Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport, na konferencji prasowej podsumowującej ostatnich 12 miesięcy funkcjonowania krakowskiego lotniska, zaznaczył, że stały one pod znakiem niestabilności związanej z kryzysem w całej branży turystycznej i lotniczej w drugim roku pandemii.
„Regres spowodowany COVID-19 najlepiej obrazują twarde dane: w 2020 roku, w którym wybuchła pandemia, obsłużyliśmy zaledwie 2,5 mln pasażerów, co stanowiło spadek w stosunku do najlepszego w historii ruchu lotniczego roku 2019 o ponad 5,8 mln podróżnych. Dzięki wysiłkom wszystkich osób zaangażowanych w funkcjonowanie krakowskiego lotnictwa - obsłudze, partnerom biznesowym, liniom lotniczym - powróciliśmy na ścieżkę wzrostu i w 2021 roku liczba pasażerów przekroczyła już 3 mln” - powiedział prezes Radosław Włoszek.
Pandemia COVID-19 zastała krakowskie lotnisko w momencie dynamicznego rozwoju - obiekt obsługiwał niemal 8,5 mln pasażerów rocznie, a ich liczba stale rosła. Port lotniczy otrzymywał kolejne nagrody i wyróżnienia, m.in. Best Airport by Size and Region, przyznawane przez Międzynarodową Radę Portów Lotniczych czy Airport Service Quality Awards - oparte na wskaźnikach zadowolenia pasażerów z poziomu świadczonych usług.
Z legendarnego lotniska „Kraków - Balice” korzystają bowiem nie tylko turyści chcący odwiedzić Kraków, znajdujący się w czołówce rankingów podróżniczych, ale również pasażerowie biznesowi, doceniający doskonałe skomunikowanie lotniska i jego strategiczne położenie w sercu Europy Środkowo-Wschodniej.
„Nasze wysiłki koncentrujemy obecnie na stopniowym powrocie do poziomu ruchu pasażerskiego sprzed wybuchu pandemii. Pamiętając o całej złożoności aktualnej sytuacji i możliwości wystąpienia niespodziewanych perturbacji zakładamy, że w 2022 roku obsłużymy 5,4 mln pasażerów, co stanowiłoby 65 proc. ich liczby w 2019 roku” - dodał prezes Kraków Airport.
Podobnie jak przed pandemią, w 2021 roku pasażerowie najchętniej wybierali jako cel podróży takie państwa jak: Wielka Brytania, Włochy czy Niemcy. Szczególną popularnością cieszyły się następujące miasta: Londyn, Frankfurt, Oslo, Paryż, Warszawa, Amsterdam. Największy wzrost ruchu pasażerskiego dotyczył Turcji (przywrócenie lotów czarterowych), Chorwacji i Czarnogóry. Do siatki połączeń Kraków Airport powróciły bezpośrednie połączenia z Nowym Jorkiem i Helsinkami.
Radosław Włoszek przypomniał, że w 2022 roku Kraków Airport będzie kontynuować swój ambitny plan inwestycyjny. Obejmuje on m.in. rozbudowę płyty postojowej samolotów (PPS), której celem jest poprawa przepustowości płaszczyzny postojowej samolotów. W efekcie rozbudowy powstanie 15 nowych stanowisk postojowych, z których cztery będą mogły być wykorzystywane wymiennie jako dwa stanowiska dla szerokokadłubowych samolotów typu Boeing 787 Dreamliner, realizujących z krakowskiego lotniska połączenia transatlantyckie.
Od sezonu letniego 2022 roku Wizz Air otwiera nowe połączenie #PROSTOzKRAKOWA do Dubaju. Do tego wyjątkowego miasta będzie można podróżować z Kraków Airport także dzięki linii Flydubai. Od 15 kwietnia w Kraków Airport pojawią się też nowe linie lotnicze Lübeck Air, dzięki którym pasażerowie polecą do Lubeki w Niemczech. Od sezonu letniego 2022 roku Ryanair zapowiedział z kolei powrót połączenia Kraków - Norymberga.
We wrześniu 2022 roku Kraków Airport będzie gospodarzem szczytu ACI Customer Experience Global Summit. Przez trzy dni przedstawiciele międzynarodowej branży lotniczej będą debatować o innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie customer services. Jest to nie tylko wyraz uznania dla wysiłków krakowskiego lotniska w zapewnianiu pasażerom maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa, ale także element promocji zarówno Krakowa, jak i całej Małopolski.
„Lotnisko w Krakowie było już wielokrotnie nagradzane za wyznaczanie najwyższych standardów obsługi pasażerów i stawiane za wzór dla całego regionu. Mam nadzieję, że obecność ponad 500 ekspertów z całego świata na ACI Customer Experience Global Summit pozwoli wypracować innowacyjne rozwiązania, które pomogą globalnej branży lotniczej, jako sektorowi szczególnie dotkniętemu pandemią, szybko odbudować swój potencjał” - powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny ACI World.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.01.2022, 10:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
DPD Pickup najbardziej dostępną siecią nadań i odbiorów paczek w Polsce - już 30 000 lokalizacji w całej Polsce
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce skala oczekiwań, zarówno sprzedających, jak i konsumentów, w zakresie realizacji usług kurierskich, rośnie w zawrotnym tempie. Działając na polskim rynku od ponad 33 lat, w odpowiedzi na te wymagania, DPD Polska daje jeszcze większy wybór możliwości nadań i odbiorów. Poza oferowaniem doskonałych usług dostaw kurierskich na adres, firma konsekwentnie rozbudowuje sieć dostaw poza domem - DPD Pickup. Jej rozwój osiągnął właśnie kamień milowy - 30 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce i ponad 110 000 w Europie.- 14.11.2024, 12:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: DPD