Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Forum Ekonomiczne w Karpaczu było miejscem premiery raportu „Wpływ sieci Lidl Polska na krajową gospodarkę 2024 r.” oraz „Raportu zrównoważonego rozwoju Lidl Polska za lata 2023-2024”.
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska informował, że Lidl jest największą siecią handlową w Europie i szóstą największą firmą w Polsce. Obecnie Lidl Polska ma 950 sklepów, 13 centrów dystrybucyjnych oraz zatrudnia ponad 29 tys. pracowników.
„Jesteśmy świadomi swojej wielkości, swojego wpływu i oddziaływania zarówno na cały kraj, jak i na lokalne społeczności. Postanowiliśmy zmierzyć ten wpływ” - mówił prezes zarządu Lidl Polska.
W raporcie wpływu przygotowanym przez firmę doradczą Deloitte zostały wyróżnione trzy najważniejsze kanały odziaływania sieci Lidl Polska na krajową gospodarkę - utrzymanie i rozwój sieci sklepów oraz związane z tym wydatki, obsługa klientów, a także wspieranie eksportu polskich produktów. W tych trzech kanałach opisywany jest wpływ bezpośredni na gospodarkę, pośredni, czyli wydatki i inwestycje dostawców Lidla, a także indukowany - generowany przez wydatki pracowników firmy oraz podmiotów powiązanych.
„W 2024 roku funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 11,4 mld zł wartości dodanej, to o 1,3 mld więcej niż w 2023 r., z czego 6 mld zł powstało w samej spółce, a 5,4 mld zł u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracowniczkom oraz pracownikom” - poinformował Michał Nowaczyk, członek zarządu, CFO Lidl Polska.
Jak oszacowano, w 2024 roku działalność sieci Lidl Polska przyczyniła się do stworzenia i utrzymania ponad 57 tys. miejsc pracy (etatów) w całym kraju, wzmacniając lokalne rynki pracy i napędzając konsumpcję. Łączna kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez sieć wyniosła 2,9 mld zł, a wpływy z podatków i składek do budżetu państwa oraz samorządów przekroczyły 3,5 mld zł.
Współpraca z Lidl Polska to także szansa rozwoju dla polskich dostawców, która otwiera przed nimi możliwość sprzedaży asortymentu w sklepach Lidl na wielu rynkach zagranicznych.
„Jesteśmy dumni ze współpracy z polskimi producentami, eksportującymi swoje produkty. W 2024 r. eksport osiągnął poziom blisko 6,9 mld złotych, od 2018 r. już ponad 32 mld złotych” - informował CFO Lidl Polska.
Lidl Polska podsumował także działania i zobowiązania w obszarze zrównoważonego rozwoju. Lidl dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Politykę zeroemisyjności wdraża m.in. poprzez ekobudownictwo, ekologistykę, rozwój elektromobilności oraz odpowiedzialne polityki zakupowe.
Lidl Polska realizuje międzynarodową strategię REset Plastic. W ramach niej sieć zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku o 30 proc. do 2025 roku oraz do wzrostu wykorzystania recyklatu w opakowaniach marek własnych średnio o 25 proc.
Firma od 2021 roku współpracuje z Fundacją WWF Polska. W tym roku podmioty nawiązały strategiczne partnerstwo, w ramach którego przez kolejne trzy lata będą wspólnie działać na rzecz ochrony bioróżnorodności i zasobów wodnych w Polsce. Współpraca obejmuje wsparcie dla Błękitnego Patrolu WWF, działania edukacyjne skierowane do klientów sieci sklepów oraz warsztaty promujące zrównoważone praktyki dla dostawców Lidl Polska.
„Podsumowując wszystkie aspekty naszej działalności, zdajemy sobie sprawę z naszego wpływu na społeczeństwo, na środowisko, na gospodarkę. Chcemy być i jesteśmy odpowiedzialną firmą, która płaci wszystkie należne podatki i w znaczący sposób przyczynia się do rozwoju ekonomicznego Polski” - podkreślił prezes zarządu Lidl Polska.
Raporty dostępne są na stronie internetowej Lidl Polska pod linkami:
„Wpływ sieci Lidl Polska na krajową gospodarkę w 2024 roku”
„Raport zrównoważonego rozwoju Lidl Polska za lata 2023-2024”
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.09.2025, 08:00 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozszerzone portfolio VARTA zwiększa pokrycie rynku 12 V niskonapięciowych akumulatorów dla nowoczesnych pojazdów
• Nowe typy akumulatorów VARTA AGM i EFB dla samochodów osobowych i ciężarowych zwiększają pokrycie rynku wtórnego. • Portfolio VARTA już teraz pokrywa 99% rynku i nadal się zwiększa.- 08.09.2025, 11:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Akumulator litowo-jonowy VARTA do zastosowań rekreacyjnych: Długotrwałe źródło zasilania
- 08.09.2025, 10:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Grupy BSH Home Appliances i ECOVACS rozpoczynają strategiczną współpracę w segmencie robotów sprzątających
• Strategiczna współpraca między spółkami BSH i ECOVACS w zakresie rozwoju innowacyjnych technologii zintegrowanego czyszczenia podłóg
• Wykorzystanie potencjału, wiedzy i doświadczenia obu spółek dla ukształtowania rynku robotów sprzątających
• Na targach IFA zaprezentowano premierowo pierwszy na świecie robot z wbudowanym odkurzaczem i mopem, który niepostrzeżenie chowa się za frontem szafki kuchennej- 08.09.2025, 09:54
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ