Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Instytucje naukowe i badawcze odgrywają istotną rolę w ekosystemie światowej gospodarki. To właśnie w takich placówkach naukowcy, inżynierowie, wysokiej klasy specjaliści prowadzą projekty badawczo-rozwojowe, testują i wdrażają nowe rozwiązania oraz technologie. Te następnie adaptowane są przez firmy z różnych branż: energetycznej, motoryzacyjnej, wydobywczej, lotniczej i kosmicznej, farmaceutycznej czy militarnej. Sukces wdrożenia zależy od skutecznej i długotrwałej współpracy między instytutami badawczymi, ośrodkami naukowym a przedsiębiorstwami.
„Działania marketingowe instytucji naukowych i badawczych odgrywają kluczową rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych producentów nowych technologii. Dlaczego? Dzięki badaniom, testom i wiedzy naukowców, przedsiębiorstwa oszczędzają czas, środki, które musieliby ponieść, tworząc własne zespoły B+R i wyspecjalizowaną infrastrukturę. Renoma danej instytucji, kompetencje inżynierów stają się wręcz gwarantem jakości. To dodatkowa wartość w oczach odbiorcy końcowego. Nie będzie jej bez przemyślanych, trafnych działań marketingowych, o których skuteczności będziemy rozmawiać podczas 13. Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych” - mówi dr inż. Sylwester Wyka, zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa.
13. Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych - co czeka uczestników?
Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to wydarzenie, które koncentruje się na współczesnych wyzwaniach związanych z promocją, public relations, e-marketingiem, kampaniami EB, jak również pozycjonowaniem przewag rynkowych w odniesieniu do segmentu B2B, B2B2C czy B2C.
„Sukces instytucji naukowych i badawczych jest głównie wynikiem bliskiej kooperacji z przedstawicielami biznesu i coraz częściej administracji publicznej, tworząc tzw. potrójną helisę. Bez współpracy różnych stron tworzących nowoczesny ekosystem biznesu, oparty na silnych powiązaniach sieciowych, trudno jest tworzyć wartość dodaną poszczególnych graczy i całego układu. Stąd tegoroczne Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to przestrzeń, w której przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu oraz administracji publicznej spotykają się, by wzajemnie inspirować się, dyskutować i dzielić najlepszymi praktykami w celu wypracowania nowego - wspólnego kodeksu skutecznych oraz nowoczesnych działań marketingowych instytucji badawczych i naukowych. Postęp technologiczny wkracza również do strategii marketingowych. Dotychczasowe narzędzia i sposoby komunikacji rynkowej wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi. Dlatego powstaje konieczność wspólnego budowania nowych sposobów komunikacji rynkowej, opartej na współpracy i wzajemnym szacunku” - mówi profesor Joanna Cygler ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa, przewodnicząca komitetu naukowego.
Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024. Składać się na nie będą panele dyskusyjne z udziałem polskich i międzynarodowych ekspertów, którzy będą rozmawiać o:
• rozwoju nowych technologii - w kierunku świata kooperacyjnego,
• znaczeniu instytucji badawczych i naukowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej,
• wyzwaniach współpracy jednostek naukowych i badawczych z partnerami.
W gronie prelegentów tegorocznego forum będą przedstawiciele takich instytucji, jak: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Warszawski, Intel, GE Vernova, Łukasiewicz - Instytut Metali Niezależnych, SW Research, fundacja „Internet. Czas działać!”, CIRA, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, European Aeronautics Science Network (EASN), Porozumienie Spółek Celowych, Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów, jak również Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa. Uczestnicy będą mieli także okazję poznać dobre praktyki w następujących tematach:
• transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK,
• marketing w naukach ścisłych. Nauki ścisłe w marketingu - wyniki badań,
• historyczny sukces inżynierów Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa i medialny „game changer,”
• fediwersum. Jak wygląda marketing na sieciach społecznościowych pozbawionych algorytmów rekomendacyjnych.
Ważnym punktem programu będą także referaty. Autorzy, którzy je wygłoszą, zyskają publikację naukową w czasopiśmie „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, za co przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.
Lista tematów i prelegentów dostępna jest na: https://minibforum.com/pl/program/
O wydarzeniu
13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa w Warszawie przy al. Krakowskiej 110/114. To dwudniowe wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli zespołów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych czy parków technologicznych, ale także szeroko pojętego biznesu, który w pozycjonowaniu i wsparciu sprzedaży swoich produktów czerpie z rekomendacji naukowców.
Źródło informacji: Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.10.2024, 10:00 |
Źródło informacji | Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Dżek powraca. Edukacja ekonomiczna dla młodej widowni - „Bankructwo małego Dżeka” na scenie Teatru Starego
11 października 2025 r. w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie odbyła się premiera spektaklu „Bankructwo małego Dżeka” według powieści Janusza Korczaka. To wyjątkowe wydarzenie oraz spotkanie ekspertów zajmujących się edukacją ekonomiczną i promowaniem przedsiębiorczości, było częścią oficjalnej inauguracji obchodów 125-lecia istnienia Spółdzielczości Uczniowskiej w Polsce. Doskonale wpisuje się także w Międzynarodowy Rok Spółdzielczości ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ).- 13.10.2025, 11:12
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Warszawski Instytut Bankowości
-
Andersen Consulting pogłębia wiedzę fachową w dziedzinie rozwoju przywództwa wraz z nawiązaniem współpracy z Insight Experience
- 10.10.2025, 15:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Trwają prace nad pakietem antyblackoutowym mającym zwiększyć stabilność systemu energetycznego
Zatrzymane pociągi, sparaliżowane lotniska, ciemne sale operacyjne – 28 kwietnia 2025 r. Na Półwyspie Iberyjskim doszło do rozległej awarii sieci energetycznej. Blackout objął 55 milionów ludzi, przyniósł straty szacowane nawet na 4,5 mld euro i kosztował życie ośmiu osób. Po katastrofie Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) wezwały do stworzenia specjalnego pakietu ustaw i przekazały rządowi swoje rekomendacje.- 10.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Związek Stowarzyszeń Polska Zielona Sieć
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ