in. wyszukiwania wizualnego, które pozwoli wyszukać produkt na podstawie zdjęcia, które zrobimy telefonem komórkowym. Pojawią się także dalsze oferty kredytowe, zarówno dla sprzedających – na rozwijanie działalności - jak i dla kupujących, w tym płatności odroczone nawet o 30 dni. Obecnie Allegro oferuje już produkty finansowe tj. leasing czy kredyt odnawialny. Inne nowości to pełne śledzenie przesyłki z gwarantowanym czasem dostawy, dostawa tego samego dnia lub następnego (w wybranych lokalizacjach), a także kontakt telefoniczny z konsultantem.

„Rok 2018 był udany dla całego polskiego handlu detalicznego, również dla branży e-commerce. Szacuje się, że sprzedaż detaliczna w 2019 zwiększy się o 5,7%, a sprzedaż na rynku e-commerce – o 13,3%. W ciągu roku liczba nowych firm sprzedających produkty za pośrednictwem platformy Allegro wzrosła o 16 tys. do 125 tys. Spowodowało to imponujący wzrost liczby dostępnych ofert – z 70 mln do 102 mln (styczeń 2018 r. w porównaniu z lutym 2019 r.).Był to ekscytujący rok, ale 2019 będzie jeszcze lepszy” – oświadczył w rozmowie z PAP prezes Allegro.

Allegro to jedna z największych firm handlowych w Europie. W serwisie zarejestrowanych jest 21 mln kont, codziennie klienci kupują na platformie ponad 1,2 mln produktów.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 21.03.2019, 17:48
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii