Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Obecnie Small Planet Group posiada 21 samolotów obsługiwanych w przewozach objętych certyfikatem AOC: 17 samolotów Airbus A320 z 180 miejscami w klasie ekonomicznej oraz 4 samoloty Airbus A321 z 220 miejscami w klasie ekonomicznej. Wnętrza wszystkich samolotów należących do linii Small Planet Airlines zostały w tym roku doposażone - zamontowano m.in. nowe fotele firmy Recaro, oświetlenie LED, fotele dla klasy ekonomicznej typu „premium”, systemu rozrywki pokładowej Air-Fi, oraz wiele innych udogodnień.
Dynamiczny wzrost oraz rekordowe inwestycje w rozbudowę floty oraz modernizację samolotów przyczyniły się do spadku zysków linii Small Planet Group - ich marża zysku brutto spadła z 9.8% do 1.0% w porównaniu z rokiem 2015.
"Niestety cztery z sześciu kupionych przez nas samolotów dostarczono nam z opóźnieniem, co było główną przyczyną zwiększonej liczby opóźnionych lotów oraz niezadowalającej rentowności. Opóźnienie to było wynikiem naszej pomyłki na etapie planowania, którą jeszcze spotęgowała nieprzewidziana konieczność wykonania prac konserwacyjnych w samolotach. Było to kosztowne, aczkolwiek cenne doświadczenie. Jesteśmy przekonani, że był to pojedynczy wypadek przy pracy, który nie powtórzy się w przyszłości. Zakładamy, że błędy te spowodują lekki spadek rentowności również w III kw., ale już w IV kw. powinniśmy wrócić do poziomu sprzed roku" - powiedział Jaroslaw Jeschke, prezes zarządu Small Planet Airlines Sp. z o. o.
Jego zdaniem jednym z największych problemów, z jakimi boryka się branża lotnicza w tym roku, jest niedobór kadr, zwłaszcza pilotów.
"W połączeniu z opóźnieniami, nieplanowanym przeglądem technicznym i pechowymi sytuacjami, jak np. zderzenie samolotu z ptakiem, spowodowało to dużo zawirowań w rozkładzie lotów w Polsce. Chcemy za to bardzo przeprosić zarówno naszych klientów, jak i pasażerów. Można odnieść wrażenie, że wszystkie te problemy skumulowały się w jednym momencie, ale jesteśmy znowu na dobrej drodze i po wnikliwych analizach wewnętrznych, wiemy już, co zawiodło, i wdrożyliśmy środki mające nie dopuścić do takich sytuacji w przyszłości" - stwierdził Jeschke.
Zapewnienie pasażerom wyższego poziomu usług na wszystkich rynkach i polach działalności pozostaje jednym z najważniejszych priorytetów Small Planet Airlines. W tym celu w 2016 roku zrealizowaliśmy rekordową liczbę inwestycji. Największe z nich obejmowały modernizację kabin w samolotach, opracowanie nowej strony internetowej i otworzenie działu obsługi klienta.
"Dział obsługi klienta okazał się mieć kluczowe znaczenie przed rozpoczęciem sezonu letniego, kiedy odwołano wiele lotów w takich kierunkach jak Egipt, Tunezja i Turcja. Ponieważ kierunki te należały do najczęściej uczęszczanych, musieliśmy bardzo szybko znaleźć dla nich zastępstwo. Współpracując z naszymi klientami - touroperatorami - udało nam się wzbogacić ofertę o nowe loty w innych kierunkach. Cieszę się, że Polska pozostaje jednym z największych rynków wyjazdowych. Jej udział w ogólnej działalności czarterowej Small Planet Airlines tego lata wyniósł ok. 50%" - podsumował Jeschke.
Jeżeli chodzi o sezon zimowy 2017, Small Planet Airlines planuje kontynuować obsługę lotów z Polski, Litwy, Niemiec i Wielkiej Brytanii, jak również zwiększyć swoją obecność w regionie azjatyckim w celu zniwelowania wahań sezonowych.
KONTAKT:
Simonas Bartkus
Dyrektor Działu Marketingu w Small Planet Airlines
e-mail: s.bartkus@smallplanet.aero
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2016, 16:05 |
Źródło informacji | Small Planet Airlines |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
SANY wspiera budowę inteligentnego portu, aby osiągnąć istotny przełom
Automatyzacja suwnic na ogumionych kołach w porcie Tianjin: cyfrowe i inteligentne rozwiązania do oszczędzania energii i ograniczania emisji dwutlenku węgla.- 12.11.2024, 14:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
CIIE 2024: Shanghai Electric wzmacnia partnerstwa globalne, napędzając zrównoważony rozwój rozwiązań przemysłowych
Podczas CIIE 2024 spółka Shanghai Electric podpisała nowe porozumienia o współpracy i umowy strategiczne z Carrier Group i Svenska Kullagerfabriken AB (SKF) China Sales Co., Ltd.- 12.11.2024, 14:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Jeroen Lokerse appointed CEO of Colliers Netherlands
Seasoned industry expert to accelerate strategic direction.- 12.11.2024, 09:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire