Newsletter

Karpacz 2022: Lidl Polska stawia na wysoką jakość przy niskich cenach

07.09.2022, 13:35aktualizacja: 07.09.2022, 13:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Agresja Rosji na Ukrainę nie pozostała bez wpływu na europejską gospodarkę, przyczyniając się m.in. do inflacji, z którą mierzy się cała Europa. „To ogromne wyzwanie nie tylko dla rządów, ale też dla przedsiębiorstw. W przypadku naszej firmy stawiamy sobie za cel zaopatrywać naszych klientów w artykuły wysokiej jakości w niskich cenach” – deklarował Włodzimierz Wlaźlak, prezes Lidl Polska podczas sesji plenarnej „Europa w obliczu wojny i jej konsekwencji” na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.

Według uczestniczącego w dyskusji Piotra Glińskiego, wicepremiera oraz ministra kultury i dziedzictwa narodowego, Polska poradzi sobie z ekonomicznymi konsekwencjami wojny toczącej się za jej wschodnią granicą, bo prowadzi mądrą politykę już od lat.

Lidl Polska przyłączył się od początku do rządowego programu tarczy antyinflacyjnej. Wspiera też polskich producentów, nawiązując z nimi współpracę.

„Mamy świetnych polskich producentów żywności i nasze sklepy kooperują z ponad 700 dostawcami, którzy dostarczają produkty świetnej jakości. Widzimy tę współpracę na lata, szczególnie w obliczu kryzysów takich jak pandemia czy wojna” – podkreślał Włodzimierz Wlaźlak.

Poinformował też, że Lidl Polska przygotował się wcześniej na podwyżki cen energii i od dawna już korzysta z alternatywnych źródeł takich jak pompy ciepła czy fotowoltaika.

„To pomaga nam w sposób efektywny zarządzać kosztami. Mamy ponad 100 sklepów z fotowoltaiką i 1/3 z pompami ciepła, mamy wszędzie oświetlenie ledowe” – wyliczał prezes Lidl Polska.

„Widzimy także naszą odpowiedzialność w zakresie opieki i zapewnienia przyszłości naszym pracownikom. W ostatnim roku zwiększamy zatrudnienie, 1500 osób przyjęliśmy do pracy, w tym kilkuset Ukraińców” – wskazał Włodzimierz Wlaźlak.

Lidl Polska czynnie zaangażował się też w pomoc ogarniętej wojną Ukrainie.

„Jako jedna z dziesięciu największych firm w Polsce znamy nasz wpływ na gospodarkę, na świadomość społeczeństwa, ale dla mnie było zaskakujące jak bardzo społeczeństwo – nasi klienci i nasi pracownicy - domagali się informacji, jak my, jako firma, pomagamy Ukrainie – mówił prezes Lidl Polska. - Nasza firma oraz grupa, do której należy Lidl Polska, przekazała prawie 50 mln zł na pomoc, ale nasi pracownicy też chcieli pomagać, a zbiórki od klientów, które cały czas teraz prowadzimy, to ponad 700 ton darów” – uzupełnił.

Włodzimierz Wlaźlak zaznaczył, że obecnie ogromne znaczenie dla biznesu będzie miało dalsze postępowanie państw europejskich w zakresie cen energii.

„W tej chwili ceny poszybowały tak wysoko, że w zasadzie przedsiębiorca nie jest w stanie odnaleźć się w tych nowych realiach i związać koniec z końcem. Muszą być decyzje instytucjonalne regulujące intensyfikację dostaw, ale również ceny. W tym widzę największe zagrożenie” – podsumował.

Forum Ekonomiczne w Karpaczu odbywa się w dniach 6-8 września.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 07.09.2022, 13:35
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.