Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA (19/2020) Przychody za IV kwartał roku obrotowego 2019/2020.

01.04.2020, 23:58aktualizacja: 01.04.2020, 23:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 19/2020

INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie ("Spółka" "INTERSPORT") informuje, że według wstępnych szacunków, w IV kwartale roku obrotowego 2019/2020 tj. od 1 stycznia do 31 marca 2020 r., łączne przychody netto ze sprzedaży Spółki wyniosły 49 188 tys. zł i były mniejsze o 18 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 59 983 tys. zł) - głównie za sprawą niższych o 41 proc. obrotów odnotowanych w marcu 2020 r.

Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez Spółkę w IV kwartale roku obrotowego 2019/2020 drastycznie wpłynęła sytuacja związana z rozwojem na terenie Europy i Polski pandemii koronawirusa COVID-19, co przedstawia poniższe zestawienie dynamiki obrotów w sklepach INTERSPORT zlokalizowanych w galeriach handlowych w ujęciu rok do roku:

• + 30 proc. - od 17-19 lutego br. wzrost sprzedaży, trwający sezon zimowy;

• - 10 proc. - od 20-22 lutego br. załamanie sprzedaży wynikające z ograniczenia zakupów klientów rezygnujących z zimowych wyjazdów zagranicznych np. do Włoch;

• - 33 proc. - od 24-29 lutego br. niepokojące informacje o zagrożeniu epidemicznym wpływające negatywnie na zachowania konsumenckie; ze względu na lęk i niepewną sytuację klienci ograniczali zakupy artykułów sportowych;

• - 41 proc. - od 2-7 marca br. nasilający się z dnia na dzień spadek sprzedaży;

• - 48 proc. - od 9-11 marca br. nasilający się z dnia na dzień spadek sprzedaży;

• - 68 proc. - 12 marca br. pogłębienie spadku sprzedaży;

• - 77 proc. - 13 marca br. dalsze pogłębienie spadku sprzedaży;

• - 100 proc. - od 14 marca br. całkowity zakaz prowadzenia działalności w galeriach handlowych.

W okresie od 1 stycznia do 31 marca 2020 r. Spółka INTERSPORT Polska S.A. wypracowała rok do roku:

a) niższą o 27 proc. sprzedaż w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów - w wysokości 33 218 tys. zł (było: 45 789 tys. zł) - na co głównie wpłynął 72 proc. spadek sprzedaży LFL odnotowany w marcu br.;

b) mniejszą o 2 proc. sprzedaż realizowaną za pośrednictwem kanału internetowego ("e-commerce")

- przy czym w styczniu i w lutym br. e-commerce wygenerował dwucyfrowe wzrosty obrotów, natomiast tylko w marcu br. spadek aż 35 proc.. W pierwszych dwóch dekadach marca 2020 r. Spółka odnotowała załamanie sprzedaży internetowej, natomiast w ostatniej dekadzie e-commerce powrócił do dwucyfrowych wzrostów (głównie w wyniku przekierowania sprzedaży prowadzonej dotychczas w sklepach stacjonarnych zlokalizowanych w galeriach handlowych na sprzedaż internetową). Wzrost ten nie pozwolił jednak odpracować spadku sprzedaży z pierwszych dwóch dekad miesiąca - stąd łączny wynik marca br. i całego okresu trwającego od 1 stycznia do 31 marca 2020 r. w kanale e-commerce jest ujemny.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 01.04.2020, 23:58
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ