Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według uczestniczącego w dyskusji Piotra Glińskiego, wicepremiera oraz ministra kultury i dziedzictwa narodowego, Polska poradzi sobie z ekonomicznymi konsekwencjami wojny toczącej się za jej wschodnią granicą, bo prowadzi mądrą politykę już od lat.
Lidl Polska przyłączył się od początku do rządowego programu tarczy antyinflacyjnej. Wspiera też polskich producentów, nawiązując z nimi współpracę.
„Mamy świetnych polskich producentów żywności i nasze sklepy kooperują z ponad 700 dostawcami, którzy dostarczają produkty świetnej jakości. Widzimy tę współpracę na lata, szczególnie w obliczu kryzysów takich jak pandemia czy wojna” – podkreślał Włodzimierz Wlaźlak.
Poinformował też, że Lidl Polska przygotował się wcześniej na podwyżki cen energii i od dawna już korzysta z alternatywnych źródeł takich jak pompy ciepła czy fotowoltaika.
„To pomaga nam w sposób efektywny zarządzać kosztami. Mamy ponad 100 sklepów z fotowoltaiką i 1/3 z pompami ciepła, mamy wszędzie oświetlenie ledowe” – wyliczał prezes Lidl Polska.
„Widzimy także naszą odpowiedzialność w zakresie opieki i zapewnienia przyszłości naszym pracownikom. W ostatnim roku zwiększamy zatrudnienie, 1500 osób przyjęliśmy do pracy, w tym kilkuset Ukraińców” – wskazał Włodzimierz Wlaźlak.
Lidl Polska czynnie zaangażował się też w pomoc ogarniętej wojną Ukrainie.
„Jako jedna z dziesięciu największych firm w Polsce znamy nasz wpływ na gospodarkę, na świadomość społeczeństwa, ale dla mnie było zaskakujące jak bardzo społeczeństwo – nasi klienci i nasi pracownicy - domagali się informacji, jak my, jako firma, pomagamy Ukrainie – mówił prezes Lidl Polska. - Nasza firma oraz grupa, do której należy Lidl Polska, przekazała prawie 50 mln zł na pomoc, ale nasi pracownicy też chcieli pomagać, a zbiórki od klientów, które cały czas teraz prowadzimy, to ponad 700 ton darów” – uzupełnił.
Włodzimierz Wlaźlak zaznaczył, że obecnie ogromne znaczenie dla biznesu będzie miało dalsze postępowanie państw europejskich w zakresie cen energii.
„W tej chwili ceny poszybowały tak wysoko, że w zasadzie przedsiębiorca nie jest w stanie odnaleźć się w tych nowych realiach i związać koniec z końcem. Muszą być decyzje instytucjonalne regulujące intensyfikację dostaw, ale również ceny. W tym widzę największe zagrożenie” – podsumował.
Forum Ekonomiczne w Karpaczu odbywa się w dniach 6-8 września.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.09.2022, 13:35 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Hisense pierwszym oficjalnym partnerem klubowych mistrzostw świata w piłce nożnej 2025 – FIFA Club World Cup 2025™
- 31.10.2024, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kolejne dwie inwestycje drogowe na Pomorzu Zachodnim w realizacji
- 31.10.2024, 13:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GDDKiA
-
Image
Case study kampanii reklamowych WeNet - TV kontra online
WeNet, marka specjalizująca się w marketingu internetowym dla małych i średnich firm, stanęła przed wyzwaniem dynamicznego wejścia na rynek. Bazując na 30-letnich doświadczeniach w branży, celem było zbudowanie rozpoznawalności i zdobycie pozycji lidera w e-marketingu dla MŚP. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma postanowiła zrealizować dwie kampanie reklamowe - jedną w telewizji, a drugą w Internecie.- 31.10.2024, 12:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet