Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Długoterminowym celem Maxi Zoo jest zbudowanie spójnego i zarazem szerokiego ekosystemu skupionego wokół dobrostanu zwierząt oraz ich właścicieli. Stąd koncepcja zakładająca rozszerzenie zakresu usług, z jakich klienci będą mogli skorzystać, odwiedzając sklepy należące do sieci. Główna dotychczasowa linia działalności (dystrybucja żywności oraz akcesoriów dla zwierząt w kanałach stacjonarnych i online) będzie systematycznie rozszerzana. Przykładem może być niespotykana dotychczas u konkurencji inicjatywa tworzenia gabinetów weterynaryjnych bezpośrednio w sklepach.
„Szczęśliwsze zwierzęta, to szczęśliwsi ludzie” - skwitował Torsten Toeller, tłumacząc gruntowne przemiany strategii Maxi Zoo.
Długość życia naszych pupili (podobnie jak ludzi) ulega stopniowemu wydłużeniu, a więc i asortyment usług świadczonych dotychczas przez branżę retail będzie podlegać stopniowej transformacji, uwzględniając szereg dodatkowych usług, do których nie przywiązywano dotychczas tak dużej wagi (np. tzw. grooming, czyli pielęgnacja). Jednocześnie założyciel i prezes Maxi Zoo potwierdził, że Polska należy obecnie do ścisłego grona największych rynków w Europie (jesteśmy tuż za Niemcami i Francją). Nic dziwnego, skoro w aż 63 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju są obecne zwierzęta.
Tylko w skali ubiegłego roku sprzedaż w polskich sklepach Maxi Zoo poszybowała w górę o solidne 53 proc. Obecne 12 miesięcy firma zamierza zamknąć obrotami na poziomie 136 mln euro. Tylko do końca 2023 r. w Polsce będzie działać już 115 sklepów tej sieci. W ramach planów sięgających 2027 r. Maxi Zoo zakłada rozszerzenie sieci do 220 placówek w Polsce i osiągnięcie w nich sprzedaży sięgającej poziomu 1 mld zł. O ekspansji prowadzonej równolegle z remodelingiem już istniejących placówek opowiedział nieco więcej Wojciech Kamiński. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje otwierać rocznie 25-30 nowych sklepów. Równocześnie modernizacji będzie poddawanych rocznie nawet 15 już działających.
W nowych sklepach widać również dbałość firmy o ekologię i zrównoważony rozwój. Tradycyjne oświetlenie jest wymieniane na energooszczędne, a Maxi Zoo zamierza również wymusić zmiany na dostawcach produktów w temacie rodzaju stosowanych przez nich opakowań. Widać również duży postęp w cyfrowym kanale sprzedaży, który w Polsce wystartował stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2019 r. Pomimo osiągnięcia statusu pełnej dojrzałości, notuje nadal solidne dwucyfrowe wzrosty. Obecnie Maxi Zoo zatrudnia w Polsce 750 osób, ale na koniec 2026 r. ta liczba ma ulec podwojeniu. W ramach nowych usług, jakich wkrótce mogą oczekiwać klienci sieci warto wspomnieć o trackerach GPS, abonamencie na karmę, ubezpieczeniu, weterynarzu online, a także kąciku zdrowia, który wiąże się bezpośrednio z nowym konceptem sklepów, jakie można już spotkać w Polsce.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2023, 10:26 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ