Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Za nami szósta edycja Łemkowyna Ultra Trail (ŁUT), jednego z najtrudniejszych festiwali biegowych organizowanych jesienią w Beskidzie Niskim.
Przeszło 2000 zawodników wystartowało na dystansach 30, 48, 70, 100 i 150 km trasą prowadzącą głównym szlakiem beskidzkim, na odcinku z Krynicy-Zdrój do Komańczy. I choć po drodze musieli się mierzyć nie tylko z własnymi słabościami, ale też ze stromymi podejściami i zbiegami, zaklejającym buty błotem, huczącym w górach wiatrem i niekiedy ciemnością nocy, na metach rozstawionych w Iwoniczu Zdroju i Komańczy zameldowało się łącznie ponad 1400 biegaczy.
Jeszcze większym wyzwaniem była organizacja biegu rozciągniętego na odcinku 150 km głównego szlaku beskidzkiego, z czterema punktami startu, dwoma finiszami, punktami żywienia w górach, obsługą sędziowską, medyczną, fotograficzną. W tym niecodziennym zadaniu organizatorów ŁUT 2019 ponownie wspierała marka Jeep. Zapewniła flotę złożoną z 10 samochodów Renegade, Compass, Cherokee i Wrangler, które doskonale radziły sobie na grząskich i stromych trasach szóstej edycji Łemkowyna Ultra Trail.
Październikowa noc, góry spowija mrok, uzdrowisko śpi. Wybija północ, nagle ciemność przebija ostre światło, za nim setki zawodników ultra, którzy pierwsi wyruszyli na trasę ŁUT 2019. Przed nimi 150 km morderczego biegu i 35 godzin na dotarcie do upragnionej mety, bez snu, bez dłuższego postoju na jedzenie. Godzinę po nich, spod słynnej krynickiej pijalni wód rusza kolejna grupa, biegacze na 100 km. O świcie startuje kolejny bieg. Pod dawną cerkwią w Chyrowej zbiera się 400 zawodników pokonujących dystans 70 km. Kolejne dwie grupy biegaczy ruszą o godz.10:00 z Iwonicza-Zdroju i o 12.30 z Rymanowa. Większość zawodników dotrze do mety przed zachodem słońca, ale kilkuset pozostanie w górach na kolejną noc. O wszystkich trzeba zadbać, zapewnić bezpieczeństwo i posiłek, każdego gorąco powitać na mecie, gdzie przez cały weekend w specjalnych stojakach Jeepa płoną ogniska.
Organizatorzy są widoczni na całej trasie, widok ubłoconych Jeepów działa krzepiąco na zawodników. Są uśmiechy, pozdrowienia, a nawet pamiątkowe zdjęcia, bo ŁUT to nie tylko trud biegu ultra, ale też zapierające dech w piersi jesienne kolory Beskidu Niskiego, pyszne smaki lokalnej kuchni, nowe przyjaźnie na trasie i radość na mecie.
Marka Jeep kolejny raz uczestniczyła w tym wyjątkowym wydarzeniu, zapewniając flotę samochodów stworzonych do jazdy w tych trudnych warunkach. Do dyspozycji organizatorów zostało przekazanych 10 aut reprezentujących cztery modele z nowoczesnej, pięciomodelowej gamy marki. W ŁUT 2019 brał udział najmniejszy SUV Renegade, wyróżniający się wyjątkowymi liniami nadwozia, sportowym charakterem i dzielnością terenową. W górach świetnie sprawdził się także bogato wyposażony Jeep Compass, łączący bezpieczeństwo, komfort i styl, oraz wierny swym korzeniom, wzbogacony nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi Jeep Cherokee. Flotę uzupełniał legendarny Wrangler, wyróżniający się na ulicy bezkompromisowym designem, a poza nią, innowacyjnymi rozwiązaniami do jazdy off-roadowej.
Pełna gama marki Jeep jest dostępna u autoryzowanych Dealerów i na stronie www.jeep.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.10.2019, 18:22 |
| Źródło informacji | FCA Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ