Newsletter

MG: od początku 2015 r. rośnie eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego (komunikat)

25.06.2015, 16:32aktualizacja: 25.06.2015, 16:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MG informuje:

Według danych AutomotiveSuppliers.pl, eksport branży motoryzacyjnej w I kwartale 2015 r. wyniósł 5,35 mld euro. W marcu 2015 r. eksport osiągnął rekordową wartość 1,97 mld euro. To o blisko 17 proc. więcej niż w takim samym okresie ubiegłego roku.

Niezmiennie największym odbiorcą pozostają Niemcy, do których w marcu 2015 r. trafiło prawie 30,5 proc. polskiego eksportu motoryzacyjnego ogółem. Kolejnymi rynkami zbytu były: Wielka Brytania (10,37 proc.), Włochy (10,08 proc.) oraz Czechy (6,5 proc.).

W I kwartale 2015 r. wartość eksportu części i akcesoriów wyniosła 2,22 mld euro, o 10,76 proc. więcej niż przed rokiem. W marcu 2015 r. eksport tych komponentów wyniósł blisko 809,4 mln euro, co stanowi wzrost o 14,57 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2014 r.

W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. eksport samochodów osobowych i towarowo-osobowych wyniósł 1,62 mld euro. Największym rynkiem zbytu były Niemcy (20,73 proc.), Wielka Brytania (19,9 proc.), Włochy (15,9 proc.), Hiszpania (8,19 proc.) oraz Francja (6,72 proc.).

W I kwartale bieżącego roku eksport silników wysokoprężnych wyniósł 583,3 mln euro, z czego ponad 79 proc. znalazło odbiorców w krajach UE.

Więcej informacji: http://www.mg.gov.pl/node/24307

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ kfk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.06.2015, 16:32
Źródło informacji MG
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ