Newsletter

Kodeks Agenta PRO pokazuje, jak wprowadzać najlepsze praktyki branży nieruchomości

25.11.2022, 07:00aktualizacja: 25.11.2022, 07:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Dlaczego po pierwszym kontakcie klient znika i nigdy nie wraca? Co takiego robi konkurencja, że skutecznie przyciąga zainteresowanych?” – takie pytania zadają sobie agenci nieruchomości, którzy chcą być skuteczniejsi w swojej pracy. Otodom postanowił im doradzić, jak mogą skuteczniej działać tworząc Kodeks Agenta PRO.

Polacy są coraz bardziej wymagający w stosunku do agentów nieruchomości. Badanie przeprowadzone przez IQS na zlecenie Otodom w październiku 2022 r. pokazuje, że odsetek zadowolonych z usług agentów nieruchomości spadł o 5 punktów procentowych rok do roku. Jednocześnie rośnie grupa osób deklarujących neutralny stosunek do agentów nieruchomości. Było to 42 proc. badanych, w porównaniu do 39 proc. z ubiegłego roku.

Spadek w odsetku pozytywnych ocen dla agencji nieruchomości pokazuje, że Polacy są coraz bardziej świadomi, czego mogą oczekiwać w ramach takiej współpracy. Rynek pośrednictwa w Polsce stale się rozwija, a wraz z rozwojem kompetencji wśród przedstawicieli branży, równolegle rosną wymagania osób, które z ich usług korzystają. Z kolei większa neutralność konsumencka może oznaczać podejście pozbawione stereotypów i z pewnością daje branży okazję do pracy nad wizerunkiem poprzez profesjonalizację, jakościową obsługę, oferowanie najnowocześniejszych usług, a przede wszystkim koncentrację na oczekiwaniach klientów. To pokazuje, jak ważny jest ciągły rozwój, inwestowanie w wiedzę i nowoczesne narzędzia.

Jednym z takich narzędzi jest Kodeks Agenta PRO – praktyczny poradnik dla biur nieruchomości, które chcą podbijać rynek. Został stworzony przez Otodom wraz z laureatami nagrody Lider Nieruchomości 2021, którzy pod przewodnictwem Joanny Hirsz – jednej z topowych ekspertek w temacie CX, czyli doświadczeń klienta – zebrali w jednym kompendium najlepsze praktyki agentów.

Otodom chce profesjonalizować branżę, działać na rzecz poprawy wizerunku agenta nieruchomości i uświadomić nieprzekonanych, że dobry specjalista pomaga przejść przez proces kupna, sprzedaży czy najmu nieruchomości w sposób komfortowy i bezpieczny.

Kodeks Agenta PRO wspiera agencje nieruchomości w ich codziennej pracy, tak, by mogły szybko reagować na rosnące oczekiwania klientów i zmieniającą się sytuację na rynku. Przed agentem stoi bowiem niełatwe zadanie połączenia dwóch ról – skutecznego eksperta i godnego zaufania partnera. 

W Kodeksie wzięto pod lupę ogólne etapy kontaktu z klientem w procesie zakupu lub sprzedaży nieruchomości i wskazano kluczowe momenty każdej ze ścieżek, poruszając dodatkowo temat najmu. Autorzy podpowiadają co zrobić, by pozytywnie zaskoczyć, by uniknąć kłopotliwych sytuacji oraz jak im zapobiegać, a także jak pozostawić po sobie najlepsze wrażenie jak najmniejszym kosztem. Kodeks Agenta PRO jest dla agentów nieruchomości wsparciem i inspiracją w wypracowaniu unikalnej recepty na profesjonalną obsługę obecnych oraz przyszłych klientów. Dzięki niemu agenci jeszcze lepiej poznają klientów - ich perspektywę, obawy i oczekiwania, a to z kolei pozwoli na stworzenie prawdziwej przestrzeni porozumienia we wspólnej rzeczywistości i co za tym idzie, bezstresowych transakcji zakończonych sukcesem.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.11.2022, 07:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii