Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Instytucje naukowe i badawcze odgrywają istotną rolę w ekosystemie światowej gospodarki. To właśnie w takich placówkach naukowcy, inżynierowie, wysokiej klasy specjaliści prowadzą projekty badawczo-rozwojowe, testują i wdrażają nowe rozwiązania oraz technologie. Te następnie adaptowane są przez firmy z różnych branż: energetycznej, motoryzacyjnej, wydobywczej, lotniczej i kosmicznej, farmaceutycznej czy militarnej. Sukces wdrożenia zależy od skutecznej i długotrwałej współpracy między instytutami badawczymi, ośrodkami naukowym a przedsiębiorstwami.
„Działania marketingowe instytucji naukowych i badawczych odgrywają kluczową rolę w budowaniu przewag konkurencyjnych producentów nowych technologii. Dlaczego? Dzięki badaniom, testom i wiedzy naukowców, przedsiębiorstwa oszczędzają czas, środki, które musieliby ponieść, tworząc własne zespoły B+R i wyspecjalizowaną infrastrukturę. Renoma danej instytucji, kompetencje inżynierów stają się wręcz gwarantem jakości. To dodatkowa wartość w oczach odbiorcy końcowego. Nie będzie jej bez przemyślanych, trafnych działań marketingowych, o których skuteczności będziemy rozmawiać podczas 13. Europejskiego Forum Instytucji Naukowych i Badawczych” - mówi dr inż. Sylwester Wyka, zastępca dyrektora ds. badawczych w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa.
13. Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych - co czeka uczestników?
Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to wydarzenie, które koncentruje się na współczesnych wyzwaniach związanych z promocją, public relations, e-marketingiem, kampaniami EB, jak również pozycjonowaniem przewag rynkowych w odniesieniu do segmentu B2B, B2B2C czy B2C.
„Sukces instytucji naukowych i badawczych jest głównie wynikiem bliskiej kooperacji z przedstawicielami biznesu i coraz częściej administracji publicznej, tworząc tzw. potrójną helisę. Bez współpracy różnych stron tworzących nowoczesny ekosystem biznesu, oparty na silnych powiązaniach sieciowych, trudno jest tworzyć wartość dodaną poszczególnych graczy i całego układu. Stąd tegoroczne Europejskie Forum Instytucji Naukowych i Badawczych to przestrzeń, w której przedstawiciele środowiska naukowego, biznesu oraz administracji publicznej spotykają się, by wzajemnie inspirować się, dyskutować i dzielić najlepszymi praktykami w celu wypracowania nowego - wspólnego kodeksu skutecznych oraz nowoczesnych działań marketingowych instytucji badawczych i naukowych. Postęp technologiczny wkracza również do strategii marketingowych. Dotychczasowe narzędzia i sposoby komunikacji rynkowej wspierane są rozwiązaniami cyfrowymi. Dlatego powstaje konieczność wspólnego budowania nowych sposobów komunikacji rynkowej, opartej na współpracy i wzajemnym szacunku” - mówi profesor Joanna Cygler ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa, przewodnicząca komitetu naukowego.
Tegoroczne wydarzenie odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024. Składać się na nie będą panele dyskusyjne z udziałem polskich i międzynarodowych ekspertów, którzy będą rozmawiać o:
• rozwoju nowych technologii - w kierunku świata kooperacyjnego,
• znaczeniu instytucji badawczych i naukowych w tworzeniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw w skali międzynarodowej,
• wyzwaniach współpracy jednostek naukowych i badawczych z partnerami.
W gronie prelegentów tegorocznego forum będą przedstawiciele takich instytucji, jak: Ministerstwo Rozwoju i Technologii, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Politechnika Warszawska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Warszawski, Intel, GE Vernova, Łukasiewicz - Instytut Metali Niezależnych, SW Research, fundacja „Internet. Czas działać!”, CIRA, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, European Aeronautics Science Network (EASN), Porozumienie Spółek Celowych, Łukasiewicz - Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów, jak również Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa. Uczestnicy będą mieli także okazję poznać dobre praktyki w następujących tematach:
• transparentny influencer marketing. Wytyczne UOKiK,
• marketing w naukach ścisłych. Nauki ścisłe w marketingu - wyniki badań,
• historyczny sukces inżynierów Łukasiewicz - Instytutu Lotnictwa i medialny „game changer,”
• fediwersum. Jak wygląda marketing na sieciach społecznościowych pozbawionych algorytmów rekomendacyjnych.
Ważnym punktem programu będą także referaty. Autorzy, którzy je wygłoszą, zyskają publikację naukową w czasopiśmie „Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych”, za co przyznawane jest 40 pkt. do dorobku naukowego.
Lista tematów i prelegentów dostępna jest na: https://minibforum.com/pl/program/
O wydarzeniu
13. Europejskie Forum Marketingu Instytucji Naukowych i Badawczych odbędzie się w dniach 7-8 listopada 2024 w Łukasiewicz - Instytucie Lotnictwa w Warszawie przy al. Krakowskiej 110/114. To dwudniowe wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli zespołów marketingu instytutów badawczych, uczelni wyższych czy parków technologicznych, ale także szeroko pojętego biznesu, który w pozycjonowaniu i wsparciu sprzedaży swoich produktów czerpie z rekomendacji naukowców.
Źródło informacji: Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.10.2024, 10:00 |
Źródło informacji | Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PKO Bank Polski wspiera Polską Ligę Siatkówki
PKO Bank Polski został oficjalnym bankiem Polskiej Ligi Siatkówki. Współpracę podpisano na sezon 2024/2025. Największy polski bank nie po raz pierwszy wspiera jedną z najmocniejszych lig siatkarskich na świecie. W minionym sezonie bank był sponsorem męskiego turnieju finałowego TAURON Puchar Polski.- 01.11.2024, 08:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA