Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Celem Kampanii Kolejowe ABC jest uwrażliwienie dzieci w wieku 4-12 lat, ich rodziców i opiekunów oraz nauczycieli na zasady bezpieczeństwa obowiązujące na przejazdach kolejowych, dworcach, peronach i w pociągach, a także promowanie wzorców odpowiedzialnego zachowania się w pobliżu torów.
„W pierwszym półroczu 2022 r. na liniach kolejowych doszło do 316 wypadków, z tego ponad 200 na przejściach drogowo-kolejowych i tzw. dzikich przejściach. Dlatego postanowiliśmy kontynuować Kampanię Kolejowe ABC, aby uczyć nie tylko dzieci – ale również dorosłych - jak zachowywać się w pociągu czy na obszarze kolejowym i sprawić, by uświadomili sobie, że nie warto ryzykować, przechodząc przez tory w niedozwolonych miejscach” – podkreślił Marcin Trela.
Kolejowe ABC stanowi źródło wiedzy na temat sposobów właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia. W Kampanii Kolejowe ABC II, której bohaterem jest znany i lubiany przez dzieci nosorożec Rogatek, została zaplanowana m.in. emisja spotów w radiu i telewizji, kinach, internecie, na kanałach VOD oraz w pociągach i na dworcach kolejowych.
Dodatkowo UTK zaplanował także szereg działań public relations oraz aktywności w social mediach. W kolejnej edycji kampanii informacje z zakresu bezpieczeństwa kolejowego będzie można znaleźć nie tylko na Facebooku i Instagramie, ale również na TikToku.
Kampania to również działania bezpośrednie – w tym m.in. pikniki rodzinne, które odbędą się podczas wakacji w miejscowościach wczasowych. Pierwszy z nich – w Zakopanem na Równi Krupowej będzie miał miejsce 23 lipca, a kolejny 30 lipca w Jastrzębiej Górze. Kolejne dwa zostaną zorganizowane w sierpniu. Program wydarzeń można znaleźć na stronie www.kolejoweabc.pl.
Działania podjęte przez UTK w ramach Kampanii Kolejowe ABC II nie ograniczają się tylko do wakacji. W pierwszej edycji, która zakończyła się w 2021 roku, zostały przeprowadzone zajęcia edukacyjne w 760 placówkach oświatowych i wychowawczych. W drugiej edycji, między lipcem 2022 r. a wrześniem 2023 r. odbędą się one w co najmniej 320 placówkach i obejmą zasięgiem ponad 10 tys. dzieci.
„Mamy zespoły edukatorów, którzy jeżdżą do szkół czy przedszkoli na terenie całej Polski. Odwiedzają przede wszystkim placówki w tych gminach, w których doszło do wypadków na przejazdach kolejowych. Zgłaszają się też do nas placówki, które usłyszały o naszej kampanii i chcą wprowadzić takie zajęcia prewencyjnie” – powiedziała Natalia Krapacz, zastępca dyrektora Departamentu Przewozów Pasażerskich w UTK.
Kampania, ze względu na postać nosorożca Rogatka, stała się wśród dzieci bardzo popularna. Edukatorzy, używając do pomocy aplikacji interaktywnej tłumaczą dzieciom, jak bezpiecznie poruszać się na drodze przed przejazdem kolejowym, zachowywać się na peronie czy podczas podróży pociągiem.
W opinii Natalii Krapacz Kampania Kolejowe ABC II to spójny, kompletny i uniwersalny program edukacyjny, który będzie mógł być wykorzystywany przez placówki edukacyjne także po zakończeniu projektu.
Filmy z nosorożcem Rogatkiem promujące bezpieczeństwo na kolei obejrzały dotychczas miliony widzów. Spoty emitowane w telewizji miały zasięg ponad 23 mln odbiorców, w internecie obejrzano je ponad 25 mln razy, a w kinach zobaczyło je ponad 8 mln widzów. Od piątku nowe spoty można już oglądać w telewizji i internecie.
Kampania Kolejowe ABC II jest finansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dzięki temu projekt o całkowitej wartości 60 mln zł uzyskał dofinansowanie ze środków UE w wysokości 51 mln zł.
Urząd Transportu Kolejowego dba o bezpieczeństwo pasażerów także poprzez niezapowiedziane kontrole stanu technicznego pociągów, w szczególności składów na popularnych wakacyjnych trasach. Kontrole dotyczą przede wszystkim elementów kluczowych dla bezpieczeństwa podróżnych – m.in. stanu technicznego drzwi, dostępności wyjść awaryjnych czy zapewnienia ochrony przeciwpożarowej.
Nieprawidłowości w zakresie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym można zgłaszać poprzez aplikację Bezpiecznik oraz mailowo na adres bezpieczeństwo@utk.gov.pl.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 18.07.2022, 10:42 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Firma Kolmar Korea wybrana do rządowej inicjatywy budowy „AI Factory”, której zadaniem jest stymulowanie rozwoju innowacji w obszarze produkcji kosmetyków K-Beauty
• Jedyna firma kosmetyczna wybrana przez Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Zasobów do udziału w projekcie „AI Factory”.
• Umożliwia elastyczną produkcję niewielkich partii wielu produktów, aby w czasie rzeczywistym zaspokajać różnorodne potrzeby klientów.- 27.10.2025, 17:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Aż 94 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – najczęściej o zdrowiu, bezpieczeństwie i bliskości
Jak wynika z raportu Fundacji PZU, aż 93,5 proc. Polek i Polaków deklaruje, że marzy – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania. Ponad połowa badanych uważa, że marzenia pomagają radzić sobie z codziennością, dają energię do działania i oswajają zmiany. „Te wyniki inspirują nas do dalszej pracy na rzecz budowania odporności społecznej i poczucia wspólnoty” – deklarowała Maia Mazurkiewicz prezeska zarządu Fundacji PZU, podczas 12. edycji kongresu Igrzyska Wolności w Łodzi.- 27.10.2025, 15:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
mBank prezentuje plan transformacji
Po wrześniowym ogłoszeniu nowej, ambitnej, 5-letniej strategii „Cała naprzód”, mBank nie zwalnia tempa i prezentuje swój Plan Transformacji. Lider finansowania transformacji energetycznej obiera w ten sposób konkretny kurs do neutralności klimatycznej, wsparcia polskiej gospodarki i zwiększenia konkurencyjności rodzimych firm.- 27.10.2025, 14:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: mBank
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ