Newsletter

LPP SA (1/2018) Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte przez GK LPP w grudniu 2017 roku

02.01.2018, 17:34aktualizacja: 02.01.2018, 17:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 1/2018

Zarząd LPP SA informuje, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w grudniu 2017 roku przez GK LPP SA wyniosły ok. 893 mln zł i były wyższe od przychodów osiągniętych w grudniu 2016 roku o około 18%.

Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w całym 2017 roku wyniosła 7 033 mln zł. Przychody te były wyższe o ok. 17% od osiągniętych w 2016 roku.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży w grudniu 2017 wyniosła ok. 56% i była wyższa o 20 p.p. w stosunku do marży zrealizowanej w grudniu roku poprzedniego.

Przychody ze sprzedaży internetowej w grudniu 2017 wyniosły ok. 61 mln zł i były wyższe o ok. 135% od sprzedaży zrealizowanej w grudniu 2016. W całym 2017 roku sprzedaż internetowa wyniosła 365 mln zł i była wyższa o ok. 111% licząc rok do roku.

Powierzchnia handlowa sklepów na koniec grudnia 2017 roku wyniosła ok. 1 001 tys. m. kw. i była większa o ok. 9% od powierzchni handlowej na koniec 2016 roku.

Jednocześnie Spółka informuje, że począwszy od stycznia 2018 roku, modyfikując swoją dotychczasową politykę informacyjną, zaprzestanie publikowania miesięcznych informacji nt. poziomu zrealizowanej sprzedaży i marży.

Sprzedaż w okresach miesięcznych może podlegać szeregu zaburzeniom o nieoczekiwanym oraz niepowtarzalnym charakterze, spowodowanym np. zmiennymi warunkami pogodowymi i tym samym w ocenie Spółki zdecydowanie bardziej wiarygodna oraz użyteczna jest sprawozdawczość wyników sprzedaży w dłuższym horyzoncie czasowym.

Powyższa decyzja została podjęta również w oparciu o analizę praktyki raportowania w branży, ze szczególnym uwzględnieniem działalności europejskich podmiotów konkurencyjnych względem LPP (Inditex, H&M, Marks & Spencer, Next, Adidas, LVMH, Hugo Boss), zgodnie z którą wyniki sprzedażowe publikowane są w perspektywie przynajmniej kwartalnej lub półrocznej.

Mając powyższe na uwadze od 2018 roku podstawowym interwałem sporządzania oraz publikacji raportów bieżących odnoszących się do cyklicznych wyników sprzedażowych LPP będzie okres kwartalny.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.01.2018, 17:34
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ