Newsletter

MBANK SA Potwierdzenie ratingu mBanku S.A. przez agencję Standard and Poor's i zmiana perspektywy ratingu ze stabilnej na negatywną

04.02.2016, 16:55aktualizacja: 04.02.2016, 16:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 4/2016

Zarząd mBanku S.A informuje, że w dniu 3 lutego 2016 roku agencja ratingowa Standard & Poor's Rating Services (S&P) potwierdziła oceny ratingowe mBanku na dotychczasowym poziomie, tj. "BBB" dla ratingu długoterminowego (long-term counterparty credit rating) i "A2" dla ratingu krótkoterminowego (short-term counterparty credit rating), zmieniając perspektywę ratingu ze stabilnej na negatywną.

Zmiana perspektywy ratingu jest związana z dokonaną przez S&P oceną trendów w zakresie ryzyka ekonomicznego i branżowego w sektorze bankowym w Polsce, którą agencja zrewidowała ze stabilnej do negatywnej. W opinii S&P zdolność sektora bankowego w Polsce do absorpcji strat i odporność banków na wstrząsy może ulec pogorszeniu w ciągu najbliższych dwóch lat w związku z wprowadzeniem podatku bankowego, wzrostem kosztów regulacyjnych i kosztami związanymi z potencjalną konwersją kredytów walutowych.

Agencja uznała iż w takiej sytuacji zdolność do generowania dochodu przez mBank może nie skompensować potencjalnego osłabienia oceny zdolności wsparcia mBanku ze strony Commerzbanku w przypadku obniżenia ratingu Commerzbanku.

S&P przyznaje długoterminowe ratingi w skali: AAA, AA, A, BBB, BB, B, CCC, CC, R, SD i D oraz ratingi krótkoterminowe w skali A1, A2, A3, B, C, R, SD i D z możliwością dodania znaku "+" lub "-", w zależności od poziomu głównej kategorii oceny. Definicje ratingów S&P dostępne są na stronie Agencji pod adresem www.standardandpoors.com, gdzie publikowane są także ratingi, kryteria oraz metodologia.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.02.2016, 16:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ