Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od stycznia do października 2020 r. sprzedaż towarów rolno-spożywczych za granicę osiągnęła 28,3 mld euro, o 1,8 mld euro więcej niż rok wcześniej. Dynamika wzrostu eksportu przewyższała tempo wzrostu importu, w rezultacie dodatnie saldo wymiany handlowej zwiększyło się w porównaniu z tym samym okresem 2019 r. o 11 proc., osiągając 9,8 mld euro - poinformował zastępca dyrektora generalnego KOWR Marcin Wroński.
Dodał, że miniony rok pokazał, że krajowe firmy branży rolno-spożywczej z powodzeniem konkurują już nie tylko na rodzimym rynku, ale także na całym świecie. "Nawet w czasie pandemii koronawirusa skutecznie walczą o udział w rynkach zagranicznych. Co szczególnie cieszy, w 2020 r. odnotowano również duży, 16-proc. wzrost sprzedaży na rynki pozaunijne, co oznacza, że rodzime firmy intensywnie poszukują nowych rynków zbytu" - skomentował.
Dyrektor Wroński zaznaczył, że mimo ograniczeń z powodu pandemii COVID-19, prowadzone były także przez KOWR aktywne działania w poszukiwaniu możliwości eksportowych. Polscy przedsiębiorcy z sektora rolno-spożywczego korzystali przede wszystkim z organizowanych pod wspólnym hasłem „Poland tastes good” wystąpień na polskich stoiskach narodowych na targach zagranicznych, towarzyszących im misji handlowych oraz spotkań biznesowych w: Chinach, Tajlandii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Niemczech. KOWR zaangażował się także m.in. w realizację wirtualnych wydarzeń biznesowych oraz informacyjno-promocyjnych w: Singapurze, Indiach, Malezji i Senegalu. (PAP)
awy/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.01.2021, 11:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Zoomlion wyróżnia się podczas INTERMAT 2024 dzięki wizji jeszcze bardziej ekologicznej i inteligentnej przyszłości
- 26.04.2024, 13:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
ING: inwestycje w innowacje zapewnią długoletni wzrost PKB PAP
Z rozmów z biznesem wyłaniają się dwa skrajne obrazy - jeden pokazujący powolne kończenie się etapu polskiej gospodarki opartej na taniej pracy oraz drugi - uwidaczniający szanse w nowych obszarach, jak np. produkcja półprzewodników - zauważył Rafał Benecki, główny ekonomista ING Banku Śląskiego, prezentując raport „Inwestycje w Polsce oczami biznesu. Regres i nadzieje”.- 26.04.2024, 11:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Rusza plebiscyt na superbohatera w PKP Intercity
Fundacja Nauka. To Lubię wspólnie z PKP Intercity uruchamiają projekt „Szlak Akademii Superbohaterów”. Pierwszym etapem jest plebiscyt na superbohatera, w którym głosy internautów wyłonią wizerunek polskiego naukowca, jaki ozdobi jedną z lokomotyw PKP Intercity.- 26.04.2024, 10:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP Intercity