Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MF informuje:
Kontrola Skarbowa po raz pierwszy wzięła udział w konkursie „Złote Spinacze” promującym najlepsze projekty z dziedziny public relations, organizowanym przez Związek Firm Public Relations, prezentując realizowaną kampanię „Nie daj się zrobić w słupa”. Pomysł kampanii powstał na bazie doświadczeń Kontroli Skarbowej związanych z ujawnianiem oszustw podatkowych mających na celu wyłudzanie podatku VAT. W całym kraju coraz więcej osób kuszonych było i jest propozycją z pozoru atrakcyjną. Wabieni są zazwyczaj ludzie ubodzy i w potrzebie - studenci i emeryci, zdrowi i chorzy, wykształceni i bez jakiegokolwiek doświadczenia zawodowego, pracowici i nieporadni życiowo.
Kontrola Skarbowa coraz częściej spotyka się z dramatem osób, które mimowolnie zostają wciągnięte do zorganizowanej grupy przestępczej nastawionej na wyłudzenie podatku VAT. Jeden nierozważny krok zdewastował niejedno życie. Stad właśnie pomysł kampanii „Nie daj się zrobić w słupa”, która ma uchronić kolejne tysiące osób przed wplątaniem się w świat przestępców i gigantyczne zobowiązania wobec fiskusa. Ustrzec przed konsekwencjami podatkowymi, karnymi i karnymi skarbowymi. Trzeba sobie uświadomić, że jest to przestępczość na ogromną skalę, zagrażająca finansom publicznym krajów całej Unii Europejskiej. W oszustwach karuzelowych bierze udział najczęściej grupa kilku lub kilkunastu firm, funkcjonujących jako ogniwa podatkowej karuzeli, zawierających pozorne transakcje. Organizatorzy wykorzystują do uprawdopodobnienia legalności transakcji osoby i podmioty, które pełnią rolę słupa w oszustwie karuzelowym.
„Chcemy uświadomić ludziom, że wejście na drogę przestępstwa jest dość łatwe, natomiast rezygnacja z udziału w nielegalnej działalności nie jest zawsze prosta. Z udziału w grupie przestępczej nie zawsze można się wycofać. A raz podjęta decyzja może wywrzeć wpływ na dalsze życie tej osoby, jak i jej najbliższych” – mówi Agnieszka Królikowska, wiceminister finansów i Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej.
Jury konkursu dostrzegło wagę problemu, innowacyjność prowadzenia kampanii oraz realizację projektu bez wsparcia profesjonalnych agencji PR.
Złote Spinacze promują najwyższe standardy pracy, kreatywności, rzetelności i zaangażowania. Celem kampanii „Nie daj się zrobić w słupa” jest podniesienie świadomości dot. oszustw podatkowych, ostrzeżenie przed aktywnością zorganizowanych grup przestępczych i pokazanie zagrożeń jakie niosą ze sobą pozornie „łatwe biznesy” oraz wystawianie i posługiwanie się fikcyjnymi fakturami.
Link do strony internetowej kampanii „Nie daj się zrobić w słupa” - http://www.slupczyoszust.pl/ .
Film promujący kampanię - https://www.youtube.com/watch?v=JtE5RnZw1d4 .
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ tnt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.10.2015, 16:24 |
Źródło informacji | MF |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |