Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd mBanku S.A. ("Bank") informuje, że w dniu 27 czerwca 2023 roku agencja ratingowa S_P Global Ratings (S_P) potwierdziła długo- i krótkoterminowy rating Banku na poziomie odpowiednio "BBB" i "A-2" oraz zrewidowała perspektywę ratingu długoterminowego z rozwojowej na stabilną.
Ponadto agencja S_P obniżyła rating dla obligacji senioralnych nieuprzywilejowanych emitowanych przez Bank z "BBB-" do "BB+".
W ocenie agencji S_P wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 15 czerwca 2023 roku istotnie zwiększy koszty ryzyka prawnego związanego z kredytami walutowymi i wpłynie na większą zmienność wyników finansowych w najbliższych latach. Jednocześnie, agencja prognozuje solidne zyski z podstawowej działalności Banku, wspierane przez wysoką efektywność operacyjną i wysokie rynkowe stopy procentowe.
Pozytywny wpływ na rating długoterminowy ma uwzględnienie dodatkowych buforów na pokrycie strat (ALAC - additional loss-absorbing capacity), które obejmują emitowane przez Bank instrumenty dłużne spełniające wymogi MREL.
Stabilna perspektywa ratingu odzwierciedla opinię agencji S_P, że rentowność podstawowego biznesu i pozycja kapitałowa Banku w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy umożliwią absorbcję przyszłych kosztów ryzyka prawnego związanego z kredytami hipotecznymi w CHF oraz kosztów wynikających z potencjalnych inicjatyw rządowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 27.06.2023, 15:42 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |