Newsletter

Kobieca twarz przedsiębiorczości

08.10.2024, 08:00aktualizacja: 08.10.2024, 09:04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. Lidia Skuza
Fot. Lidia Skuza
„Nie ma przedsiębiorczości bez empatii” - tak brzmi dewiza Beaty Drzazgi, właścicielki kilku firm w Polsce i za granicą. W rozmowie z dziennikarką angielskiej redakcji PAP Biznesu, Aleksandrą Olbryt, Beata Drzazga opowiedziała, co jest jej receptą na sukces, jak buduje się̨ etyczny biznes i dlaczego nie wszystkim się to udaje. Drzazga mówi o sobie, że jest „mentorem, filantropem, wizjonerem, doradcą w życiu i biznesie”. Z feminatywów rezygnuje świadomie - by podkreślić, że przedsiębiorczość nie ma płci.

„Pozycja kobiet w biznesie jest znacznie lepsza niż dwadzieścia lat temu” - mówi Drzazga.

Choć problem szklanego sufitu w firmach wciąż istnieje i nie da się go zignorować, kobiety dziś częściej biorą sprawy w swoje ręce. Drzazga jest świetnym przykładem tego, że do zbudowania biznesu potrzebna jest nie tylko wewnętrzna siła i determinacja, ale także - a może przede wszystkim - poczucie misji i wspomniana już empatia. Dziś rozumiemy, że biznes to nie tylko cyfry, ale też emocje i ludzie, którzy go tworzą - i by poruszać się swobodnie między tymi dwoma światami, potrzebujemy wyczucia i intuicji. Tu kobiety mają przewagę. Ale, jak podkreśla Beata Drzazga, dobrym przedsiębiorcą może zostać każdy – bez względu na płeć, wiek czy zgromadzony kapitał. Ona sama jest na to chodzącym dowodem. W biznesie liczy się odpowiednie nastawienie. I świadomość, że emocje wcale nie oznaczają słabości. Przeciwnie – to, jak traktujemy tych, których zatrudniamy i z którymi współpracujemy, czy potrafimy podejść do nich z odpowiednią dozą empatii, zrozumienia, serdeczności – warunkuje, czy nasz biznes przetrwa, a nawet odniesie sukces, wspierany lojalnością i wydajnością pracowników, którzy czują się docenieni i szanowani. 

„Zanim wprowadzono regulacje dotyczące ESG, moje firmy już działały w taki sposób” – mówi Beata Drzazga.

ESG, czyli Environmental, Social, Governance, odnosi się do działań przedsiębiorstw na rzecz ekologii, społecznej odpowiedzialności biznesu i ładu korporacyjnego. Tylko etyczne biznesy, którym przewodzą odpowiedzialni i świadomi przedsiębiorcy, mają szansę utrzymać mocną pozycję na rynku. Nie da się osiągnąć sukcesu w biznesie bez troski o środowisko, o społeczeństwo, które budujemy, wreszcie – o zespół, czyli ludzi, którzy tworzą daną organizację. A może inaczej - da się, ale będzie to kolos na glinianych nogach.

Beata Drzazga przedsiębiorca, założyciel wielu firm w Polsce m.in.: BetaMed S.A. – największej firmy medycznej w Polsce, świadczącej usługi opieki długoterminowej. Zatrudnia ponad 3200 osób. Posiada 91 filii opieki domowej w 11 województwach w Polsce. Właściciel Beata Drzazga Foundation, Dono da Scheggia, Drzazga Clinic i Global Impact Beata Drzazga. Jest założycielem także firm za granicą: w Las Vegas, Miami i w Hiszpanii. Dziekan Wydziału Medycznego Akademii Górnośląskiej im. Wojciecha Korfantego w Katowicach, od lat aktywnie udziela się charytatywnie; współtworzy artykuły medyczne i biznesowe; występuje jako prelegent na licznych konferencjach dla przedsiębiorców. 

Źródło informacji: PAP Biznes
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 08.10.2024, 08:00
Źródło informacji PAP Biznes
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ