Newsletter

John Deere w setce najcenniejszych marek na świecie. W Polsce to niekwestionowany lider

10.10.2018, 16:23aktualizacja: 10.10.2018, 16:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

John Deere Polska fot.1
John Deere Polska fot.1
John Deere, amerykański gigant z branży rolniczej po raz kolejny znalazł się w niezależnym rankingu „Best Global Brands 2018” przygotowanym przez firmę konsultingową Interbrand. To jedyna marka z branży ciągników rolniczych obecna w zestawieniu.

John Deere po raz kolejny wśród najcenniejszych marek na świecie. W corocznym rankingu „Best Global Brands” przygotowanym przez Interbrand, wiodącą firmę konsultingową, amerykański gigant z branży rolniczej plasuje się na 88. miejscu, awansując o 4. miejsca w porównaniu z rokiem ubiegłym. Interbrand szacuje wartość marki John Deere na około 5,4 miliarda dolarów. Jest to jedyna marka ciągników rolniczych obecna w zestawieniu.

Czołowa dziesiątka rankingu:

1. Apple (wartość: 214 480 mln dolarów, wzrost 16%),

2. Google (155 506; +10%),

3. Amazon (100 764; +56%),

4. Microsoft (92 715; +16%),

5. Coca-Cola (66 341; -5%),

6. Samsung (59 890; +6%),

7. Toyota (53 404; +6%),

8. Mercedes (48 601; +2%),

9. Facebook (45 168; -6%),

10. McDonalds (43 417; +5%).

Pełen raport: https://www.interbrand.com/best-brands/best-global-brands/2018/

Pozycja danej marki w rankingu wynika z trzech czynników - rezultatów finansowych marki, wpływu marki na decyzje zakupowe oraz siły marki do budowania lojalności i zrównoważonego popytu.

„To wyróżnienie podkreśla sukces naszych 70 000 pracowników na całym świecie, którzy każdego dnia pracują nad osiągnięciem podstawowych celów i wartości firmy: uczciwości, jakości, zaangażowania i innowacji” - powiedział Samuel R. Allen, prezes i dyrektor generalny Deere & Company.

John Deere jest obecny w rankingu „Best Global Brand” od 2011 roku, kiedy to firma Interbrand oszacowała wartość marki na 3,65 miliarda dolarów. Co bardzo ważne, metodologia Interbrand była pierwszą tego rodzaju, która uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej w zakresie wyceny marek.

Lider w branży, lider w Polsce

Produkty marki John Deere cieszą się również znakomitą renomą w Polsce, co potwierdzają opublikowane we wrześniu wyniki Niezależnego Badania Opinii Rolników prowadzonego przez Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. Oceny drugiej edycji tego badania zbierano przez 10 miesięcy (IX 2017-VII 2018) wśród użytkowników ciągników, a ostateczna ocena została określona na podstawie czterech kryteriów głównych: funkcjonalność, awaryjność, ergonomia i bhp oraz estetyka wykonania. Rolnicy poszczególne cechy oceniali w skali 1-5.

Oto wyniki (w nawiasie rezultaty z pierwszej edycji badania):

1. John Deere – 4,36 (4,33),

2. Massey Ferguson – 4,31 (4,20),

3. Fendt – 4,26 (4,26),

4. New Holland – 4,25 (4,13),

5. Case IH – 4,20 (4,10),

6. Deutz-Fahr – 4,12 (4,15),

7. Zetor – 3,92 (3,84),

8. Ursus – 3,75 (3,73).

Szczegóły: http://www.nbor.pl/files/nbor_najlepsze_ciagniki_2018.pdf

„Co bardzo ważne, w poprzedniej edycji NBOR John Deere również zwyciężył, a zatem w dwóch edycjach badania, w których uwzględniono łącznie oceny ponad 1200 rolników nasze ciągniki zebrały najlepsze opinie. To potwierdza wysoką wiarygodność tych wyników” - mówi Piotr Dziamski z John Deere Polska.

Ciągniki marki John Deere były najczęściej wybierane przez polskich rolników w okresie od stycznia do sierpnia 2018 roku. W tym czasie według badań niezależnego źródła PIGMiUR opierających się na danych SAMAR zarejestrowanych zostało łącznie 2 576 sztuk nowych i używanych ciągników tej marki.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.10.2018, 16:23
Źródło informacji John Deere Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii