Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![fabryka telewizorów](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2020-11/37758877_37758874.jpg?itok=u0ya_Fm5)
"Do końca września byliśmy drugim najbardziej aktywnym rynkiem w Europie, jeśli chodzi o wysokość popytu netto oraz ilość oddanej do użytku powierzchni" - czytamy.
"Rekord pobiły natomiast inwestycje w magazyny – w okresie od stycznia do listopada wartość transakcji wyniosła ok. 2,2 mld euro" - dodano.
Zdaniem JLL to najlepszy wynik w historii rynku, nawet jeśli odnieść go do skali całego roku.
"Popyt brutto na koniec trzeciego kwartału osiągnął solidny wynik 3,4 mln m2" - powiedział Tomasz Mika, dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo - Przemysłowych JLL w Polsce.
W jego ocenie ponad 75 proc. całkowitego zapotrzebowania na magazyny było związane z nowymi umowami i ekspansjami, co uplasowało nas na drugim miejscu wśród najbardziej aktywnych rynków magazynowych w Europie.
"Doskonała lokalizacja, jakość dostarczanych powierzchni magazynowych oraz dojrzałość polskiego rynku to doceniane wśród najemców i deweloperów atuty, które dobrze wróżą na nadchodzące miesiące" - ocenił Mika.
Według analityka JLL Macieja Kotowskiego najbardziej aktywnym rynkiem między pierwszym a trzecim kwartałem był Górny Śląsk z popytem netto na poziomie 565 tys. m2, a drugie miejsce zajęła Warszawa, gdzie najemcy podpisali nowe umowy lub dokonali ekspansji na ponad 510 tys. m2 - łącznie w mieście i okolicach.
"Ponadto w każdym z regionów Polski Centralnej, Wrocławia, Trójmiasta, Poznania i Lubuskiego popyt nie uwzględniający przedłużeń dotychczasowych kontraktów przekroczył 200 tys. m2" - ocenił analityk.(PAP)
pgo/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 21.11.2020, 07:37 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Rada Przedsiębiorców: nowa akcyza zwiększy opodatkowanie e-papierosów
- 06.02.2025, 09:57
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Rada Przedsiębiorców
-
Hollywood Meets the Art of Design and Engineering: Orlando Bloom Presents Porsche Design Timepieces and Eyewear
- 06.02.2025, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Ruszył nabór do kolejnej rundy programu ORLEN Skylight accelerator
W ramach kolejnej edycji ORLEN Skylight accelerator na uczestników czeka ponad 20 wyzwań technologicznych i biznesowych określonych przez spółki z Grupy ORLEN. Młode technologiczne spółki mogą odpowiedzieć na wyzwania określone w ramach następujących obszarów tematycznych: cyfrowa organizacja, nowoczesna stacja i klient przyszłości, przemysł 4.0 oraz bezpieczna i innowacyjna organizacja, jak również optymalizacja energetyczna i procesowa. Nabór do programu akceleracyjnego potrwa do 17 lutego 2025.- 05.02.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ