Newsletter

MBANK SA (53/2019) Przyjęcie Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023

12.12.2019, 18:06aktualizacja: 12.12.2019, 18:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 53/2019

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd mBanku S.A. ("Bank") informuje, że w dniu 12 grudnia 2019 roku przyjął, a Rada Nadzorcza Banku zatwierdziła nową Strategię Grupy mBanku na lata 2020-2023 pt. "Rośniemy z klientami i dzięki nim".

Strategia Grupy mBanku na lata 2020-2023 została opracowana jako odpowiedź na bieżące zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym oraz spodziewane trendy w przyszłości. Bank wziął pod uwagę m.in. perspektywy gospodarcze, postęp technologiczny, ewolucję zachowań i oczekiwań konsumentów, lokalne ograniczenia, a także uwarunkowania wewnętrzne. Czerpiąc z doświadczenia zgromadzonego w toku realizacji poprzedniej strategii, Bank potwierdza dalszą adekwatność misji i wartości Grupy mBanku także w horyzoncie nowego planu.

Działania Grupy mBanku w latach 2020-2023 będą ukierunkowane na osiągnięcie następujących celów finansowych:

- Marża odsetkowa (NIM): wzrost do ~3,0% w 2023 roku,

- Wskaźnik koszty/dochody (C/I): redukcja do ~40% w 2023 roku,

- Zwrot na kapitale (ROE netto): poprawa do ~10,5% w 2023 roku,

- Relacja kredyty/depozyty: w przedziale 92-94% w każdym roku,

- Współczynniki kapitałowe: końcoworoczne minimum 1,5 p.p. powyżej wymagań KNF,

- Średni roczny wzrost (CAGR) w okresie 2019-2023 w wysokości: kredyty ~6%, depozyty ~6%, przychody ogółem ~8%, koszty ogółem ~5%.

Celem Banku jest wypłata dywidendy na poziomie 50% zysku netto.

W strategii na lata 2020-2023, Bank skoncentruje się na 4 obszarach, odpowiadających kluczowym komponentom jego modelu biznesowego:

-Klient (akwizycja i długotrwałe relacje): Jako Bank, będziemy rosnąć organicznie, stale pozyskiwać nowych klientów (szczególnie młodych i firmy) oraz wzmacniać naszą pozycję w grupie wiekowej 30-45 lat. Poprawimy retencję klientów indywidualnych, rozwiniemy produkty kotwiczące ich w Banku na poszczególnych etapach cyklu życia. W segmencie korporacyjnym będziemy kształtować portfel klientów antycypując trendy i zmiany w otoczeniu rynkowym i regulacyjnym. Jednocześnie zachowamy dużą dywersyfikację eskpozycji. Rozbudujemy wiedzę o klientach, aby jeszcze precyzyjniej identyfikować i zaspokajać ich potrzeby, konstruując spersonalizowaną ofertę. Zgodnie z założeniami empatii, będziemy komunikować się z klientami w sposób zrozumiały i wyróżniać transparentnością oferty, w tym naszej polityki cenowej.

- Platforma (ekosystem i user experience): Będziemy stale ulepszać zdalne kanały dostępu do Banku i promować cyfrową samoobsługę. Nadamy wiodącą rolę aplikacji mobilnej, posiadającej identyczny zakres funkcjonalności jak serwis bankowości internetowej, a contact center i placówki będą pełnić rolę wspierającą. Będziemy rozwijać platformę detaliczną przez uzupełnienie jej o usługi dodane i ofertę wybranych partnerów, w tym niefinansowych. Skupieni na zapewnieniu wygody, łatwości i szybkości obsługi, zbudujemy najlepszą w Polsce bankowość cyfrową dla korporacji.

- Efektywność (przewaga operacyjna): Utrzymamy przewagę technologiczną w sektorze finansowym. Będziemy opierać się na "zwinnych" interdyscyplinarnych zespołach, projektujących i dostarczających rozwiązania od początku do końca. Zmodyfikujemy architekturę IT, wykorzystując najlepsze praktyki w branży. Zwiększymy zakres cyfrowej samodzielności klientów, równolegle optymalizując sieć sprzedaży. Poprawimy sprawność operacyjną Banku poprzez implementację na szeroką skalę automatyzacji oraz uproszczenie procesów.

- Pracownicy i kultura organizacyjna: Będziemy dbać, aby środowisko i organizacja pracy w Grupie mBanku sprzyjały efektywności, współpracy, wysokiemu zaangażowaniu i kreowaniu innowacyjnych rozwiązań. Chcemy kształtować menedżerów, którzy myślą perspektywicznie i inspirują do rozwoju oraz pracowników, którzy poszukują nowych rozwiązań i dbają o klienta. Wykorzystamy technologię, aby odciążyć pracowników od rutynowych zadań oraz będziemy wdrażać zautomatyzowane narzędzia ułatwiające zapewnienie zgodności z regulacjami.

Po raz pierwszy integralną częścią dokumentu stała się również strategia ESG/CSR. Jako Grupa mBanku, zamierzamy prowadzić naszą działalność z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju. Chcemy edukować, dbać o klimat i środowisko oraz wspierać dobrobyt.

Bardziej szczegółowy opis głównych filarów i celów zawartych w Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023 znajduje się w załączonej prezentacji.

Bank informuje, że powyższe założenia i cele strategiczne nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i stanowią jedynie informację nt. planowanych obszarów działania Banku i potencjalnych kierunków rozwoju na lata 2020-2023.

ZASTRZEŻENIE PRAWNE

Niniejszy komunikat pełni jedynie funkcje informacyjne i jego celem jest wyłącznie przekazanie informacji na temat przyjęcia Strategii Grupy mBanku na lata 2020-2023. Niniejszy materiał pozostaje bez związku z komunikatem Commerzbank AG z dnia 26 września 2019 roku w sprawie zatwierdzenia strategii obejmującej m.in. potencjalne zbycie akcji Banku, o którym Bank informował w raporcie bieżącym 37/2019 z dnia 26 września 2019 roku.

Publikacja niniejszego komunikatu nie stanowi oferty sprzedaży, nakłaniania do nabycia papierów wartościowych w jakiejkolwiek jurysdykcji, ani reklamy w rozumieniu artykułu 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzenia instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych i nie ma zachęcać do kupna lub nabycia jakichkolwiek papierów wartościowych lub wymuszać ich kupno lub nabycie.

Niektóre informacje zamieszczone w niniejszym komunikacie mogą stanowić stwierdzenia dotyczące przyszłości. Stwierdzenia dotyczące przyszłości odnoszą się do znanych i nieznanych kwestii obarczonych ryzykiem i niepewnością lub innych ważnych czynników, które mogą spowodować, że faktyczne wyniki Banku, jego osiągnięcia i rozwój będą się istotnie różniły od wyników, osiągnięć i rozwoju przewidywanych w tych stwierdzeniach lub z nich wynikających, za co Bank nie ponosi odpowiedzialności. Każdy potencjalny inwestor powinien dokonać własnej analizy i oceny zasadności inwestycji, uwzględniając wszelkie istotne dla siebie okoliczności.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.12.2019, 18:06
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ