Newsletter

KOMPUTRONIK SA Sprzedaż po półroczu roku obrachunkowego 2014 r.

22.10.2014, 14:03aktualizacja: 22.10.2014, 14:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 56/2014

Zarząd spółki Komputronik S.A. z siedzibą w Poznaniu, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000270885, przesyła do publicznej wiadomości informacje na temat działalności handlowej Emitenta.

Według wstępnych danych pochodzących z systemów sprzedaży Emitenta, z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów, premii posprzedażnych, ale bez uwzględniania funduszy marketingowych od producentów na częściowe refinansowanie działań promocyjnych, po pierwszym półroczu 2014 roku (w okresie 1 kwietnia 2014 - 30 września 2014), Emitent osiągnął w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości około 63,7 mln zł wobec 56,3 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 13,1%). W tym okresie szacunkowe przychody handlowe ze sprzedaży towarów i usług wyniosły około 976 mln zł wobec analogicznych przychodów w roku ubiegłym o wartości 742,5 mln zł (wzrost o 31,5%);.

Zarząd Emitenta upatruje źródeł zwiększania przychodów i zysków w poprawie sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji. Do najbardziej znaczących kanałów sprzedaży, które odznaczają się najwyższymi dynamikami sprzedaży, zaliczyć należy sprzedaż e-commerce oraz sprzedaż detaliczną w salonach, która rośnie dzięki zwiększaniu się udziałów salonów agencyjnych w tym segmencie oraz dzięki sukcesowi salonów Komputronik Megastore. Emitent notuje także coraz lepsze wyniki sprzedaży w segmencie B2B, mimo, że w trzecim kwartale kalendarzowym, w ramach procesów porządkowania kanałów sprzedaży, coraz większa sprzedaż do przedsiębiorstw realizowana była przez integratora z Grupy Kapitałowej - Komputronik Biznes sp. z o.o. Obniżenie średniej marży na sprzedaży należy upatrywać w zwiększaniu się udziału kanałów o niższej niż przeciętna marży (projekty e-commerce w fazie agresywnego wzrostu), lecz jednocześnie znacząco niższych kosztach sprzedaży. Nie wpływa to jednak znacząco na dynamikę marż w pozostałych kanałach, a jednocześnie zwiększa efekt skali i obniża jednostkowe operacyjne obsługi rosnącej liczby zamówień.

Powyższą informację Zarząd Spółki, przekazuje na podstawie art. 56 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych (t.j. Dz. U. 2009 r. Nr 185, poz. 1439 ze zm.).

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi dom/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.10.2014, 14:03
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ