Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd mBanku S.A informuje, że w dniu 25 września 2019 roku agencja ratingowa S&P Global Ratings (S&P) obniżyła długoterminowy rating kredytowy mBanku z poziomu "BBB+" do "BBB" i rating RCR (czyli rating kontrahenta w przypadku procesu przymusowej restrukturyzacji - ang. resolution counterparty rating) z poziomu "A-" do "BBB+". Rating krótkoterminowy został potwierdzony na poziomie "A-2".
Agencja S&P zmieniła perspektywę ratingu mBanku z "negatywnej" na "rozwojową" (ang. "developing outlook").
W następstwie powyższej decyzji, długoterminowy rating kredytowy odpowiada obecnie poziomowi samodzielnej oceny mBanku (ang. SACP - stand-alone credit profile). Dotychczas rating długoterminowy był wyższy od samodzielnej oceny mBanku o jedno oczko. Wynikało to z przekonania S&P, że mBank jest dla Commerzbanku istotną strategicznie spółką zależną, co implikuje wysokie prawdopodobieństwo wsparcia w razie wystąpienia problemów. Agencja zweryfikowała to stanowisko w związku z komunikatem Commerzbanku o trwających pracach nad strategią Commerzbank 5.0, która przewiduje zbycie większościowego pakietu akcji mBanku.
"Rozwojowa" perspektywa ratingu oznacza, że agencja może podnieść, obniżyć lub potwierdzić oceny ratingowe w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy, w zależności od rozstrzygnięcia procesu sprzedaży mBanku.
S&P przyznaje długoterminowe ratingi w skali: AAA, AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, R, SD i D z możliwością dodania znaku "+" lub "-", w zależności od poziomu głównej kategorii oceny. Definicje ratingów S&P dostępne są na stronie agencji pod adresem www.standardandpoors.com, gdzie publikowane są także ratingi, kryteria oraz metodologia.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.09.2019, 13:58 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |