Newsletter

KOGENERACJA SA (32/2025) Szacunki wybranych danych finansowych i operacyjnych za okres 3 i 9 miesięcy zakończony 30 września 2025 r.

04.11.2025, 17:15aktualizacja: 04.11.2025, 17:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 32/2025

Zarząd Zespołu Elektrociepłowni Wrocławskich KOGENERACJA S.A. ("Jednostka Dominująca", "Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane skonsolidowane wyniki finansowe i operacyjne za okres 3 i 9 miesięcy zakończony 30 września 2025 r.

Według wstępnych szacunków za III kwartał 2025 roku:

- sprzedaż energii elektrycznej wyniosła 496 GWh (w tym Jednostka Dominująca 153 GWh),

- sprzedaż ciepła wyniosła 859 TJ (w tym Jednostka Dominująca 757 TJ),

- skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły około 402 mln złotych,

- skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży wyniósł około 11 mln złotych,

- skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł około 43 mln złotych,

- skonsolidowana strata netto wyniosła około 15 mln złotych,

- nakłady inwestycyjne wyniosły około 28 mln złotych.

Według wstępnych szacunków po 9 miesiącach 2025 roku:

- sprzedaż energii elektrycznej wyniosła 1 876 GWh (w tym Jednostka Dominująca 869 GWh),

- sprzedaż ciepła wyniosła 6 785 TJ (w tym Jednostka Dominująca 5 980 TJ),

- skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły około 1 728 mln złotych,

- skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży wyniósł około 260 mln złotych,

- skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) wyniósł około 340 mln złotych,

- skonsolidowany zysk netto wyniósł około 135 mln złotych, czyli 9,03 złotych na akcję,

- skonsolidowane, ujemne przepływy pieniężne netto wyniosły około 14 mln złotych,

- nakłady inwestycyjne wyniosły około 242 mln złotych.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży ciepła za okres 9 miesięcy zakończony 30 września 2025 r. wzrosły o 5%, tj. o 34 mln zł i wyniosły 762 mln zł. Wzrost przychodów ze sprzedaży ciepła był głównie efektem wyższego o 7% wolumenu sprzedaży wynikającego z niższych średnich temperatur w 2025 r. oraz niższych średnich cen sprzedaży ciepła.

Skonsolidowane przychody z tytułu sprzedaży energii elektrycznej były wyższe o 24 mln zł i wyniosły 841 mln zł. Wyższe przychody ze sprzedaży energii elektrycznej były efektem dwóch czynników: wzrostu przychodów o 94 mln zł w KOGENERACJI S.A. (wzrost wolumenu sprzedaży energii elektrycznej z produkcji własnej o 49%) oraz spadku o 70 mln zł w EC Zielona Góra S.A. (spadek wolumenu sprzedaży energii elektrycznej o 2%). Ceny energii elektrycznej w GK KOGENERACJA S.A. były niższe średnio o 20%.

W okresie 9 miesięcy zakończonym 30 września 2025 r. odnotowano znaczny wzrost kosztów zużycia materiałów i energii o 195 mln zł (wzrost wolumenu zużycia gazu w KOGENERACJI S.A. oraz wzrost kosztów zakupu gazu w EC Zielona Góra S.A. z tytułu wzrostu ceny zakupu gazu w ramach nowej umowy gazowej zawartej na początku drugiego półrocza 2024 r.) przy jednoczesnym spadku kosztu rezerwy na zakup uprawnień do emisji CO2 o 121 mln zł, tj. o 25%, z tytułu niższych cen zakupu uprawnień.

Spółka zastrzega, że prezentowane powyżej wartości mają charakter szacunkowy i mogą ulec zmianie. Ostateczne wartości zostaną przedstawione w skonsolidowanym raporcie za okres 3 i 9 miesięcy zakończony 30 września 2025 r., którego publikację zaplanowano na 25 listopada 2025 r.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2025, 17:15
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ