Newsletter

Biznes i finanse

Martin & Jacob: najwyższa sprzedaż nowych traktorów od 4 lat, najlepszy kwartał od 6 lat! Trwa zakupowe szaleństwo

02.04.2021, 11:53aktualizacja: 02.04.2021, 11:58

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Marcowa sprzedaż nowych ciągników rolniczych jest najlepszym wynikiem od 4 lat. Rolnicy kupili 1417 nowych traktorów. Jest to wynik o blisko 70% lepszy niż przed rokiem!

Takiego zakończenia pierwszego kwartału roku nikt się nie spodziewał. Na rynku traktorowym trwa zakupowe szaleństwo. Ostatni raz takie wyniki odnotowywaliśmy na koniec 2017 roku, kiedy wraz ze zmianami homologacyjnymi sprzedaż wystrzeliła sztucznie do prawie 2,5 tys. egzemplarzy. W praktyce ostatni tak dobry wynik w marcu był 7 lat temu, w 2014 roku.

1417 nowych traktorów w marcu to wynik lepszy od ubiegłorocznego o 68 proc.! W stosunku do lutego mamy wzrost sprzedaży o 570 sztuk. Cały pierwszy kwartał kończy się wynikiem 2874 sztuk. Jest to najlepszy wynik od 2014 roku, kiedy rynek był jeszcze wspierany programami modernizacyjnymi.

Ciągniki znikają z placów dilerskich w mgnieniu oka

„Producenci i sprzedawcy są zaskoczeni tak dynamicznymi wzrostami sprzedaży nowych traktorów. W praktyce zaczyna brakować maszyn i coraz częściej słyszy się, że na wybraną kompletację rolnik musi czekać kilka miesięcy” – mówi Tomasz Rybak, dyrektor Agritrac Polska, ekspert rynku ciągników rolniczych.

„Sprzedażowy boom jest spowodowany między innymi wyższymi cenami płodów rolnych. Rolnicy czują to we własnej kieszeni i wykorzystują każdą okazję do tego, aby modernizować swój park maszynowy. Optymizmem napawa również pogoda – nie ma suszy” – dodaje Rybak.

Ponad 300 maszyn New Holland

New Holland nie ma sobie równych. Niebieskie traktory z wynikiem 304 zarejestrowanych egzemplarzy napędzają sprzedaż całego rynku. Ostatni raz barierę 300 sztuk New Holland przebił w grudniu 2018 roku. Końcówka roku zawsze rządzi się jednak innymi prawami. Porównując marcowy wynik z wynikami historycznymi, możemy mówić o piątym najlepszym wyniku od 2010 roku.

Drugą najwyższą sprzedaż w marcu odnotowała marka John Deere. Traktory ze znaczkiem jelonka zostały zarejestrowane w liczbie 159 sztuk. Jest to wynik lepszy od ubiegłorocznego o 60 sztuk (+27%). Dla amerykańskiego producenta, jest to również jeden z najlepszych wyników w ostatnich latach. Ostatni raz poziom 160 sztuk firma osiągnęła w połowie 2019 roku.

Sprzedażowe podium uzupełnia Deutz-Fahr. Niemiecka marka z włoskiego koncernu SDF zarejestrowała 151 maszyn. Podobnie jak u konkurencji, jest to jeden z najlepszych wyników w ostatnich latach, jednak tutaj jest ten wynik jeszcze bardziej spektakularny. W ostatnich 10 latach, zaledwie 14 razy traktory Deutz-Fahr sprzedawały się w większej ilości. Ostatni raz na koniec 2017 roku.

Granicę 100 sztuk sprzedanych egzemplarzy w marcu przekroczyły jeszcze trzy marki. Traktory marki Kubota zostały sprzedane w liczbie 146 sztuk i był to piąty najlepszy wynik w historii marki Kubota w Polsce. Po pierwszym kwartale sprzedaż marki jest wyższa od ubiegłorocznej o 37%.

Czeski Zetor ma bogatą historię z wysokimi wynikami sprzedaży, jednak 113 sztuk to i tak najlepszy wynik w ostatnich 15 miesiącach. Zetor również sprzedaje się o 38% lepiej niż przed rokiem.

Ten sam wynik – 113 sztuk w marcu - osiągnęła marka CASE IH. Po pierwszym kwartale amerykański gigant poprawił swoje ubiegłoroczne wyniki o 110 sztuk, co stanowi wzrost na poziomie 81 proc.

*Każdorazowo, gdy w materiale jest mowa o sprzedaży ciągników rolniczych, należy ją rozumieć jako sprzedaż mierzoną liczbą rejestracji.

KONTAKT:

Więcej informacji udzieli:

Tomasz Rybak

tel. +48 693 372 148

e-mail: tomasz.rybak@martin-jacob.com

www.martin-jacob.com

Źródło informacji: Martin & Jacob

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.04.2021, 11:53
Źródło informacji Martin & Jacob
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ