Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Komputronik S.A. z siedzibą w Poznaniu, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000270885, przesyła do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.
Według wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży Emitenta, z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, ale bez uwzględniania funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych, po pierwszym półroczu 2014 roku (w okresie 1 kwietnia 2014 - 30 września 2014), Emitent osiągnął w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 13,1%). W tym okresie szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły około 976 mln zł wobec analogicznych przychodów w roku ubiegłym o wartości 742,5 mln zł (wzrost o 31,5%);.
Zarząd Emitenta upatruje źródeł zwiększania przychodów i zysków w poprawie sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji. Do najbardziej znaczących kanałów sprzedaży, które odznaczają się najwyższymi dynamikami sprzedaży, zaliczyć należy sprzedaż e-commerce oraz sprzedaż detaliczną w salonach, która rośnie dzięki zwiększaniu się udziałów salonów agencyjnych w tym segmencie oraz dzięki sukcesowi salonów Komputronik Megastore. Emitent notuje także coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym, w ramach procesów porządkowania kanałów sprzedaży, coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z Grupy Kapitałowej - Komputronik Biznes sp. z o.o. Obniżenie średniej marży na sprzedaży należy upatrywać w zwiększaniu się udziału kanałów o niższej niż przeciętna marży (projekty e-commerce w fazie agresywnego wzrostu), lecz jednocześnie znacząco niższych kosztach sprzedaży. Nie wpływa to jednak znacząco na dynamikę marż w pozostałych kanałach, a jednocześnie zwiększa efekt skali i obniża jednostkowe operacyjne obsługi rosnącej liczby zamówień.
Powyższą informację Zarząd Spółki, przekazuje na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (t.j. Dz. U. 2009 r. Nr 185, poz. 1439 ze zm.).
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi dom/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.10.2014, 14:03 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |