Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Premium Scenting we współpracy z agencją marketingową ICM opublikowała najnowsze badanie, w którym podkreśla, że klienci biorą pod uwagę sygnały każdego ze zmysłów, w tym zapachu.
W branży handlowej i turystycznej zmysł zapachu jest szczególnie istotny. Aż 74% respondentów intensywnie przyciągnął do sklepu zapach, natomiast 90% z nich szybciej albo natychmiast wyszło czując niemiłą woń. Podobnie w turystyce - 77% klientów docenia przyjemny zapach wewnątrz hotelu, natomiast 43% powiedziało, że zrezygnowałoby z wynajęcia pokoju z powodu niemiłego zapachu.
Zdaniem Christophera Laudamiela, certyfikowanego perfumiarza i kompozytora zapachów Premium Scenting, nasz zmysł zapachu jest równie istotnym narzędziem, co wzrok w informowaniu o stanie otoczenia. Zastosowanie marketingu zapachowego w hotelarstwie, handlu i usługach wciąż się zwiększa. Zapachy dają klientom poczucie bezpieczeństwa, odprężenia, czy też gwarancji wysokiej jakości. Badania skutecznie udowadniają, że zmysł zapachu nie powinien być ignorowany przez żadną z firm, która dba o wizerunek wśród swoich pracowników oraz klientów.
Jakub Kmieciak - Business Unit Director Aroma Corp (polskiego przedstawicielstwa Premium Scenting), mówi: "Nasze badania podkreślają wagę marketingu zapachowego w sektorze hotelarskim i handlu. Miły zapach potrafi skutecznie zamienić okazjonalnego klienta sklepu w stałego bywalca; zachęcić wielu gości do dłuższego pobytu w hotelu i częstszego korzystania z jego usług. Marka, dla której każdy klient ma znaczenie ceni sobie jego opinię. To, jaki zapach będzie panował w sklepie lub hotelu podczas jego projektowania warto rozważyć jako jedną z najważniejszych rzeczy. W interesie każdej firmy leży użycie skutecznego narzędzia, które przyciągnie więcej klientów, pozwalając na rozwój marki i polepszenie wizerunku firmy".
Cały raport: http://www.aromacorp.pl/wp-content/uploads/2016/04/raport.pdf
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 21.04.2016, 12:41 |
| Źródło informacji | Rentokil Initial Sp. z o.o. |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ