Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Nagrody są dla nas potwierdzeniem, że obraliśmy właściwy kierunek. Inwestujemy w logistykę, infrastrukturę i doświadczenie klienta, by wyznaczać nowe standardy w branży” - mówi Waldemar Hlebowicz, prezes zarządu ORLEN Paczki.
To kolejne wyróżnienie dla ORLEN Paczki, które potwierdza skuteczność strategii skoncentrowanej na potrzebach klientów. Wysoki wskaźnik satysfakcji - Net Promoter Score (NPS) - wynosi aż 86 punktów, co oznacza, że klienci bardzo chętnie polecają usługę innym. Co istotne, NPS dla paczek z końcówki tygodnia był wyższy niż w inne dni, co potwierdza pozytywny odbiór weekendowych usług.
Dodatkowo ORLEN Paczka została uhonorowana nagrodą Best of Business Growth, przyznaną za wyjątkowo konsekwentny rozwój i nadanie nowej dynamiki polskiemu e-commerce. Usługa od początku wspiera dywersyfikację rynku, wnosząc zdrową konkurencję i oferując konsumentom realną alternatywę.
Silna pozycja w e-commerce i rozwój usług międzynarodowych
Z usług ORLEN Paczki korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i największe platformy e-commerce, takie jak Allegro czy Vinted. Od marca 2025 roku firma realizuje dostawy cross-border dla Allegro do Czech, na Słowację i Węgry. We wrześniu uruchomiono również usługę odbiorów kurierskich przesyłek kierowanych od automatów OneBox - w ramach jednego podjazdu kurier odbiera paczki dwóch operatorów, co wspiera rozwój zrównoważonej, współdzielonej logistyki.
Jeszcze we wrześniu klienci Vinted zyskają możliwość zamawiania i nadawania przesyłek do Łotwy i Estonii, co zwiększy zasięg ORLEN Paczki do dziewięciu krajów.
4 lata konsekwentnego rozwoju i zaufania klientów
Od czterech lat ORLEN Paczka nieprzerwanie rozwija nowoczesną sieć logistyczną, stawiając na szybkość, przewidywalność i wygodę dostaw. Firma nieustannie inwestuje w infrastrukturę - od rozbudowy sieci automatów paczkowych i punktów odbioru, przez rozwój sortowni i centrów logistycznych, aż po wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. To właśnie ta konsekwencja w realizacji wizji nowoczesnej logistyki pozwoliła zbudować zaufanie ponad 10 mln klientów i zdobyć uznanie branży.
Jednym z kluczowych elementów sukcesu jest terminowość dostaw - aż 98% paczek trafia do odbiorców w jeden dzień, co czyni ORLEN Paczkę jedną z najbardziej niezawodnych usług logistycznych na rynku.
„Naszym priorytetem jest rozwój nowoczesnej sieci logistycznej. Inwestujemy w infrastrukturę, sortownie i centra logistyczne, aby przesyłki docierały szybciej i w sposób jeszcze bardziej dopasowany do potrzeb klientów. To logistyka jest fundamentem doświadczeń klienta i w tym obszarze nieustannie wyznaczamy nowe standardy. Stale przygotowujemy się na planowane wzrosty, zagwarantować naszym klientom terminowe dostawy w okresie przedświątecznym” - podkreśla Piotr Dąbrowski, dyrektor logistyki ORLEN Paczki.
Imponujące tempo wzrostu i rozbudowa infrastruktury
W trzecim kwartale 2025 roku ORLEN Paczka odnotowała 150-proc. wzrost, podczas gdy w pierwszym półroczu utrzymywał się on na poziomie 100 proc. Konsumenci po raz kolejny wskazali ją jako drugą najbardziej motywującą do zakupów formę dostawy na polskim rynku (badanie Gemius „E-commerce w Polsce”).
Sieć ORLEN Paczki liczy już ponad 14 tysięcy punktów odbioru, w tym ponad 7 tysięcy automatów paczkowych, które oferują łącznie ponad 600 tysięcy skrytek. Do końca 2025 roku liczba automatów wzrośnie do 8 tysięcy, a w kolejnych latach planowany jest dalszy rozwój.
Ogólnopolski zasięg usługi zapewnia sortownia centralna w Strykowie oraz 29 centrów logistycznych. We wrześniu działalność rozpoczął nowy oddział w Częstochowie, a do końca roku uruchomione zostaną kolejne dwa. W październiku firma otworzy Sortownię Południową oraz rozbuduje system sortujący w Strykowie, co zwiększy przepustowość i zapewni terminowość dostaw w szczycie paczkowym.
ORLEN Paczka bliżej klientów
Z okazji 4. urodzin ORLEN Paczka zorganizowała wydarzenie przy jubileuszowym automacie paczkowym w Warszawie. Zespół przygotował specjalne niespodzianki dla mieszkańców i lokalnej społeczności.
Aby być jeszcze bliżej klientów, ORLEN Paczka uruchomiła profile w mediach społecznościowych - na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube. Obserwujący mogą liczyć na zakulisowe materiały z pracy kurierów czy konkursy z nagrodami.
Link do materiału wideo z okazji 4. urodzin: https://www.youtube.com/watch?v=Iv0rbkVHdsE
ORLEN Paczka w liczbach:
- Ponad 150% wzrostu w Q3 2025 w porównaniu do Q3 2024.
- Druga najbardziej motywująca do zakupów usługa logistyczna wg raportu Gemius „E-commerce w Polsce”.
- Zdobywca nagrody „Best Logistic Tool” nagrody specjalnej „Best of Business Groth” w konkursie E-commerce Polska Awards Izby Gospodarki Elektronicznej.
- 98% paczek dostarczanych w 1 dzień, dostawy od poniedziałku do soboty .
- Ponad 14 tys. punków odbioru, w tym ponad 7 tys. automatów paczkowych.
- Ponad 600 tys. skrytek w automatach paczkowych.
- Współczynnik satysfakcji NPS 86 pkt, utrzymujący się na stałym poziomie.
- Najprostszy sposób odbierania paczek z automatu paczkowego ORLEN Paczka: zdalnie z aplikacji lub sześciocyfrowym kodem, bez konieczności podawania numeru telefonu.
- Ogólnopolski zasięg usługi zapewnia Sortownia Centralna w Strykowie i 29 centrów logistycznych w strategicznych lokalizacjach.
- Dostawy międzynarodowe na Allegro do krajów: Czechy, Słowacja i Węgry.
- Dostawy międzynarodowe na Vinted do krajów: Litwa, Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Szwecja i kontynentalna część Finlandii, Łotwa i Estonia.
- Najwięksi klienci: Vinted, Allegro, Smyk, Biedronka Home, Super-Pharm, Hebe, Rossmann, LPP (m.in. Reserved i Sinsay), RTV Euro AGD, Media Expert i inni.
Źródło informacji: ORLEN Paczka
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.09.2025, 15:13 |
Źródło informacji | ORLEN Paczka |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
CyberArk liderem w kategorii zarządzania dostępem uprzywilejowanym w raporcie 2025 Gartner® Magic Quadrant™
- Firma CyberArk została uznana liderem w przedmiotowej kategorii po raz siódmy z rzędu.
- Zdaniem CyberArk wyróżnienie to stanowi wyraz wizji firmy oraz jej innowacji na rynku usług zarządzania dostępem uprzywilejowanym (ang. PAM).
- CyberArk Identity Security Platform chroni tożsamość we wszystkich wymiarach za pomocą nowoczesnych kontroli uprawnień.- 17.10.2025, 16:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
GAC wprowadza model AION V na rynek fiński, zwiększając swoją obecność na europejskim rynku pojazdów elektrycznych
- 17.10.2025, 16:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Łukasiewicz partnerem Wspólnego Centrum Badawczego Komisji Europejskiej
17 października podpisano porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding) pomiędzy Siecią Badawczą Łukasiewicz a Joint Research Centre (pol. Wspólne Centrum Badawcze Komisji Europejskiej, dalej: JRC).- 17.10.2025, 15:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Sieć Badawcza Łukasiewicz
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ