Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W obliczu pojawiających się informacji o niedoborach soli i potencjalnie alarmującej sytuacji z tym związanej, informujemy, że na chwilę obecną zapełniliśmy solą drogową ok. 75 proc. naszej całkowitej pojemności magazynowej. To stanowi ponad 100 proc. zużycia soli w porównaniu do poprzedniego sezonu zimowego 2021/2022, a także średniego jej zużycia na sezon w ostatnim dziesięcioleciu.
Soli pod dostatkiem - liczby nie kłamią
W sezonie 2021/2022 na drogach zarządzanych przez GDDKiA zużyto 345887,47 ton soli. To wynik nieznacznie większy niż średnia z lat 2012-2021, która wynosi 343032 ton soli na sezon zimowy.
A teraz najważniejsza informacja - obecnie w magazynach na sezon 2022/2023 mamy zabezpieczone 392424,94 ton soli. Czy zestawiając te liczby ze sobą, można stwierdzić niedobory czy też sytuację alarmową? Zdecydowanie nie. Apelujemy, aby nie kreować nieprawdziwych obszarów, w których rzekomo czegoś brakuje lub za chwilę zabraknie.
A to jeszcze nie koniec
Przygotowania do kolejnego sezonu zimowego rozpoczynamy tak naprawdę już wiosną każdego roku. W połowie października, zdecydowanie wcześniej niż kierowcy rozpoczną wymianę opon letnich na zimowe, przechodzimy w pierwszy stopień gotowości do zimowego utrzymania naszych dróg.
To dotyczy również soli. Pomimo przedstawionych wyżej stanów magazynowych, prace wciąż trwają.
W ramach aktualnie trwających postępowań przetargowych środki do usuwania śliskości zimowej będą nadal sukcesywnie uzupełniane w celu należytego zabezpieczenia, zbliżającego się sezonu zimowego.
Na podstawie prowadzonych postępowań przetargowych kupujemy sól od polskich firm, tj. Kopalni Soli Kłodawa oraz KGHM Metraco. W części województw sól kupowana jest samodzielnie przez wykonawców zimowego utrzymania, którzy pozyskują sól również z innych źródeł.
Jak co roku, w połowie października przedstawimy szczegółowe informacje dotyczące gotowości do zimowego utrzymania dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA w sezonie 2022/2023.
Źródło informacji: GDDKiA
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.09.2022, 15:12 |
Źródło informacji | GDDKiA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
EVE Energy zaproszona do wygłoszenia prelekcji na Szczycie Branży Magazynowania Energii 2025 w Londynie
- 28.02.2025, 09:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Na wiosnę krótsze podróże z PKP Intercity
Krótsza podróż z PKP Intercity z Warszawy do Rzeszowa i do Wrocławia. Nowe połączenie Trójmiasta i stolicy. Zmiany w ruchu pociągów do Słupska i w województwie śląskim. Od niedzieli 9 marca zmienia się rozkład jazdy niektórych pociągów. Korekta będzie obowiązywać do połowy czerwca.- 27.02.2025, 12:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PKP IC
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ