Newsletter

Legalna rozrywka przekłada się na rozwój sportu i kultury

17.11.2022, 15:08aktualizacja: 17.11.2022, 15:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
„W 2021 r. przekazaliśmy około 911 mln zł, w bieżącym będzie to blisko 990 mln złotych, a w kolejnym 2023 r. znacząco przekroczymy 1 mld złotych bezpośrednich wpłat na rozwój polskiego sportu” - powiedział Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego podczas kongresu Sport Biznes Polska.

Jedną z debat IV kongresu Sport Biznes Polska zatytułowano „Regulacje ustawowe, a sponsoring - szanse i możliwości dla polskiego sportu”. Dyskusja dotyczyła ustawy o grach hazardowych i jej wpływu na sponsoring sportu.

„Totalizator Sportowy to największy mecenas sportu i kultury w Polsce. W bieżącym roku przekażemy blisko 990 mln złotych, a w kolejnym 2023 r. znacząco przekroczymy 1 mld złotych bezpośrednich wpłat na rozwój polskiego sportu” - informował Olgierd Cieślik, prezes zarządu Totalizatora Sportowego. „Każdy jest wygrany - zyskuje gracz, ale i polski sport” - dodał.

Wartość rynku gier i zakładów w 2021 r. wyniosła 42,5 mld zł. W ciągu 6 lat wpłaty podatkowe od gier i zakładów wzrosły o blisko 80 proc., do poziomu 4 mld 300 mln złotych w 2021 r. wobec 2 mld 400 mln złotych w 2016 r.

Niestety, rozwojowi legalnego sponsoringu sportowego towarzyszy szara strefa. Eksperci szacują, że to olbrzymi kapitał, choć trudny do oszacowania, który nie trafia do polskiego sportu. W 2016 r. szara strefa w grach i zakładach online dochodziła do 80 proc. wartości rynku, w 2021 r. stanowi jego niecałe 20 proc.

Skuteczna walka z szarą strefą wymaga efektywnych działań w wielu obszarach.

„Należy prowadzić aktywne działania w zakresie wyszukiwania i zgłaszania do Ministerstwa Finansów nielegalnych domen internetowych, wprowadzić blokady płatności na rzecz nielegalnych operatorów, a także prowadzić kampanie informacyjne w celu edukacji graczy w zakresie weryfikacji legalności operatorów gier, odpowiedzialnej gry i bezpiecznej rozrywki” - wyliczał Łukasz Łazarewicz, przewodniczący rady nadzorczej w Betfan/Związek Pracodawców Przemysłu Rozrywkowego i Gier.

Szara strefa kurczy się m.in. dzięki współpracy Totalizatora z Krajową Administracją Skarbową (KAS) i tworzeniu ciekawych, oczekiwanych przez graczy produktów. Wsparcie, jakiego Totalizator Sportowy udziela KAS, przyjmuje na przykład postać monitorowania rynku pod kątem identyfikowania nielegalnych operatorów - w sferze stacjonarnej oraz internetowej. Jednocześnie Totalizator wspomaga KAS w realizacji jej codziennych zadań operacyjnych, czego ostatnim przejawem jest przekazanie kilkunastu 16 samochodów w pełni odpowiadającym ich potrzebom. Posłużą one usprawnieniu działań terenowych, prowadzonych przez pracowników i funkcjonariuszy tej instytucji. Natomiast w 2021 r. Totalizator Sportowy udzielił wsparcia w postaci nowoczesnego sprzętu komputerowego dla działającej w strukturach Opolskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Opolu wyspecjalizowanej komórki Cybercentrum.

„Ważna jest także skuteczna edukacja graczy w zakresie legalnych podmiotów i ryzyk stojących za grą u nielegalnych operatorów , a przy zakazie informowania i promowania salonów gier na automatach i kasyna online trudniej jest przyciągnąć klienta do legalnej rozrywki” - podsumował Olgierd Cieślik.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 17.11.2022, 15:08
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ