Newsletter

LUBAWA SA (13/2016) Szacunkowe wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2016 r.

04.11.2016, 09:01aktualizacja: 04.11.2016, 09:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 13/2016

Zarząd LUBAWA S.A. w Ostrowie Wielkopolskim (Emitent, Spółka) podaje do publicznej wiadomości szacunkowe wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Lubawa S.A. (Grupa) oraz Emitenta, narastająco za pierwsze trzy kwartały 2016 r., tj. za okres 01.01.2016-30.09.2016.

- Skonsolidowane szacunkowe przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 188,1 mln zł wobec 181,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 6,3 mln zł.

- Skonsolidowany szacunkowy wynik netto na sprzedaży Grupy wyniósł 9,6 mln zł wobec 0,5 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub. r., co stanowi wzrost o kwotę 9,1 mln zł.

- Skonsolidowany szacunkowy wynik netto Grupy wyniósł 6,7 mln zł wobec 2,4 mln zł w porównywalnym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 4,3 mln zł.

- Jednostkowe szacunkowe przychody ze sprzedaży Lubawa S.A. wyniosły 33,9 mln zł wobec 26,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 7,6 mln zł.

- Jednostkowy szacunkowy wynik netto na sprzedaży Lubawa S.A. wyniósł 1,8 mln zł wobec 0,9 mln zł straty po pierwszych trzech kwartałach ub. r. co stanowi wzrost o 2,7 mln zł.

- Jednostkowy szacunkowy wynik netto Lubawa S.A. wyniósł 0,8 mln zł wobec 0,4 mln zł straty w porównywalnym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 1,2 mln zł.

Powyższe szacowane wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2016 r. zostały osiągnięte głównie dzięki wzrostowi sprzedaży zrealizowanej w pierwszym półroczu w Lubawa S.A. względem porównywalnego okresu ubiegłego roku, co było efektem zwiększonych zakupów realizowanych przez klientów Spółki w sektorze służb mundurowych. W III kwartale b.r. zrealizowana przez Lubawa S.A. sprzedaż charakteryzowała się, ze względu na strukturę produktową realizowanych zamówień, niższą rentownością niż w roku ubiegłym. Na poziom skonsolidowanych wyników Grupy w III kw. 2016 r. wpłynęła przede wszystkim wyższa od zeszłorocznej efektywność sprzedaży w segmencie materiałów reklamowych.

Oceniając osiągnięte w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniki skonsolidowane należy wziąć pod uwagę wypłacone spółkom z Grupy Lubawa w pierwszym półroczu ubiegłego roku odszkodowania z tytułu szkód po pożarze z 2014 roku, w wysokości ok. 5,6 mln zł, które nie wystąpiły w roku bieżącym. Zwrócić należy uwagę na fakt, że spółki z Grupy Lubawa osiągnęły w pierwszych trzech kwartałach b.r. wzrost zysku netto na sprzedaży w wysokości 9,1 mln zł rdr, co pozwoliło na zwiększenie wyniku netto o 4,3 mln zł i to pomimo faktu otrzymania w ub. roku odszkodowań. Zarząd Emitenta zwraca uwagę, że realizowane przychody, szczególnie w segmencie sprzętu specjalistycznego, nie mają charakteru powtarzalnego i zależą od zmieniającego się dynamicznie zapotrzebowania klientów Grupy.

Powyższe wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania sprawozdania finansowego, wyniki opublikowane ostatecznie w raporcie za III kw. 2016 r. mogą w ograniczonym stopniu odbiegać od powyżej przedstawionych wielkości.

Powyższe informacje zostały uznane za spełniające przesłanki Art. 17 ust. 1 MAR ze względu na istotne, zdaniem Zarządu Spółki, zmiany względem okresu porównywalnego odnotowane przez Grupę oraz Emitenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2016, 09:01
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ