Newsletter

Maxi Zoo - niemiecka sieć sklepów dla zwierząt ma już 100 placówek w Polsce

06.09.2023, 10:26aktualizacja: 06.09.2023, 10:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Maxi Zoo (1)
Maxi Zoo (1)
Niemiecka sieć sklepów dla zwierząt Maxi ZOO po zaledwie 11 latach na naszym rynku, dobiła niedawno do okrągłej liczby 100 placówek - działalność ostatniej z nich, poniekąd sygnalizująca zmiany w strategii sieci, została zainaugurowana w łódzkiej Manufakturze. O ambitnych planach na rozwój biznesu w Polsce opowiedzieli nieco więcej założyciel i prezes Maxi Zoo, Torsten Toeller oraz Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.

Długoterminowym celem Maxi Zoo jest zbudowanie spójnego i zarazem szerokiego ekosystemu skupionego wokół dobrostanu zwierząt oraz ich właścicieli. Stąd koncepcja zakładająca rozszerzenie zakresu usług, z jakich klienci będą mogli skorzystać, odwiedzając sklepy należące do sieci. Główna dotychczasowa linia działalności (dystrybucja żywności oraz akcesoriów dla zwierząt w kanałach stacjonarnych i online) będzie systematycznie rozszerzana. Przykładem może być niespotykana dotychczas u konkurencji inicjatywa tworzenia gabinetów weterynaryjnych bezpośrednio w sklepach.

„Szczęśliwsze zwierzęta, to szczęśliwsi ludzie” - skwitował Torsten Toeller, tłumacząc gruntowne przemiany strategii Maxi Zoo.

Długość życia naszych pupili (podobnie jak ludzi) ulega stopniowemu wydłużeniu, a więc i asortyment usług świadczonych dotychczas przez branżę retail będzie podlegać stopniowej transformacji, uwzględniając szereg dodatkowych usług, do których nie przywiązywano dotychczas tak dużej wagi (np. tzw. grooming, czyli pielęgnacja). Jednocześnie założyciel i prezes Maxi Zoo potwierdził, że Polska należy obecnie do ścisłego grona największych rynków w Europie (jesteśmy tuż za Niemcami i Francją). Nic dziwnego, skoro w aż 63 proc. gospodarstw domowych w naszym kraju są obecne zwierzęta.

Tylko w skali ubiegłego roku sprzedaż w polskich sklepach Maxi Zoo poszybowała w górę o solidne 53 proc. Obecne 12 miesięcy firma zamierza zamknąć obrotami na poziomie 136 mln euro. Tylko do końca 2023 r. w Polsce będzie działać już 115 sklepów tej sieci. W ramach planów sięgających 2027 r. Maxi Zoo zakłada rozszerzenie sieci do 220 placówek w Polsce i osiągnięcie w nich sprzedaży sięgającej poziomu 1 mld zł. O ekspansji prowadzonej równolegle z remodelingiem już istniejących placówek opowiedział nieco więcej Wojciech Kamiński. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje otwierać rocznie 25-30 nowych sklepów. Równocześnie modernizacji będzie poddawanych rocznie nawet 15 już działających.

W nowych sklepach widać również dbałość firmy o ekologię i zrównoważony rozwój. Tradycyjne oświetlenie jest wymieniane na energooszczędne, a Maxi Zoo zamierza również wymusić zmiany na dostawcach produktów w temacie rodzaju stosowanych przez nich opakowań. Widać również duży postęp w cyfrowym kanale sprzedaży, który w Polsce wystartował stosunkowo niedawno, bo dopiero w 2019 r. Pomimo osiągnięcia statusu pełnej dojrzałości, notuje nadal solidne dwucyfrowe wzrosty. Obecnie Maxi Zoo zatrudnia w Polsce 750 osób, ale na koniec 2026 r. ta liczba ma ulec podwojeniu. W ramach nowych usług, jakich wkrótce mogą oczekiwać klienci sieci warto wspomnieć o trackerach GPS, abonamencie na karmę, ubezpieczeniu, weterynarzu online, a także kąciku zdrowia, który wiąże się bezpośrednio z nowym konceptem sklepów, jakie można już spotkać w Polsce.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.09.2023, 10:26
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ