Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W pierwszych dniach listopada 2012 roku na polskim rynku pojawiła się nowa marka kawiarni - COSTA by coffeeheaven. Jest to wynik docenienia zdania polskich konsumentów, dla których 12 lat temu powstała marka coffeeheaven i jakości, którą dostarcza rozwijana z sukcesem na całym świecie marka COSTA COFFEE.
O firmie COSTA COFFEE, planach inwestycyjnych w Polsce oraz mieszance kawy Mocha Italia, która jest najwyższej jakości autorską mieszanką brytyjskiej sieci, opowiada Andy Marshall, dyrektor zarządzający COSTA COFFEE na Europę, Bliski Wschód oraz Indie.
PAP Informacje Zlecone: Jaka jest pozycja firmy COSTA COFFEE na światowym rynku kawy i kawiarni?
Andy Marshall: COSTA to podróż. A celem tej podróży jest to, aby COSTA stała się ulubioną marką kawy na świecie. Dlatego realizujemy plan rozszerzania naszej działalności z naszego rodzimego rynku, czyli Wielkiej Brytanii, na cały świat. W ciągu ostatnich kilku lat nasz rozwój zdecydowanie przyspieszył. Jesteśmy już obecni w 29 krajach, w kilku regionach świata. Rynek brytyjski pozostaje ośrodkiem naszego biznesu. Jest to silny i rozwijający się biznes. Mamy tu około 1 500 kawiarni. Ale jednocześnie osiągamy sukcesy w innych częściach naszego globu.
PAP Informacje Zlecone: Na jakich rynkach koncentruje się obecnie rozwój COSTA COFFEE?
Andy Marshall: Jesteśmy bardzo zaangażowani w rynek azjatycki. Duży sukces odnieśliśmy w Chinach, gdzie mamy 200 kawiarni. I oczekujemy, że nadal będziemy tak dynamicznie się rozwijać w tym kraju. Mamy też 100 lokali w Indiach, które również są silną i rozwijającą się gospodarką. Nie zapominamy jednocześnie o bliższych nam geograficznie rejonach, szczególnie o Bliskim Wschodzie i o Europie. Chcemy umacniać naszą pozycję na kontynencie europejskim i dlatego też zdecydowaliśmy się zainwestować w Polsce. Jest to kraj mający 36 mln obywateli, rosnący dochód narodowy oraz ogromny odsetek młodych i wykształconych ludzi w społeczeństwie. To dla nas naprawdę ekscytujący rynek.
PAP Informacje Zlecone: Jakie idee przyświecają działalności COSTA COFFEE i czy zamierzacie je upowszechniać w Polsce?
Andy Marshall: Celem naszej firmy jest uratowanie świata przed "słabej jakości kawą". Dlatego wyruszyliśmy w świat, oferując możliwość doświadczania kawy o doskonałej jakości i doskonałym smaku. Naszą światową markę chcemy jednak serwować w odniesieniu do lokalnych gustów, szanując przyzwyczajenia i tożsamość lokalnego rynku. I tu nadarzyła się okazja: możemy wykorzystać doświadczenia zdobyte przez coffeeheaven - lidera polskiego rynku. Spotkaliśmy w Polsce ludzi, którzy robią z kawą wspaniałe rzeczy. To, co chcemy tu osiągnąć, to połączyć świetną kawę i szczytne cele COSTA COFFEE z utalentowanym zespołem i innowacyjnymi produktami, które tworzą kawiarnie coffeeheaven. Połączenie tych dwóch elementów tworzy ekscytującą historię, którą chcemy przedstawić polskim miłośnikom kawy. Co więcej, chcemy, aby Polska stała się naszą inspiracją dla zdobywania całego rynku europejskiego.
PAP Informacje Zlecone: Kontrolujecie cały proces produkcyjny kawy, począwszy od pozyskiwania kawy z plantacji w Kolumbii, Kostaryce, Etiopii, Gwatemali i Ugandzie, a skończywszy na jej zaserwowaniu we własnych kawiarniach. Czy to jest kluczowe dla przyciągnięcia klientów?
Andy Marshall: Kawa jest w samym sercu naszego biznesu i klienci to doceniają. Nasza firmowa mieszanka Mocha Italia produkowana jest w naszej własnej fabryce w Londynie, której okna wychodzą na budynek brytyjskiego parlamentu.
PAP Informacje Zlecone: Brytyjczycy kojarzą nam się ze specjalistami w dobieraniu składników herbaty. Czy teraz osiągnęliście mistrzostwo w produkcji kawy?
Andy Marshall: Kawa jest silnie związana z kulturą całej Europy, ale oczywiście wszyscy wiemy, gdzie powstały jej najpopularniejsze receptury. Dlatego w COSTA COFEE nad doborem składników do naszej mieszanki kawy czuwa włoski zespół. To ci Włosi nauczyli nas, jak sporządzić doskonałe espresso. Wykorzystaliśmy ich wskazówki, artyzm i pomoc, aby stworzyć świetną kawę, którą piją teraz nasi klienci na całym świecie. Ale nie poprzestajemy tylko na jakości samej kawy. Serwując ją, dostosowujemy się do oczekiwań klientów, również tych lokalnych. Dlatego tak istotne jest tworzenie wokół kawy odpowiedniej atmosfery - również poprzez zaprojektowanie odpowiednich wnętrz kawiarni oraz zapewnienie dobrego jedzenia. Dopiero dzięki połączeniu dobrej kawy, smacznych przekąsek i przyjaznego otoczenia, osiągamy pożądany efekt. Tworzymy fantastyczną atmosferę dla każdego, kto chce na chwilę usiąść i doświadczyć tej niezwykłej chwili przy kawie, gdy choć na moment może odetchnąć i odpocząć od swojego napiętego planu i codziennych obowiązków. Powiedziałbym, że mamy bardzo emocjonalną relację z naszymi klientami, również w Polsce.
PAP Informacje Zlecone: Czy będziecie potrafili sprostać oczekiwaniom polskich miłośników kawy?
Andy Marshall: W zrozumieniu polskiego konsumenta bardzo pomaga nam cały personel coffeeheaven. Przeprowadziliśmy również badania rynku i oczekiwań, aby dowiedzieć się, jakie potrzeby kierują osobami przychodzącymi na kawę do kawiarni. A od teraz również sami dostrzegamy tę młodość i energię, to pragnienie spróbowania czegoś nowego, potrzebę spotkania się przy filiżance kawy, aby rozmawiać o tworzeniu zespołów muzycznych, o rozwijaniu biznesu czy o rozwoju osobistym. I to jest właśnie to, co kawa przynosi Polsce i Polakom. Łącząc się z zespołem coffeeheaven, dodajemy jeszcze naszą kawę Mocha Italia, aby te spotkania i rozmowy zyskiwały dodatkowy magiczny wymiar.
PAP Informacje Zlecone: Czy możemy zapewnić Polaków, że popularna i ulubiona dla wielu z nich marka coffeeheaven nie zniknie któregoś dnia z polskich ulic?
Andy Marshall: Na pewno nie zniknie, ponieważ obecnie wprowadzana marka - COSTA by coffeeheaven - łączy oba brandy. Również w ofercie naszych kawiarni pozostaną lokalne specjalności, znane dotychczasowym klientom coffeeheaven - jak przekąski czy ciasta. Pozostaną w menu również kawy CHAI caffe latte, z których sprzedaży wspierane są działania pozarządowej organizacji ekologicznej WWF. Dodam, że to inspirowane orientem pikantnie przyprawiane kawy rodem z Polski wprowadzamy do sieci naszych kawiarni na całym świecie. Oczywiście, pod marką COSTA by coffeeheaven będą pojawiać się teraz kolejne innowacje, których polscy konsumenci oczekują. Tak więc można powiedzieć, że nie tylko wnosimy nową jakość na polski rynek kawy, ale też uczymy się z niego i czerpiemy z doświadczeń, na czym skorzysta cały świat.
PAP Informacje Zlecone: Jakie są dalsze plany dotyczące polskiego rynku?
Andy Marshall: Podstawowym naszym celem jest to, aby sieć kawiarni COSTA by coffeeheaven była liderem na tym rosnącym w Polsce rynku. W ciągu najbliższych 5 - 10 lat zamierzamy uruchamiać rocznie ok. 20 - 25 nowych lokali. Oczywiście, o skali inwestycji będzie decydowała bieżąca sytuacja na rynku. Jedno jest pewne: naszych klientów będą witały zawsze wspaniałe kawy bazujące na mieszance Mocha Italia, serwowane przez wspaniały zespół zawsze uśmiechniętych baristów.
KONTAKT:
Katarzyna Jabłońska
Citybell Consulting
tel. +48 601 349 873
e-mail: kjablonska@citybell.pl
-
Aleksandra Łuczak
Citybell Consulting
tel. +48 607 349 005
e-mail: aluczak@citybell.pl
Źródło informacji: CHI Polska S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.11.2012, 17:04 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |