Pobierz materiał i Publikuj za darmo
 
      „Siła Przedsiębiorczyń” - kilka słów o raporcie
Założenie firmy to duże ryzyko, zwłaszcza w niepewnych czasach. Z jakimi problemami naprawdę muszą mierzyć się przedsiębiorczynie? Nest Bank i Fundacja Kobiety e-biznesu postanowili to sprawdzić, przy pomocy Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research. Badaniu poddano dwie grupy: kobiety, które już prowadzą własny biznes i te, które dopiero planują otworzyć firmę.
„Zbadaliśmy to, jak dobrze kobiety radzą sobie w świecie nowoczesnych technologii, które przydają się w prowadzeniu firmy oraz z jakich rozwiązań finansowych korzystają jako przedsiębiorczynie” - mówi Justyna Sobczak z Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research.
Tak powstał raport: „Siła Przedsiębiorczyń. Kobieta w obliczu prowadzenia własnego biznesu. Czy strach ma wielkie oczy?”.
Chcemy być niezależne!
Założenie firmy to kusząca perspektywa rozwoju, ale także spore ryzyko Co sprawia, że przedsiębiorczynie je podejmują ? Najczęściej wskazywaną motywacją jest chęć bycia niezależną. Taką odpowiedź w grupie kobiet prowadzących już swoje biznesy wskazało 41% ankietowanych, w drugiej aż 59%. Wśród pozostałych motywacji znalazły się też chęć pracy na własnych zasadach, perspektywa lepszych zarobków czy większa swoboda i rozwój. Ponadto aż 23% obecnych i 41% przyszłych przedsiębiorczyń zadeklarowało, że to ich marzenie.
„Kobiety coraz częściej mają odwagę realizować swoje pasje, spełniać marzenia, podejmować ambitne projekty. Bardzo mnie cieszą te informacje i mam nadzieję, że ten trend zostanie z nami na dłużej. Kobiety chcą pracować na własnych zasadach, rozwijać swoje kompetencje i więcej zarabiać. To dobra wiadomość dla całej gospodarki i dla każdej kobiety, która - świadoma wielu wyzwań po drodze - zbiera siły, by otworzyć wymarzony biznes. Przedsiębiorczynie mogą dzielić się doświadczeniem, być dla siebie wsparciem i inspiracją” - Karolina Mitraszewska, wiceprezeska Nest Banku.
Czy strach ma wielkie oczy?
Czy przedsiębiorcze kobiety czegoś się obawiały? Okazuje się, że 1/3 z nich bała się jedynie pojedynczych aspektów prowadzenia firmy. Tylko co piąta (19%) nie miała żadnych związanych z tym obaw. Na przeciwległym biegunie znalazły się te, u których strach wzbudzał każdy aspekt dotyczący własnego biznesu.
Najważniejsze jest jednak, że obawy i trudności nie powstrzymują marzeń o niezależności. I choć najwięcej kobiet boi się po prostu tego, że sobie nie poradzi (38%), to szybko przechodzą od planowania do założenia firmy. 35% zrobiło to w mniej niż 3 miesiące.
„Według różnych raportów odsetek kobiet posiadających własne firmy to ok 35 % wśród ogółu prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Nadal znamienny jest zdecydowanie mniejszy udział przedsiębiorczyń w odniesieniu do mężczyzn, prowadzących działalność. Kobiety mają więcej obaw i zdecydowanie częściej boją się porażki” - mówi Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu.
Więcej w raporcie „Siła Przedsiębiorczyń. Kobieta w obliczu prowadzenia własnego biznesu. Czy strach ma wielkie oczy?”.
Źródło informacji: Nest Bank
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 29.12.2022, 08:30 | 
| Źródło informacji | Nest Bank | 
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. | 
Pozostałe z kategorii
- 
  
Image  Solstice Advanced Materials zakończyło proces wyodrębnienia się z Honeywell i rozpoczyna notowania na giełdzie Nasdaq- 30.10.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
 
- 
Image  OC&C: Polacy mają coraz więcej psów i kotów, rynek karmy i akcesoriów czeka dynamiczny wzrostRynek karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych w Polsce wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o jedną trzecią do niemal 13 mld złotych w 2029 roku, wynika z analiz firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Rozwój rynku napędza coraz większa liczba psów i kotów oraz gotowość opiekunów do kupowania produktów premium. Polska jest także jednym z liderów w Europie pod względem sprzedaży produktów dla zwierząt domowych przez internet.- 30.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OC&C
 
- 
    
Eksperci Forum Krynica 2025: rynek gier hazardowych wymaga demonopolizacji PAPW Polsce potrzebna jest skuteczna walka z czarnym rynkiem gier hazardowych online - wskazali uczestnicy debaty „Hazard online: skuteczny czy fikcyjny monopol państwa?”, która odbyła się podczas Forum Krynica 2025. Eksperci podkreślili, że klienci kasyn online chcą urozmaicenia oferty, a do tego potrzeba demonopolizacji polskiego rynku internetowych gier hazardowych.- 30.10.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
 
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ 
   
   
   
  