Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka osiągnęła w I kwartale 2014 roku łączną wartość przychodów netto ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 59 771 tys. zł, czyli o 2,95% więcej w stosunku do I kwartału 2013 roku (było: 58 058 tys. zł). Rekordowe obroty w marcu br. (+33,0%) zrekompensowały Spółce słabe przychody osiągnięte w styczniu br. (-12,7%).
Ze względu na brak zimy, w lutym br. sieć INTERSPORT pogłębiła wyprzedaże sprzętu i odzieży narciarsko-snowboardowej. Wpłynęło to na obniżenie marży o 3,7 p.p. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednocześnie, Spółka na koniec I kwartału br. zmniejszyła zapas magazynowy asortymentu zimowego.
W wyniku prowadzonej optymalizacji, Spółka zanotowała w I kwartale 2014 roku o 0,7% niższe koszty działalności w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to osiągnąć pomimo powiększenia sieci sprzedaży o nowe lokalizacje.
W I kwartale 2014 roku Spółka wypracowała zysk brutto w wysokości 521 tys. zł, czyli o 69,6% niższy w stosunku do I kwartału 2013 roku (było: 1 713 tys. zł).
Narastająco, od stycznia do marca 2014 roku, EBITDA wyniosła 2 643 tys. zł, czyli o 33,2% mniej, w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 3 958 tys. zł).
Jednocześnie informujemy, że szczegółowy raport finansowy za I kwartał 2014 roku zostanie opublikowany w dniu 12 maja 2014 roku (poniedziałek).
Raport został sporządzony zgodnie z § 5pkt 1 ppkt. 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi pif/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.04.2014, 19:13 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |