Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na ankietę Noclegi.pl, zrealizowaną po ogłoszeniu decyzji o utrzymaniu obostrzeń dla turystyki na weekend majowy, odpowiedziało ponad 400 właścicieli obiektów noclegowych.
„Zapytaliśmy między innymi o nastrój w branży. Aż 90% ankietowanych odpowiedziało, że pesymistycznie patrzą na dalszą możliwość prowadzenia swojego biznesu” – mówi Natalia Jaworska z Noclegi.pl. Chociaż ponad połowa (53,9%) przyznaje, że skorzystała z rządowej pomocy w ramach tarcz antykryzysowych, to bardzo zbliżony odsetek – 52,3% właścicieli obiektów zmuszony był zredukować zatrudnienie w ciągu ostatniego roku.
„Spora grupa, bo 16% właścicieli oddaje maj walkowerem i nie będzie przyjmować na ten czas rezerwacji. Trochę lepiej jest w czerwcu. Na pytanie o poziom rezerwacji w ostatnim miesiącu przed wakacjami blisko 30% procent respondentów przyznaje, że już teraz ma zarezerwowanych powyżej 20% dostępnych miejsc, a liczba ankietowanych, którzy nie planują otwierać obiektu w tym czasie spada do 7%” – relacjonuje wyniki ankiety ekspert Noclegi.pl i dodaje, że cała nadzieja w wakacjach, o ile nie będzie żadnych restrykcji w tym czasie. Aż 46,9% respondentów rozważa całkowite zamknięcie biznesu, jeśli lockdown miałby powrócić w okresie wakacyjnym.
Jeśli jednak tak się nie stanie, wciąż jest szansa na odbicie dla branży. Już teraz ponad 1/3 obiektów odnotowała obłożenie na poziomie powyżej 20% miejsc, a 13% ankietowanych deklaruje, że mają zarezerwowane powyżej 50% wakacyjnych noclegów.
„Rezerwacji na wakacje wciąż przybywa, zawsze też dochodzi ich wiele na ostatnią chwilę, tak więc sezon wakacyjny może przynieść wytchnienie dla branży – ocenia Natalia Jaworska. – Potrzebne są jednak wyraźne sygnały, co do tego, jak będą wyglądać obostrzenia w Polsce w czasie wakacji. W przeciwnym wypadku Polacy, szczególnie ci już zaszczepieni, wybiorą zagranicę, korzystając z rosnącej z dnia na dzień oferty turystycznej na ten sezon” – podkreśla.
Konieczność konkurowania o turystów z innymi rynkami powoduje, że aż 62,5% właścicieli obiektów nie zamierza podnosić cen, a raczej zachować je na obecnym poziomie, zbliżonym do cen z ostatnich dwóch lat. Cenę zamierza podnieść 31,3% ankietowanych, a obniżyć zaledwie 6,2% ankietowanych.
KONTAKT:
Natalia Jaworska
Noclegi.pl
tel. 574 94 99 80
Źródło informacji: Noclegi.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 19.04.2021, 08:49 |
| Źródło informacji | Noclegi.pl |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ