Newsletter

MAC: Poczta Polska firmą o strategicznym znaczeniu dla Polski (komunikat)

06.07.2015, 17:34aktualizacja: 06.07.2015, 17:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MAC informuje:

"Uważam, że Poczta Polska jest nie tylko firmą o znaczeniu strategicznym, ale też jedyną firmą, która może w bardzo szybkim tempie zmienić oblicze powszechnie oczekiwanych przez obywateli usług. Myślę, że Poczta Polska może wyprzedzić swoją konkurencję pod względem nowoczesności i oferty" - powiedział Andrzej Halicki, minister administracji i cyfryzacji podczas dzisiejszej konferencji Poczty Polskiej.

Zysk brutto Grupy Poczty Polskiej w 2014 roku był wyższy o ponad połowę w porównaniu do 2013 r. i wyniósł 142 mln zł. Grupa poprawiła wyniki mimo działania na najbardziej konkurencyjnym rynku pocztowym w Europie i spadków w papierowej korespondencji wywołanych zmianami światowych trendów w komunikacji. Kluczem do sukcesu był rynek paczek, gdzie Poczta Polska rosła dwukrotnie szybciej niż rynek i dyscyplina kosztowa. Koszty Poczty Polskiej spadły o 5,1% do 5,579 mln zł i spadały szybciej niż przychody na tradycyjnych rynkach pocztowych. Potwierdza to efektywność prowadzonej restrukturyzacji firmy.

Minister Andrzej Halicki spotkał się dziś także ze związkowcami Poczty Polskiej przy okazji wręczenia im wynegocjowanego na początku roku układu zbiorowego pracy, podkreślając, iż ma nadzieję, że to koniec konfliktu między zarządem a załogą spółki – „Mam nadzieję, że od tej pory nie będziemy mówić ani o zwolnieniach, ani o dobrowolnych odejściach pracowników, ale o zatrudnianiu i chęci pracy w nowych, nowoczesnych placówkach".

* * *

Poczta Polska w ciągu ostatnich czterech lat w znaczący sposób ułatwiła klientom korzystanie z usług pocztowych. Dziś śledzenie przesyłek, „odprawa” paczek w internecie czy elektroniczne awizo jest standardem. Klienci mogą już także korzystać z elektronicznego potwierdzenia odbioru, oraz nadać w internecie listy, które Poczta doręczy w tradycyjnej formie. W ciągu ostatnich czterech lat Poczta Polska wykonała skok rozwojowy inwestując w pracowników i infrastrukturę. W latach 2011-2014 Poczta Polska przeznaczyła blisko 600 mln zł na rozwój i motywowanie pracowników. Inwestycje w infrastrukturę pocztową a także inwestycje kapitałowe przekroczyły 730 mln zł. Dzięki temu Poczta Polska skutecznie buduje pozycję na strategicznych rynkach.

Dodatkowe informacje: http://media.poczta-polska.pl

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.07.2015, 17:34
Źródło informacji MAC
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ