Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA Szacunkowe wyniki finansowe za rok 2014

12.02.2015, 15:15aktualizacja: 12.02.2015, 15:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 7/2015

Zgodnie z § 5 pkt. 1 ppkt 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka w 2014 roku:

1) wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 217.184 tys. zł, czyli na zbliżonym poziomie co w roku 2013 (było: 219.891 tys. zł). Większa sprzedaż towarów z grup całorocznych (ok.+20%) skompensowała spadek sprzedaży grup zimowych (ok.-20%);

2) odnotowała wartość EBITDA w wysokości 5.692 tys. zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 6.534 tys. zł w roku 2013;

3) odnotowała stratę netto w wysokości 2.653 tys. zł, wobec straty netto na poziomie 1.873 tys. zł osiągniętej w roku 2013.

W roku 2014 Spółka poniosła koszty przeprowadzenia n/w działań, których efekty będą widoczne w roku następnym :

a. dokonano istotnych zmian w polityce towarowej - zwiększono procentowy udział grup całorocznych w ogólnej sprzedaży w stosunku do grup towarów zimowych. Wprowadzono zmiany w wystroju sklepów, polegające na wydzieleniu stałych, całorocznych stref do sprzedaży grup towarowych: football, running, fitness, outdoor, pływanie. Zmniejszenie stanu towarów zimowych, w wyniku pogłębionej wyprzedaży, w 2014 roku spowodowało spadek marży o 0,4 p.p. (z 39,3% w 2013 roku do 38,9% w 2014 roku) - niemniej jednak, docelowo, zamiana grup zimowych na całoroczne spowoduje podniesienie marży procentowej;

b. zoptymalizowano powierzchnię sprzedaży salonów. Spółka ograniczyła nierentowną powierzchnię kilku sklepów i równocześnie otworzyła 3 nowe sklepy w 2014 roku, w wyniku tych działań całkowita powierzchnia sprzedaży nie uległa zmianie;

c. kontynuowano program obniżania kosztów prowadzenia działalności; w 2014 roku, pomimo 3 nowych sklepów, Spółka zmniejszyła koszty działalności operacyjnej o około 740 tys. zł;

d. wdrożono strategię rozwoju e-sklepu i programu lojalnościowego dla stałych klientów.

Szczegółowy raport finansowy za rok 2014 zostanie opublikowany w dniu 20 marca 2015 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.02.2015, 15:15
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ